Zo snel mogelijk zwanger raken?!?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Joow, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joow

Joow Actief lid

12 sep 2008
    117
    0
    0
    Kan iemand mij misschien tips geven?

Ik stop vrijda a.s. met de pil dan is mijn strip op, maar onze kinderwens is zo snel gegroeid, we zijn er zo erg mee bezig dat we zo snel mogelijk zwanger willen raken.
    Heeft iemand tips voor mij wat kan ik doen, wat moet ik/hij doen?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gewoon normaal leven zoals je altijd doet.
    Starten met foliumzuur.
    En verder kun je alleen de natuur zn gang laten gaan.
    Gemiddeld duurt t 6mnd tot 1 jaar om zwanger te raken na stoppen met de pil.

3. Joow

Joow Actief lid

12 sep 2008
    117
    0
    0
    Ja.. ik ben inderdaad begonnen met foliumzuur.
    Nee, daar was ik al bang voor.. en dat het zo lang gaat duren wil ik liever niet aan denken!
    Haha .. we hebben er zin in!

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Veel sexen hihi ;)

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dat snap ik! :D
    Het kan ook snel gaan hoor!
    Maar dit is gemiddeld :D
    Hopelijk is het snel raak!

6. Joow

Joow Actief lid

12 sep 2008
    117
    0
    0
    Ik ben benieuwd, over 5 dagen stop ik met de pil!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nou, ik vind te zeggen dat een half jaar tot een jaar gemiddeld is wel heel pessimistisch. Ik heb gelezen (tsja, ik geloof dat het overal ook anders staat) dat 60 % van de vrouwen binnen 3 maanden zwanger is! Ik kan me voorstellen dat er heel veel van de "gewone" mensen niet allemaal op dit forum zitten, waardoor je ze hier pas ziet wanneer ze al een jaar bezig zijn of naar de gyn gaan..

Snap je? Als jullie allebei gezond zijn, gezond leven en lekker klussen (en een beetje timen), dan heb je een grote kans dat je best 'snel' zwanger bent. De eerste maand raad iedereen je ongeveer af om ook maar iets te hopen, maar je hebt net zoveel kans! Het enige is dat je nog niet goed weet hoe je cyclus nu is, wanneer je ei dan precies komt enzo. Maar goed, een ei is een ei, of je nou in je eerste of in je tiende maand zit!

Wel een tip: test niet te vroeg, zeker de eerste maand niet. Het kan je zo onderuit halen in je blijdschap over een zwangerschap. Lekker wachten en niet te veel en te zwaar over nadenken. Life goes on en een baby komt er bij de meeste mensen best snel!

Wij zijn ook net een paar weken bezig, dus we hopen samen voor snelle baby's!

8. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    je kunt er geen echte statistieken op loslaten vind ik... heb net alle afleveringen van het programma babyboom gekeken en 1/3 van de stellen was zo zwanger, een ander derde deel was binnen een jaar of wat zwanger (sommigen met hulp van ivf enzo) en anderen duurden veeeel langer en sommigen werden helemaal niet zwanger...

dus het kan zo gepiept zijn, maar je moet er denk ik wel rekening mee houden dat het niet zomaar iets is van "ik wil het nu dus nu komt het ook" helaas hebben we de natuur niet in de hand
    maar wens je wel veel plezier en succes!

9. Wiggy

Wiggy Lid

22 sep 2008
    5
    0
    0
    Groepsbegeleider in GGz
    Almere
    Hi,

Ik ben nu bijna 3 maanden gestopt met de pil en sinds deze maand actief bezig om zwanger te worden. Ik heb mezelf aangemeld bij www.menstruatiekalender.nl op de kalender krijg je inzicht op je vruchtbare dagen en eisprong. Misschien dat je er iets aan hebt.
    Ik heb wel begrepen dat wanneer je meteen probeert zwanger te raken na het stoppen met de pil, je meer kans hebt op tweelingen.

Groetjes,

Wendy

10. Tulpjuh

Tulpjuh Lid

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Dromenland
    klink raar maar ik heb die spanning nooit gehad (jammer genoeg) want voor ik voor de eerste keer moest menstrueren na het stoppen van de pil was ik al zwanger, zowel bij de eerste als bij de tweede.
    bij de tweede stopte ik middenin mijn strip ik was hem 3 dgn vergeten dus zei tegen mijn vriend, nou of ik nu die 2 weken volmaak en dan stop of doe het gelijk. ben waarschijnlijk precies op tijd gestopt want twee weken later werd ik al niet ongesteld en bingo zwanger.
    we willen graag nog een derde kndje, ben benieuwd of ik dan weer zo snel na het stoppen van de pil zwanger zal zijn. of zou het nu goed mogelijk zijn dat het een paar maanden gaat duren? iemand ervaring mee?

11. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Waarom vind je dat jammer dan? Lijkt mij perfect!

12. nummer11

nummer11 Lid

26 sep 2008
    8
    0
    0
    Paramaribo
    ik ben in augustus gestopt met de pil en zou in principe nu al ongie moeten zijn.
    ik heb gechecked op de site 9maand.com of nl. weet nu even niet meer, maar ik sta nu al op mijn 2e NOD.
    de eerste was 5 september en nu 26 september (vandaag dus)..
    nog niet ongesteld en de eerste test die ik na 5 september deed was negatief.
    wat nu?
    ik word een beetje zenuwachtig

13. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoe snel je zwanger bent heeft ook met je leeftijd te maken. Helaas. Meisjes die voor het eerst experimenteren met sex zijn zo zwanger ( tienermoeders enzo) terwijl ze daar niet op zitten te wachten en ouwe besjes als ik die hun nestje klaar hebben staan moeten meestal langer wachten.
    Beste tip: niet te veel op focussen. Volgens mij raak je onder druk minder snel zwanger. Kijk maar naar de prinses van Japan. En de mensen die ik ken die erg bezig waren met zwanger worden raakten allemaal pas zwanger toen ze besloten om er even een weekje niet mee bezig te zijn en er even tussenuit gingen... ;)
    En laat die zwangerschapstesten maar zo lang mogelijk in de kast. Toen ik dacht zeker te weten dat ik zwanger was wees mijn test uit dat het niet zo was en zat ik helemaal in zak en as. Maar een week later testte ik wel positief.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Rustig afwachten. Ik ben vorig jaar in oktober gestopt met de pil en werd pas na 126 dagen voor het eerst weer ongi.

Het kan vaak even duren na het stoppen van de pil voordat je weer ongi wordt en je cyclus weer op orde is helaas.

Als het echt te lang duurt, kun je contact opnemen met je huisarts. Dat heb ik toen ook gedaan, maar van hem moest ik ook rustig afwachten. Uiteindelijk werd ik gelukkig wel ongesteld.

15. nummer11

nummer11 Lid

26 sep 2008
    8
    0
    0
    Paramaribo
    hai Be Happy
    dank je wel.
    k sprak er gisteren met mijn vriend over, en hij was natuurlijk niet happy. we zijn beiden nog bezig te studeren en hebben andere plannen.
    k wil wel een kindje, maar op dit moment gaat dat heel moeilijk.
    morgen ga ik een bloedtest doen voor de zekerheid.
    k stopte met de pil omdat ik eerlijk gezegd gewoon elke keer vergat..
    nu moet ik een systeem gaan zoeken om die dingen niet te vergeten...
    je hoort gauw van me!
    fijne zondag!

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

@nummer... ja vaak is het zo, dat de eerste keer na de pil je er lang op moet wachten. Ik heb zelf 8 maanden erop moeten wachten en toen ben ik aan de medicatie gegaan.

17. nummer11

nummer11 Lid

26 sep 2008
    8
    0
    0
    Paramaribo
    hey wendyp
    ik ben vanmorgen een bloedtest gaan doen.. just in case..
    de zuster belt me zodra het resultaat binnen is..
    my boyfriend freaked out .. k vertelde hem zaterdagavond..
    en gister zat die met mn buik te spelen.. best wel grappig..
    alleen.. is t op dit moment niet duidelijk wat er aan de hand is..
    ik hou jullie op de hoogte!

18. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

het hangt van vrouw tot vrouw af. de 1 haar cyclus is direct zoals voor ze haar pil nam (zoals ik) en de ander is nog een jaar aan het ontpillen.

ik ben gestopt met de pil in april 2007 en in juli 2007 (amper 3 maanden later) was ik al zwanger.

ik heb 1 raad voor je. als je stopt met de pil, wacht 1 cyclus af. dan weet je hoelang die duurt en wanneer je ongeveer je eisprong hebt.

maar ja dat kies je zelf natuurlijk

19. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Dat advies kreeg ik ook. Maar mijn eerste cyclus was 6 weken. De tweede 10 weken.... Als je eerste cyclus dus geweest is, zegt dat niet automatisch iets over de volgende cyclus.

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nee, dat zegt inderdaad niets, kijk maar naar mijn cyclus rijtje. Ik heb PCO en een onregelmatige cyclus.

Als je snel zwanger wil worden heb ik een tip voor: Het enig e wat helpt is geduld geduld en nog eens geduld.

En dat veel er mee bezig zijn of niet wat eerder genoemd werd vind ik onzin. Er zullen heus wel mensen zijn die (toevallig) in een week dat ze er wat minder mee bezig zijn zwanger worden. Maar er zijn zoveel mensen (ik denk bijna iedereen) die er veel mee bezig zijn en wel gewoon zwanger worden.

Deel Deze Pagina