Ik heb wel eerder aan de bel getrokken. Heb van het begin al gezegd dat ik min uren draai met het basisrooster wat ze mij hadden gegeven. Daarna ook nog vaker aangegeven. Maar doordat mijn gegevens niet goed werden verwerkt is het nooit helemaal duidelijk geweest. Teamleider zou hier achteraan gaan, is alleen nooit gebeurt.
Dan zou ik de teamleider daar zeker op aanspreken. Er mag van zowel werkgever als werknemer worden verwacht dat hier op gelet wordt en actie op wordt ondernomen.
Ik ben wel benieuwd wat er precies in je contract staat? Normaliter gaan de werknemer en werkgever een gezamenlijke verplichting aan omtrent de arbeidsvoorwaarden. Zorgt de werkgever niet voor passend ander soortgelijk werk, waardoor de werknemer geen gewerkte uren kan maken, dan is het nadeel voor de werkgever en dienen de contracteren normaliter uitbetaald te worden. Biedt de werkgever wel andere passende werkzaamheden aan, maar weigert de werknemer dit aan te pakken, kunnen er inderdaad voorwaarden gelden dat de medewerker hiervoor vakantie uren moet opnemen. Het ligt er dus aan welke bepalingen er in je arbeidsovereenkomst zijn opgenomen, wat er in de CAO staat en wat er verstaan kan worden omtrent ander passend werk.
Ik snap het niet helemaal...je hebt 28 uur, en je zegt 6 dagen te werken en dat genoeg te vinden... Hoe lang zijn die diensten dan? Als het inderdaad 4 uur is dan zou je met 6 keer 4 al aan 24 uur zitten. Dat zou dus maar 1 dubbele dienst per week betekenen, en dat moet toch wel te doen zijn?
Maar ts moet nu natuurlijk meer dan 28 uur werken om de achterstand weg te werken. 70 uur in 1 maand extra is best veel. Ik zou dan toch een combi overwegen: deels vakantieuren, deels extra diensten en misschien wil de werkgever dan ook wel een deel kwijtschelden omdat je meewerkt aan een oplossing.
Ik heb mijn besluit al genomen. Alleen nu nog kijken of de werkgever ermee akkoord gaat. Ik wil vakantieuren gaan inzetten, 2 weken zoals een maand geleden is besproken. De minuren die ik sinds vorige maand heb opgebouwd wil ik kwijtgescholden krijgen omdat ik naar mijn mening daar echt wel moeite heb gedaan om aan mijn uren te komen. En dan wil ik toch proberen om een maand eerder naar mijn nieuwe werkplek te gaan.