prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door kwebbel17, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik mag starten met de prikpil. Wie heeft ervaring? Bijwerkingen? Hormonen die op hol slaan? Gewichtstoename?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb hem 2 keer gebruikt, dus 6 maand..
    Ik begon aan het eind van de eerste prik last te krijgen van mijn humeur, veel huilbuien, chagerijnig, down. Ik dacht dat het kwam omdat het bijna uitgewerkt was. Nou, die 2e prik heeft nog 3 maand voor diezelfde klachten gezorgd. Gedoe. Na die 3 maand ging het weer beter..

Ik heb daarna nog 9 maand op in 1e ongi moeten wachten. Dus het is niet zo geschikt als je nog eens zwanger zou willen zijn. Die 9 maand van mij is bij anderen ook weleens jaren of niet.. Het is nogal een heftig middel..

Ik zit nu tevreden aan de yazz24.

3. kwebbel17

Ik hou het bij een dochter (zie onderschrift) en een zwangerschap zou menselijk gesproken niet handig zijn. Ben erg vruchtbaar dus de kans is groot dat als ik de pil vergeet, zou ik al snel zwanger kunnen zijn. Vandaar de vraag.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dan is het inderdaad wel een optie..
    Iets als een spiraal of implanon kan ook nog een optie zijn..
    Ik zit er over te dubben, maar van hormoonspiraal/implanon ben ik bang dat ik dezelfde buien krijg als bij de prikpil. En een koperspiraal werkt eigenlijk als abortus, ook een dingetje voor mij. Dus ik denk nog na..

Er zijn vast meer mensen met ervaring hier..

5. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
  6. kwebbel17

Thnx voor de link!

7. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hai, ik wil je niet bang maken, maar je geeft aan erg vruchtbaar te zijn. Ik weet niet of de prikpil dan ook iets voor jou is...

Een vriendin van mij heeft nu 3 kinderen.
    Alle 3 de kinderen door de prikpil heen gekregen...
    Zij wou in eerste instantie ook echt maar 1 kindje....

Is de mirena spiraal niets voor jou? Zitten weinig hormonen in.
    Ik zal daar eens naar googlen als ik jou was...

Succes.

8. kwebbel17

Sorry heb nu pas je reactie gezien. Was het topic ff vergeten :) Ik ben echt bang voor een spiraaltje. De verhalen die je daar over hoort is echt eng. Geloof dat er hier ook iemand is die m echt niet aanraad. Een echt onding! Heb met een vrouw gewerkt die m 1x in de zoveel tijd moest laten vervangen. Een pijn dat ze had iedere keer!!! :(
    Mijn moeder gebruikt ook jarenlang de prikpil, niks gebeurd bij haar. Gewoon 2 kinderen en daarna niks meer.

Maar ik zal ns ff googlen kan geen kwaad.

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik zweeer bij mijn prik pil.
    Krijg hem wel met kortere tussen periodes dan normaal omdat na mijn zwangerschappen mijn hormoonhuishouding is veranderd.
    Alleen tegen de tijd dat ik weer heen moet voor mijn shotje;) dan heb ik zon zin in chocola!
    Maar geen ongi humeurtjes meer.
    Veel stabieler op allerlei vlakken.
    En ik ben dus ook zo vruchtbaar als een konijn.

Van mijn kant dus geen klachten over de prikpil

Groetjes Janna

10. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Ik voelde me prima bij de prikpil.
    Geen gewichtstoename of een wisselend humeur.
    Alleen deed hij niet precies wat de bedoeling was, zie banner :D

11. AnneMarike

12 jun 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb de prikpil ook gebruikt en wist niet hoe snel ik dat spul uit m'n lichaam kon krijgen, wat natuurlijk niet kan..'-) Ik had vreselijk last van bijwerkingen (buikpijn, hoofdpijn, bijziend, geirriteerde huid, pijnlijke borsten, humeur), was niet te genieten. Daarna ook maar gauw gestopt!

12. Zograagnog1

Zograagnog1 Niet meer actief

Had hier last van pijnlijke borsten, echt niet fijn. Voor de rest niet eigenlijk. Nu ben ik gestopt en na 4 dagen krijg ik vruchtbaar slijm... weet niet wat ik er van moet denken want je zou tot een jaar toch geen normale cyclus kunnen krijgen?

Deel Deze Pagina