Conflict met baas, jullie mening?

Discussie in 'De lounge' gestart door nessa88, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Ze moet voor een gemiste dag van 3 uren een hele dag inhalen. Dat is al heel raar, maar het mag niet van haar openstaande vrije dagen af, ze moet perse komen werken. Dat is toch raar? Ze wil de uren er voor inleveren (een hele dag voor 3 uur ook nog) en daar doet de baas moeilijk over.

Dat heeft niks met flexibiliteit van ts te maken, maar het is gewoon heel lullig van haar werkgever!

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    het ging maar om 3 uurtjes

3. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Contracturen zijn contracturen. Wellicht heeft deze werkgever de andere werknemer onbetaald verlof gegeven voor de overige uren. Mocht je met zo'n kwestie in de rechtbank verschijnen wordt je gewoon op je contracturren afgerekend. Niet meer dan logisch!

TS had ook de fiets kunnen pakken, de taxi, carpoolen, trein, lopen of desnoods door man/moeder oid weg laten brengen. Een werknemer moet ten alle tijden alles bewerkstelligen om op het werk te komen cq het werk uit te voeren. Een werkgever mag ook verlangen dat een werknemer werkt buiten de overeengekomen uren.
    Daarentegen mag een werknemer niet verwachten dat er zonder tegenprestaties een dag wordt uitbetaald zonder daar een tegenprestatie voor te verrichten.

Wellicht zijn vakantiedagen op, zijn deze administratief al afgeboekt bij de accountant waardoor deze niet meer vrijgegeven kunnen worden ondanks dat TS er bijvoorbeeld nog 25 had staan.

Het is lullig voor TS maar aan de andere kant zou je toch wel wat meer flexibiliteit van je werknemer mogen verwachten.

Mijn man, werkt al 10 jaar voor dezelfde werkgever. Hij werkt op basis van een tijdsschema welk erg strak en ook nog onrealistisch is ook. Hij moet flexibel zijn anders verliest hij zijn baan, indien hij om 06.00 begint en om 18.00 is uit geplanned maar wel tot 21.00 werkt door onvoorziene omstandigheden of het tijdschema plannen op een normale wagen ipv een C-wagen (gelimiteerde snelheid ten opzichte van een gewone wagen) dan moet hij deze uren gewoon werken (route afmaken) echter krijgt hij niets van deze overuren uitbetaald!
    Dit is even het tegenovergestelde van wat je kunt treffen als werkgever dan die van TS. En ook deze werkgever verlangt flexibiliteit (ongegrond dan wel). Als hij zijn werk om 18.00 neer zou leggen en wordt ontslagen op grond van werkweigering zou de rechtbank zijn werkgever in het gelijk stellen (been there, done that).

4. danip

danip Niet meer actief

Volgens mij begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt. Ze stond voor 3 uur ingepland. Dus waarom moet ze dan een hele werkdag (8 uur denk ik) inleveren? En als het eerst akkoord is, moet je niet ineens gaan terug krabbelen. Maar dat vind ik ;)

5. meidenhuis

Ze moest dus haar contracturen werken echter heeft haar baas besloten eerder te sluiten ivm de weersomstandigheden.

Het is lullig maar aan de andere kant dan toch ook wel weer logisch8)

6. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    @ meidenhuis: Ik snap je helemaal hoor misschien had ik ook wel iets flexibeler kunnen zijn deze keer en nog even een uurtje kunnen blijven om schoon te maken. Over het algemeen ben ik denk ik de meest flexibele werknemer die je maar kan vinden. Zo werk ik geregeld dubbele diensten waarbij ik dus 16 uur achter elkaar in de zaak aanwezig ben. Ben eigenlijk altijd bereid extra diensten of verschoven diensten te draaien. Zo komt het geregeld voor dat ze me 's ochtends vroeg om 7 uur belt of ik toch niet een avond dienst kan draaien en daar doe ik eigenlijk nooit moeilijk over terwijl ik er dan eigenlijk wel van baal (wederom ik moet echt nee leren zeggen ik weet dat ik het zelf doe)Ben ik in mijn vakantie terug gekomen om haar uit de brand te helpen omdat een collega ziek was, werk denk ik elke week wel over(en dan geen kwartiertje maar minstens een uur). En heb nog 12 vakantie dagen staan die ze me anders uit moet betalen aangezien ze mijn contract niet verlengt. Helaas was komen echt geen optie aangezien ik ong 30 km van mn werk afwoon wat toch echt iets te ver fietsen en lopen is als er zoon 20cm sneeuw ligt. En helaas ken ik hier in de buurt niemand met een auto en taxi reed hier ook niet meer...ik heb echt al mijn opties geprobeerd maar ik kwam gewoon rotterdam niet uit. Mij gaat het er meer om, dat ik dus altijd flexibel ben geweest en nu doet zij opeens moeilijk en dat vind ik eigenlijk een beetje naar....zeker omdat ik me juist altijd aanpas.

7. meidenhuis

En dat maakt het verhaal anders en is je werkgever gewoon een vreselijke hork!;)

Ik zou je mondje houden en de dagen af gaan tellen. Als jij je contract netjes hebt afgerond dan kunnen ze nooit iets kwaads zeggen wanneer een eventuele nieuwe werkgever jouw voormalig (huidig) baas informeert naar jou. Zolang jij je contract netjes heb afgewikkeld mogen ze en kunnen ze niets anders dan goeds zeggen over je.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    morgen lekker ziektewetje denk!
    laat haar het heen en weer krijgen

9. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ja zo moet ik het nu maar zien. Ik ga het ook gewoon netjes afmaken want er wachten ook klanten op me die anders teleur gesteld worden en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ik voelde me vandaag gewoon een beetje op mn ziel getrapt omdat ik altijd alles gewoon maar doe en dan gebeurd er 1 dingetje niet waar 3 mensen verantwoordelijk voor zijn niet alleen ik (dat schoonmaken) En dan belt ze mij op mn vrije dag om echt op een agressieve toon terwijl ik er altijd voor haar ben als het even niet gaat. Deed gewoon even pijn:p Maar bedankt voor het lezen en het eerlijk zijn! Fijn dat je het me ook even van de andere kant laat zien zo had ik er nog niet over nagedacht door mijn boosheid:p

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    wel als het mijn toekomst zou zijn
    niet als mijn contrackt word gestopt
    dan ben ik zo flexibel als een plank denk ik:D
    werk al 20 jaar bij dezelfde baas;)

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

ja daar heb je wel een punt
    dat is ook waar en inderdaad slimmer dan ziektewetje

sorry doe mijnadvies maar niet uitvoeren:)

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    dan spoort ze gewoon niet;)

13. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Helemaal met Meidenhuis eens!

TS: Succes morgen.

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou me ziek melden en niet meer gaan :)

15. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

ik zou ook niet meer gaan.. het is niet echt motiverend

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Houd de eer aan jezelf!!! Ga naar het werk, maar ga niet die ene dag inhalen. Wees beleefd en doe je werk, je bent er bijna vanaf.

17. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

zo baas kun je beter kwijt dan rijk zijn...

(tenminste als je wel ander werk hebt gevonden;))

18. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hoe ist vandaag gegaan?

19. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Het was opzich wel te doen. Had vanochtend echt zo geen zin om te gaan..:p Kon wel janken. Maar eenmaal binnen gestapt meteen mn mond open getrokken dat ik het er niet mee eens was en hoe ik het zag. Grote ruzie ontstaan omdat zei het anders zag en vrij agressief op mij reageerde (dreigementen,schreeuwen etc) Ik ben gewoon netjes en beleefd gebleven, mijn stem niet verheven maar wel bij mijn standpunt gebleven. We kwamen dus niet echt verder. Toen heb ik het voorstel gedaan dat ik nog 2 dagen komen werken waarop ze me echt niet kon missen en de rest zou aanvullen met vakantiedagen. Eerst deed ze moeilijk maar uiteindelijk stemde ze er mee in. Nu hoef ik dus gelukkig nog maar 2 dagen te werken en ik ben gewoon netjes gebleven maar ben toch voor mezelf opgekomen. Dus ik ben best een beetje trots op mezelf:) Bedankt voor alle reacties ze hebben me gister echt geholpen!

20. MHMW

MHMW Niet meer actief

Een baas heeft nooit of te nimmer een boodschap aan het feit dat er geen treinen rijden ivm het weer. Zij is toch zo vriendelijk geweest om te zeggen, blijf maar thuis. Dan had je inderdaad de volgende dag een uurtje langer kunnen blijven om te poetsen. Neemt niet weg, dat ze onredelijk is en ze je niet kan verplichten die 3 uurtjes in te halen, voor een hele dag. Ik heb inmiddels wel geleerd, dat je als werkgever, toch vaak aan het kortste eindje trekt. Wees flexibel, hou de eer aan jezelf. Maak je werk af en vertrek met opgeheven hoofd. OT een week van te voren gehoord dat je contract niet wordt verlengd, mag dat wel ? Volgens mij moeten ze jou ook de mogelijkheid geven om ander werk te zoeken. Heb je dit al nagevraagd ? Succes verder.

Deel Deze Pagina