Hier ook alleen condoomgebruik. Mijn man weigert de knip. Zucht. Bevalt t? Ja. Ik vind het fijn dat het een hoop rommel scheelt: zowel hormonaal, als Naja letterlijk haha
Oh oeps, mijn verhaal vorig jaar . Man had alleen geen grote kinderwens meer. Maar uiteindelijk toch blij mee.
Dit ja Al blijft ik stiekem hopen dat mijn man toch wat informatie over een sterilisatie op gaat zoeken
Ik lees dat je jongste pas een paar maanden is. Dan is het ook niet gek dat je nog niet zeker weet of dit de laatste is toch? Wat ik je wel zou aanraden dan is om bijvoorbeeld over 1.5 jaar opnieuw het gesprek aan te gaan want net als vele hier vind ik wel dat hij zich er heel makkelijk vanaf brengt. Ik denk dat je zelf ook dan beter beeld hebt over hoe het er allemaal uitziet en hoe je je er zelf bij voelt. Ik kan me voorstellen namelijk dat die wens ook aan je gaan vreten. Hier gebruiken we nu tijdelijk even condooms vanwege de late miskraam die ik heb gehad in november. Even wat rust voor we een beslissing maken over wat we wel of niet aandurven. Maar ik zou dit absoluut niet voor lange periode willen (kan hier ook niet ivm endometriose).
Hier al wat jaren met condooms. Ik kon niet meer zo goed tegen de pil. Ik wil niks anders in mijn lijf. Spiraaltje lijkt me verschrikkelijk. Ik wilde nog een tijdje een 3e, man niet. Was niet bespreekbaar. Op een gegeven moment was dat bij mij ook klaar. Te druk met de 2 die we al hebben en vind mezelf te oud. Meerdere keren begonnen over vasectomie, dat leek mij het meest betrouwbaar. Hij wil er niks van weten. Ik zou zelfs zeuren. Dat was niet zo maar hij wilde het er niet eens over hebben. Mezelf laten steriliseren mocht dan weer wel. Daar bedank ik voor. Heb meer dan 10 jaar de pil geslikt, 2 bevallingen gedaan. Al jaren problemen met mijn lijf en ik wil geen extra gedoe. Maar meneer wil zich niet laten helpen. Prima, dan de rest van je leven met condoom. Gaat tot nu toe altijd goed.
Lastig lijkt me als je niet helemaal op 1 lijn daarin kan komen. Fijn dat dit dan toch een oplossing kan zijn. Ik hoor dit overigens heel erg vaak en snap het niet zo. Het argument dat de vrouw zoveel heeft gedaan en de man nu eens aan de beurt is. Vanuit mijn ervaring: ja ik heb lichamelijk meer gedaan wat betreft de zwangerschap en bevalling. Maar tijdens de zwangerschap, als ik te moe was, nam hij veel dingen in huis over. En toen er kinderen waren bracht of haalde hij ze van school als dat kon. In de laatste weken van de zwangerschap bij de jongste nam hij zorgverlof op, omdat dat gelukkig ook kan en het voor mij niet meer ging. Etc. Tijdens de bevalling moest hij zich blauw masseren in mijn weeënstorm. Ik heb hem flink geknepen. Hij heeft het niet slapen en de spanning compleet mee beleefd. Was mijn steun en een keer ook mijn verloskundige (omdat de echte te laat was). Maar geen denken aan als we als vrouw iets meer doen of ons laten steriliseren (prima he, wilde ik ook niet meer). Maar hij moet dat wèl ff gaan doen. "Meneer wil niet" vind ik zo gek klinken. Laat hem met zijn mening in zijn waarde. Het is zijn lichaam. Wie weet komt het nog. Soms geeft dat (veel) tijd nodig. Overigens geen aanval maar gewoon om te laten zien dat een man daarin ookzelf moet mogen kunnen kiezen. Ik heb dat altijd tegen hem gezegd (toen hij de keuze begon te maken) doe het omdat jij het wilt en niet omdat ik of anderen willen dat je dat zou doen.
Blijft denk ik ook een eindeloze discussie. snao wat je bedoelt @Shalom Maar denk dat het belangrijkste punt is. dat wanneer het condoom vergeten wordt, de vrouw de zwaarste last draagt. Of een zwangerschap en bevalling doorlopen. Waar je inderdaad een hoop steun vanuit je partner kan krijgen… maar eerlijk is eerlijk, dat is niet hetzelfde. En wanneer besloten wordt dit toch af te breken bijvoorbeeld… heeft de vrouw hier ook de meeste fysieke last van, en vaak ook emotioneel meer (ook niet zo gek met de hormonen die op hol springen) Ik ben het er zeker mee eens, zulke beslissingen nemen je samen. De lasten draag je (zoveel mogelijk) samen. En hoe beter dat lukt, hoe mooier je relatie denk ik. Maar een knipje voor een man, is gewoon zoveel eenvoudiger dan die voor de vrouw. En al het andere kan zoveel kapot maken/veranderen bij een vrouw. En/of risico op verkeerd gebruik. dat het gewoon jammer is dat het bij sommige mannen niet eens bespreekbaar is. Dat gaat (zeker voor je eigen gevoel) dan toch ook wel ten koste van, we doen dit samen. En zoals een hoop mannen bang zijn hun mannelijkheid te verliezen… wat uiteraard niet zo is. Zijn wij na een bevalling toch ook niet meer hetzelfde als daarvoor..? Maar dat neem je voor lief, voor het kind dat je ervoor terug krijgt. dat niet alle mannen snappen dat wanneer ze de knip voor lief nemen… ze er een beter seksleven aan over houden. Ik zou het wel weten tenminste als mijn vriend geweest is
Mooi geschreven. Helemaal mee eens. Het is zeker belangrijk dat het inderdaad wel bespreekbaar is en er samen gekeken wordt naar een oplossing. En niet dat de man het de vrouw maar laat regelen maar niks bespreekbaar maakt om daarin mee te doen. Het is erna inderdaad veel relaxter en makkelijker geworden om intiem te zijn, dus hij had er uiteindelijk veel baat bij
ja, logisch toch. Als de enige zorg de ‘rotzooi’ is… is toch heel anders dan wanneer er ook andere ongelukjes kunnen gebeuren. En hoewel een condoom zo om is… is het gewoon niet hetzelfde… en moet je erop voorbereid zijn… Nachtkastje heb je niet altijd in je binnenzak zitten