Zwolle Chilling, idd zeer vreemd! Als ze vragen om mijn sofi nummer en ik zeg dat de beschikking van mijn man is dan helpen ze me dus niet meer verder.
je bent dus wel getrouwd? dan is het zeker apart dat ze niet met je willen praten. ik kan ook gewoon voor mijn man bellen. je bent fiscaal partners dus zou gewoon moeten. Wij hebben een keer huurtoeslag aangevraagd (of huursubsidie weet even niet hoe het precies heet). we wisten niet zeker of we er recht op hadden. We kregen per maan een bepaald bedrag. Gingen er dus ook vanuit dat we er recht op hadden. Krijgen we eind van het jaar opeens een brief dat we alles terug moesten betalen. Balen. We hebben het gelukkig in termijnen kunnen doen. waren we net kaar met betalen kregen we de definitieve uitslag binnen. Hadden we er toch recht op grrrr. kregen we het weer terug. hoop dat je een gesprek met ze kan krijgen en anders je man. Stom ook dat het nog uitgezocht moet worden maar je wel al moet betalen.
Ik zou zonder afspraak naar je kantoor gaan. Dat kan bij mijn kantoor gewoon. Heb ik ook eens gedaan. Dan kun je gewoon alles spuien. Samen gaan. Trouwens als je getrouwd bent moeten ze je verder helpen. Wat er nu gebeurt is dat je met de eerste lijn belt. Die mensen ( no offence ) zijn vaak heel summier geschoold. Je moet de backoffice hebben. Die kun je het beste bereiken door een vreselijk moeilijke vraag te stellen. Dan sturen ze je door. Misschien kun je dat eerst proberen.
heb niet alles doorgelezen, maar mijn advies is: neem een belastingadviseur in de hand, die hebben andere en betere ingangen. De mensen aan de telefoon kunnen je niets vertellen, behalve dat je binnen 3 werkdagen teruggebeld wordt wat vervolgens niet gebeurt. Het is een vreselijk log instituut, een ondoordringbare vesting. Met tussenkomst van een beladv kan het dan "opeens" heel snel gaan. Ja dan wel... succes!
ja dat terugbellen doen ze idd niet, dit gedoe loopt al wel een jaar, dus we zouden al heel vaak teruggebeld worden Bosi, zonder afspraak is niet zo handig, want mijn man zit in zijn hoogseizoen en moet wel zeker weten dat we echt iemand te spreken krijgen. Zijn tijd is natuurlijk ook kostbaar. Een collega van mij haar man is belastingadviseur, maar ik zou niet willen vragen of hij dat gratis wil doen en ervoor betalen wil ik niet. Ik weet immers 100% zeker dat we dat bedrag niet terug hoeven te betalen en om nou te zeggen dat het om duizenden euro's gaat...
Het is net als bij een postkantoor of gemeente dus nummertje trekken. Maar inderdaad, als je tijd al kostbaar is moet je het niet zo doen. Ik zou dan toch proberen een backoffice aan de telefoon te krijgen.
Ik heb je een PB gestuurd dat wij je wel willen helpen, wij hebben directe telefoonnummers van de belastingdienst.. de zogenoemde becon lijnen.
Ik heb laatst de belastingdienst gebeld en ze wilden voor mij wel bij de gegevens van mijn man kijken, zolang ik maar zijn sofinummer kon noemen. Gek dat ze jou die optie niet gegeven hebben?