Nav het ‘hoeveelste account’ topic. Ik ben oprecht benieuwd waarom mensen hier anoniem zitten of juist open en bloot? Vind je iets makkelijker vertellen onder een schuilnaam of heb je zoiets; kan mij het schelen. Ik ben wie ik ben en iedereen mag het weten. Ik zit hier zelf half anoniem. Iemand die mij ‘verdenkt’, die mijn naam ziet, daaraan mijn beroep koppelt (waar ik heel open over ben) en weet dat ik een zoontje en dochter heb hoeft niet lang na te denken. Hoe zit het bij jullie?
Ik ben hier heel anoniem, wel zijn er in ieder geval 2 personen die weten wie ik ben (en andersom). Dit weerhoudt mij er niet van om gewoon actief mee te typen en mijn mening te geven. Maar zou niet weten waarom ik mijn uiterlijk of naam oid op een anoniem forum zou gooien.
Ik denk dat ik hier anoniem ben, maar mocht iemand me herkennen, laat het me weten, lijkt me erg leuk. Ik houd er wel van om anoniem mee te kletsen
Ik zit qua naam anoniem maar als een bekende een paar berichten leest, zoals woonplaats, mijn liefde/dwang voor schoonmaken, ons bedrijf, gezinssituatie en mijn ongeluk is de link meteen gelegt en dat vind ik verder ook niet erg. Deel hier wel sommige dingen die ik niet met mijn directe omgeving zou delen (zoals relatie problemen), dus misschien zou ik het jammer vinden maar al die dingen zijn ook geen grote geheimen. Ik hang ze in mijn prive omgeving niet aan de grote klok maar als iemand in mijn prive omgeving ze leest/weet vind ik het geen drama. Edit ik bedenk me nu wel dat ik dingen als mijn miskraam onlangs hier gedeelt heb en dat bijv. mijn zus en een paar beste vriendinnen dat niet weten. Ik zou het voor hun pijnlijk vinden dat ze dat online zouden lezen over me en dat ze weten dat ik dat wel met vreemden heb willen delen en niet met hun.
Ik ben anoniem omdat ik het niet nodig vindt dat een collega/nicht/kennis die hier evt. zou kunnen zitten bijvoorbeeld mijn verhalen leest over bevalling, anticonceptie, opvoedproblemen (zo maar wat voorbeelden) die ik IRL niet met hen zou delen. Verder doe ik ook weer niet vreselijk geheimzinnig, als je al mijn posts gaat lezen en me kent, zou het kwartje wel vallen wie ik ben. Ik zou het wel willen weten als iemand me denkt te herkennen.
Ik ben absoluut niet anoniem, gooi best veel foto’s online, maar ik doe dan weer niet aan andere social media, dus ben praktisch niet te Googlen. Plus mijn sociale kring (en ikzelf) is/zijn inmiddels op een leeftijd beland waarop ik ze niet meer op ZP zou verwachten aan te treffen. Ik heb dus ook nooit het gevoel gehad herkend te zijn. Daarentegen heb ik hier op ZP wel iemand ontmoet die inmiddels een heel dierbare virtuele vriendin is geworden (je weet wie je bent) . Bij haar kan ik ook mijn privézooi kwijt. En op dit moment is er nogal wat zooi...
Waarom zou je dat dan willen weten? om een nieuw account te starten of voorzichtiger te worden in wat je deelt?
Ik denk niet dat ik heel anoniem ben, en dat hoeft van mij ook niet hele persoonlijke dingen drop ik hier toch niet neer. Enkel dingen die iedereen zou mogen weten.
Soms is het gewoon ook makkelijker om iets te delen met iemand die je niet kent toch? Dan komen er minder emoties bij of zo.
Ik zit hier niet heel anoniem. Mensen die dingen van mij lezen en mij kennen kunnen heel snel de link leggen. Wel vind ik het soms lastig als er een topic geopend word met iets persoonlijks waar ik zelf ook moeite mee heb om mee te schrijven. Er zitten een aantal dames die mij kennen hier en dat soort dingen hou ik liever voor mijzelf of zou ik wel vertellen als ik anoniem was. Wat dat betreft zou ik hier soms liever anoniem zitten.
Niet heel erg anoniem. Mensen die mij kennen, zullen mij zo herkennen hier. Meerlingzwangerschappen, namen van de kinderen wel eens gebruikt, overlijden van onze kindjes, vorige baan, omgeving waar ik woon etc. Ik ben daar allemaal wel erg open in. Ik vind het ook niet heel erg als iemand mij herkent, wat al eens gebeurd is, maar dan weet ik het liever wel.
Sterkte! Weet niet wat er aan de hand is en hoef het ook niet te weten maar wilde er niet overheen lezen en dan niks zeggen.
Ja dat is zo natuurlijk. Ik ben zelf wel altijd zo dat als ik achteraf iets hoor dat ik dan denk: zal wel een reden voor zijn. Mensen betrekken vaak dingen op zichzelf wat het lastiger maakt.
Iemand die mij IRL kent, zou mij hier best kunnen herkennen. Ik ben hier verder anoniem omdat ik niet wil dat ouders uit mijn klas mij hier zouden herkennen. Dat vind ik simpelweg niet nodig.
Ik hoop wel anoniem te zijn.. niet dat ik enorme schokkende dingen te verbergen heb, maar ik typ hier wel dingen waarvan ik het niet tof zou vinden als collega's of kennissen dat zouden weten van me. Toen we met zwangerschappen bezig waren, deelde ik hier wel al m'n ins en outs over m'n aambeien, vaginaproblemen na de bevalling, seks, enz .. Dat hoeft iemand die ik niet goed ken niet persee te weten.
Wel anoniem, vind ik fijner omdat ik dan dingen kan bespreken die ik IRL liever niet aan de grote klok hang. De mening van een buitenstaander is naar mijn idee ook vaak minder genuanceerd en gewoon eerlijk als het anoniem is. Iemand die me kent kan er wel achter komen dat ik het ben. Niet per se een ramp , het zijn geen grote geheimen die ik online deel. Zou hooguit wat ongemakkelijk/onhandig zijn. Het beheer weet waarschijnlijk wel wie ik ben want mijn email met voor en achternaam is gekoppeld aan mijn account. Hopelijk gaan zij hier dus zorgvuldig mee om en zijn deze gegevens goed beveiligd. Zou het niet fijn vinden als alles wat ik van me af heb willen schrijven (een aantal dingen liggen gevoelig) op straat komen met mijn naam erbij.