cash geld bij overstap energiemaatschapij

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Wie heeft dit gedaan en heeft er goede ervaringen mee?

Wij zitten nu bij nuon, maar ben aan het kijken of het goedkoper is om te switchen.
    Nu zie ik bij een aantal staan dat je cash terug krijgt?
    Is dat wat, zit er een addertje onder het gras?

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij welke maatschappijen is dit dan?

3. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Cashgeld weet ik niet, ik weet wel dat je alleen het beste kan overstappen als je contract bijna afloopt.
    Als je daarvoor overstapt moet je een boete betalen en niet elke nieuwe maatschappij betaalt die boete in zijn geheel.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb daar ook weleens van gehoord idd. Vroeg me dat ook af hoe dat werkt.

6. lindaaa79

lindaaa79 Niet meer actief

Ben benieuwd of er nog antwoorden komen, want wij zijn ook hard op zoek ivm verhuizing straks

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik ben ook ooit over gestapt naar een ander energiemaatschapij en kreeg ook geld op mijn rekening gestort bij de overstap.
    Vraag me niet welke maatschapij, ik verander nml bijna ieder jaar tot om het jaar:D iedere keer met een betere aanbieding.
    Maar wat ik me kon herrinneren, niets aan de hand hoor. Altijd is het goed gegaan en als mijn contract weer bijna afliep, stapte ik gewoon weer over (of tussendoor en dan betaalde mijn nieuwe maatschapij de boete van vervroegd beeidiging)
    Gewoon doen zou ik zeggen. Bevalt t niet, dan stap je toch gewoon weer over naar een ander (maar ik denk niet dat dat nodig zou zijn);)

8. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik stap ieder jaar over naar een andere energieleverancier, en precies om deze reden! Ik ben onlangs overgestapt naar Essent, en kreeg toen 290 euro welkomstkorting op mijn rekening gestort. Binnen 6 weken na aanmelding had ik het al binnen!
    Bij Main Energie kreeg ik zelfs 350 euro.
    Bij Oxxio kreeg ik geen geld, maar kreeg ik 1500 kW gratis.
    Vorig jaar zat ik bij Dong Energie en daar kreeg ik bij de eindafrekening 180 euro terug (was ook een actie).

Jullie zien het: wij hebben al behoorlijk wat leveranciers gehad! Is tot nu toe altijd nog goed gegaan! Via gaslicht.com kun je zien waar je het voordeligst uit bent. En handig: gaslicht.com stuurt mij een mailtje wanneer het weer tijd is om over te stappen! :D

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    He handig topic!
    Moet eerlijk bekennen dat ik het nooit gedurfd heb over te stappen, maar nu ik dit lees denk ik er wel serieus over na!

10. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    maar je hebt nog wel je netwerkkosten van rond de 400 euro:S

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat hoeft niet want dat hangt van je verbruik af

12. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij zijn een paar jaar terug overgestapt van eneco naar nuon en toen kregen we inderdaad een paar honderd cash op de rekening. Dus wij hebben er wel een positieve ervaring over, al weet ik niet hoe andere maatschappijen daar natuurlijk in zijn.

Succes, wij hebben nog een jaar vast en dan gaan we ook maar weer eens shoppen voor energieprijzen:D

13. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    TYpisch Amerikaans dit. Ik zie steeds vaker 'cash back ' reclames/ acties. Maar ik wist niet dat het ook bij energie was. Even informeren dan :D

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik zit ookn eens te kijken maar ik zit bij nuon .. als ik naar eon zou overstappen zou t me maar 60 euro per jaar schelen ik krijg dan wel 260 cash op me rekening maar dat reken ik dan even niet mee...
    scheelt t bij jullie ook zo weinig?

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja het hoeft niet zoveel te schelen. De kwh prijs en de M3 prijs liggen vaak redelijk dicht bij elkaar. Veel mensen kijken niet naar het vastrecht wat je moet betalen bij een leverancier. Zie dat als een soort abbonementskosten, er zijn leveranciers die berekenen best veel vastrecht tenopzichte van een andere leverancier. Veel mensen kijken hier niet naar

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ja ik heb naar het totaalbedrag op jaarbasis gekeken... voor die 5 euro pm vind ik t de moeite niet waard maar ja 260 euro cash is lekker natuurlijk ;)

17. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik zit ook te kijken.... In het overzicht zou ik 25% per jaar besparen, maar zodra ik hem specificeer kom ik duurder uit, dan ik nu bij NUON heb?

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ga eens kijken op de site. wie weet kan het goedkoper

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik ben ook aan het rond kijken! Maar ik ben echt een leek er in. Hoe zit dat precies met de netwerk kosten en vastrecht e.d.
    Ik zit nu bij Essent, en dat zit er bij in begrepen, maar ik vind Essent met het jaar duurder worden en ieder jaar moeten we 300 a 400E bij betalen.

Deel Deze Pagina