Mijn broer en ik willen aankomende maandag een dagje op stap met onze kleuters (2x 4,5 jaar en 1x 5,5 jaar, allemaal meisjes). We dachten aan een dagje dierentuin maar de weersvoorspelling wordt steeds natter. Echter zien we een dag krijspaleis ook niet echt zitten. Heeft er iemand nog een leuke suggestie voor een droog dagje weg? We wonen rondom Utrecht en willen max 1,5 uur rijden dus er ligt in principe best veel binnen bereik. Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Kinderboekenmuseum Nijntje museum (zelf nooit geweest) Kidzcity maritiem museum icm mini world (moet je wel de stad door reizen) Bioscoop https://avonturia.nl/ Ben ik nog nooit geweest, maar schijnt leuk te zijn. Ik weet alleen niet wat ik mij ervan kan voorstellen omdat het een dierenspeciaalzaak is. Toch erbij gezet als alternatief voor dierentuin.
Wij waren vandaag in Naturalis in Leiden met onze dochter van bijna 5. Ze vond het fantastisch en erg interessant. Aanrader. Tip om wel zelf je lunch mee te nemen, we vinden de prijzen echt belachelijk hoog.....
Ik vind Avonturia best grappig als je in de buurt woont en wel leuk met kleuters, maar ik zou er niet speciaal een eind voor rijden. Je kan wel leuke dingen doen, zoals goud zoeken in een watertje (vinden kleine kinderen vaak erg leuk) en (edel)steentjes zoeken in zand en daarnaast nog wat dieren bekijken. Maar ik vind het best prijzig voor wat je ervoor krijgt en zeker als je daar ook nog een uur voor moet rijden.
Leuke suggesties! Schateiland is helaas dicht op maandag. Nijntje museum en Naturalis zijn we al geweest (maar wel erg leuk inderdaad!). We gaan zelf met regen altijd graag naar Het Gouden Woud in Liempde maar die is ook dicht. Ik ga Burgers zoo en de Orchideeënhoeve meenemen in ons overleg!
Je hebt de Ocean, Bush, Dessert en tegenwoordig ook Mangrove als ik het goed heb (ben er al een tijdje niet meer geweest). Daar kun je best wat tijd spenderen, maar geen hele dag. Je mist dan nog best veel. En je zult toch van het een naar het ander moeten. Als het mwah-weer zou zijn, met af en toe een bui, is dat een goed alternatief. Maar de voorspellingen zijn nu ronduit slecht en dan zou ik er zelf niet voor kiezen. Ik zou voor iets dat geheel binnen is gaan met die voorspellingen. Er zijn ook zoveel leuke musea voor kinderen. Spoorwegmuseum, Nemo, Nijntje, Naturalis etc., waar ze ook dingen kunnen doen en niet alleen kijken. Schateiland Zeumeren ben ik zelf nooit geweest, maar onze jongste is daar als kleuter ooit op schoolreis geweest. Schijnt ook leuk te zijn, maar is uiteindelijk natuurlijk wel een soort krijspaleis.
Zijn wij ook geweest, erg leuk maar die prijzen van eten en drinken zijn inderdaad te achterlijk voor woorden. Orchideeënhoeve heet nu Pantropica, echt superleuk!
En dat mag daar ook gewoon echt heel fijn want vaak als het binnen is mag je geen eigen eten en drinken mee nemen
Mijn broer wil toch wel graag een dierentuin dus we gaan Burgers Zoo proberen. Op hoop van zegen dat er minder valt dan voorspelt haha. Dank allemaal voor het meedenken!
Leuk! Er waren inderdaad veel dingen binnen te zien en als we buiten waren, was het hoogstens aan het miezeren. Een aantal dieren zaten wel binnen door het weer maar daardoor konden de kinderen ze eigenlijk juist heel goed zien. Dus we hebben alsnog een hele leuke dag gehad (maar wel vermoeiend haha)
Haha ja he, zo gek is het niet Drie hyperactieve kleuters, twee keer een stuk rijden en een dag rondsjouwen. Maar het zijn weer mooie herinneringen!