overschakeling van mini pil naar gewone pil.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door angel1984, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1984

angel1984 Lid

31 aug 2006
    44
    1
    0
    bediende
    schilde
    hallo iedereen,

ik ben 7 weken geleden bevallen en omdat ik borstvoeding gaf, moest ik een mini pil, cerazette nemen. Omdat ik 2 weken geleden gestopt ben met borstvoeding, mocht ik van cerazette overschakelen naar mijn normale pil, mercilon. Ik mocht kiezen wanneer ik het deed en gewoon ineens beginnen met mercilon. Zondag ben ik ze voor het eerst terug genomen. Nu lees ik gisteren op de bijsluiter dat als je overschakelt, dat je de eerste 7 dagen dan een condoom moet gebruiken... Dat wist ik dus niet en ik heb dus sexueel contact gehad zonder condoom... Zou dit heel hard kwaad kunnen? Ik hoop het niet want ik ben nog niet voorbereid op een 2e kleine spruit...

Groetjes

Angel

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Het lijkt me niet dat je veel risico loopt, maar ik weet niet precies hoe het zit. Ik zou ff de HA-assistente bellen om te vragen hoe dat zit.

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dat ligt eraan wanneer je bent begonnen met de nieuwe pil.
    Heb je een stopweek er tussen gehad?
    ALs je de oude strip opmaakt en meteen met de nieuwe (dus zonder stopweek) begint, dan maakt het niks uit.
    Maar heb je er een stopweek tussen gehad, dan is de eerste week niet betrouwbaar.

4. angel1984

angel1984 Lid

31 aug 2006
    44
    1
    0
    bediende
    schilde
    Bedankt voor jullie reacties alvast.

Ik ben trouwens direct met mijn vertrouwde pil begonnen, zonder een stopweek in te lassen. Ik hoop dus dat er geen eisprong is geweest... Want na 7 week geleden te zijn bevallen, zie ik het nu nog niet zitten dat er een 2e kleintje op komst moest zijn...

Groetjes

angel

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Er komt toch sowieso geen eisprong als je de pil slikt.

Deel Deze Pagina