Dames, Ik heb altijd enorm moeite gehad met ergens anders eten, en met name ontbijten. Dan heb ik het natuurlijk niet over een restaurant, maar over bij iemand anders. Tegenwoordig heb ik er minder moeite mee dan vroeger. Ik denk dat het misschien komt door dat ik vroeger eens over moest blijven, en alle kinderen met hun mond open aten (BAH). Ik was hier nogal gevoelig voor (en nu nog) en dat beeld van die kinderen heb ik nu nog in mijn hoofd. Dit terwijl er bij ons thuis juist op gelet werd, en mijn moeder altijd erg schoon was zeg maar. Voorbeeld; Mijn moeder was dus altijd heel schoon, maar mijn tante daar in tegen minder. Bij haar wilde ik nooit eten.. Moest dit wel, keek ik hoe en waar ze de boterham smeerde, en at ik het buiten op. Als er iets 'knarsde' hoefde ik het al niet meer en spuugden ik het uit (en nu nog!). Ik weet niet hoe ik dit anders uit moet leggen.. Nu heb ik dus ook moeite met ontbijten bij/in een tent en sowieso in het buitenland omdat daar het brood & beleg oid altijd anders is. Ik kan geen brood van thuis meenemen, de reis is te ver (we gaan naar Kroatië). Vorig jaar is het me nog redelijk gelukt om 's ochtends een broodje weg te krijgen met jam. Mijn vraag aan jullie; nemen jullie iets mee van huis? Zo ja, wat dan? En dan, wat eten jullie als ontbijt in het buitenland? Of iemand misschien gewoon ideeën? Ben ik de enigste die hier zo'n moeite mee heeft?
ik heb hier gelukkig geen problemen mee maar zou dan gewoon je ontbijt zelf van hier meenemen. mijn zoon eet bijvoorbeeld niets wat hij niet kent en ik neem gewoon altijd brood en beleg mee van hier en stop brood daar dan in de vriezer (ik weet niet of jij die mogelijkheid ook hebt?)..
Beetje off-topic maar dit is echt de eerste keer dat ik dit van iemand anders hoor, wel fijn, een beetje herkenning. Ik heb er ook veel moeite mee als mensen mij zien eten namelijk. Geen idee waarom. Ik eet hierdoor dus ook nooit in de tuin, omdat ik dan denk (weet) dat de buren me kunnen zien. Mijn vader smakte altijd heel erg en als ik dat zag/hoorde kwam mijn eten dat ik net op had of nog in mijn mond had er zowat weer uit omdat ik dat zó smerig vond, maar veranderen wilde (kon?) hij dat ook niet. Misschien dat dat er wel mee te maken had, overblijven deed ik amper. In het buitenland eet ik trouwens gewoon wat er voorhanden is. Ik verbleef eens in een hotel waar ze naast gewoon brood met allerlei soorten beleg ook linzensoep hadden (er waren daar nl. veel Turkse gasten) maar dat vond ik erg raar en volgens mij had ik daarmee nog meer bekijks dus dat at ik niet. Verder ben ik als ik in het buitenland ben meestal bij mijn schoonouders en daar voel ik mij op mijn gemak, dus daar heb ik dat probleem minder. Die eten meestal stokbrood.
Van die ingeblikte Danerol broodjes? Je hebt daar croissantjes van en chocoladebroodjes en nog een soort dacht ik. En anders ontbijten met fruit/ontbijtkoek?
Ik ben wel snel vies van dingen maar heb geen moeite met vreemde producten. Ik zou gewoon een (stok)brood kopen en beleg van thuis meenemen. Hagelslag, pasta, pindakaas, stroop. Lijkt me wel lastig zeg!
mamazeyad, volgens mij zit er geen vriezer in die koelkast daar. Talvi, Ingeblikte broodjes zijn idd een idee! croissantjes ben ik niet zo dol op. Islah, vervelend he! Flutterby ik weet niet of de hagelslag oid het overleefd onderweg? Nog ben ik dan bang dat er bijvoorbeeld mieren in kruipen.. Ik ben dus ook snel vies van dingen en heb moeite mijn producten in die koelkast te bewaren haha Had al het idee om van die diepvries zakken mee te nemen die dicht kunnen, en alles gewoon daar in te bewaren in de koelkast. Dus als de hagelslag/pindakaas oid het wel overleefd, is dat een idee rare is dat ik hier thuis bijna geen last van heb, ik heb echt geen smetvrees oid.. JUIST niet
Van die wasacrackers in verpakking (per stuk of 2 stuks ofzo verpakt) met beleg erop, is dat niets voor je?
Of ontbijtkoek? Misschien toch eens nadenken over therapie? Ik denk dat dit iets is waar je af kan komen namelijk, het is zo jammer als het je belemmerd.
Baby90: misschien scheelt het als je weet dat het brood in kroatie vers gebakken in het schap ligt ( kleine "kiosk" langs straat en bakkertjes) in de supermarkt ( kaufland,interspar, lidl)heb je ook verpakt brood. Je kunt het misschien daar halen en dan aan je eigen tafel klaar maken. Misschien is dit een oplossing. Ook hebben ze in kroatie de metro( Kroatische Makro) je kunt met je pas van de Makro daar boodschappen doen en ik denk dat ze daar ook vast verpakt brood hebben.. Misschien heb je iets aan de tips. Verder nemen we altijd hagelslag, pindakaas en pannekoekenmix mee.
Inderdaad beleg mee en vers brood kopen bij een bakker. Of crackers/beschuit/peperkoek/brinta/müsli mee incl beleg van thuis. Overleefd de reis heus wel. En van veel producten zijn er mini's te krijgen zodat het mier vrij blijft (oa jam/pasta/stroop/hagelslag)
Thanks voor de reacties! wasacrackers, idd een goed idee! Lekker! Ontbijtkoek ook een idee ja! Therapie? bestaat er dan zoiets als therapie hiervoor? haha, klinkt nogal raar Leed, bedankt voor de tips! Ga zeker zulke winkeltjes opzoeken! De makro is ook een goed idee! bedankt!! Wendy339, mini verpakkingen! helemaal niet aan gedacht!
Al eens aan cereals gedacht? Blikjes pate, sandwichspread, pindakaas, smeerkaas. Kaas en kaasschaaf meenemen. Met korlelementen in koelbox (of koelbox in de auto aansluiten als je dat hebt).
koelbox hebben we idd, die kunnen we aansluiten in de auto maar hij is vrij klein.. 2 flessen drinken en dan past er bijna niets meer bij, maarja het moet maar, dan maar lauw drinken
Eitjes, ook wel lekker idd.. maar wij koken NOOIT op vakantie haha maar idd wel eens lekker voor op brood 's ochtends!
Of yoghurt kopen en van thuis wat apprls en bananen meenemen of daar kopen. Een bak met yoghurt vullen en dan het fruit in stukjes erin. Cracottes met sandwichspread of smeerkaas. Je kan ook brood en de broodrooster meenemen. Dan kun je het na een paar dagen nog toasten. Of brinta?
Succes! Gaat vast goed komen? Anders loop in de super een keer door de gang met zoet/houdbaar beleg en ontbijtcrackers. Dan kom je misschien nog op lekkere ideeën. ..
Misschien is het ook een goed idee om van die kleine reisverpakkingen van beleg te kopen, wat je op hotel wel eens tegenkomt. Ik heb ze in de supermarkt zien liggen. Dan heb je het gevoel niet meer dat er eventuele beestjes in je opengemaakte hageslag/jam/pindakaas/chocopasta zit, want je hebt dan elke dag een afgesloten verpakking. Er bestaat voor alles therapie trouwens, ik denk dat jouw probleem onder een fobie wordt gecategoriseerd
Dat er beestjes in mijn eten gaan zitten, daar ben ik dus heel erg bang voor.. eerder panisch. Ik hoef absoluut niets wat niet goed is afgesloten, en zeker niet op vakantie. BRRR... fobie? oh oh ga eens even wat informatie daar over opzoeken! bedankt voor de reacties dames! ik kom er wel uit, bedankt voor de vele tips
Idd van die 1 persoons pakjes jam en hagelslag. Voor in de tent hebben wij van die afsluitbare doosjes om beleg te bewaren. En beschuit is dat ook geen optie?