Hond uit asiel

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hallo,

Aangezien we niet erg veel geld hebben willen we een hond nemen uit een asiel.

Weet iemand wat voor een kosten hier aan verbonden zitten? en eisen?

Ik zag namelijk een nest met puppies, maar krijg het asiel niet te pakken.

Liefs

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

er zitten idd kosten aan, varieerd per asiel en per groote, een klein hondje kst hier geloof ik 175 euro , daar zitten inentingen etc bij in (vaak ook castratie)

eisen, dat verschilt ook per asiel. beste is idd bellen

3. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Geloof dat ze 100 tot 150 euro vragen. Bij een pup misschien meer i.v.m. entingen/ chip e.d.

Wel een verzekering afsluiten. Als je niet veel geld kunt besteden. Ik had bij mijn hond, na 2 jaar gelijk kosten van 1600 euro voor een operatie. Acute hernia. Ik was dus niet verzekerd. Maar operatie moest gewoon gebeuren ... verder nog een hele gezonde hond.

4. Rono

Rono Niet meer actief

verzekering waren we ook zeker van plan! Kan die onverwachtte kosten niet zo 123 betalen. Voeding en inentingen zijn natuurlijk geen probleem, anders moet je geen hond nemen. Maar bijv een operatie kan ik niet zo betalen.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

bij ons betaal je 100 voor een hond (maakt niet uit volwassen of pup).. + gechipt en inentingen...

en idd.. WEL een verzekering afsluiten, kost maar een paar euro in de maand.. en als er dan eens iets ernstigs aan de hand is met je hond, wat je misschien 1000den euro's gaat kosten dan heb je het wel allemaal netjes geregeld... vooral als je niet veel te besteden hebt. !

weet je al welk ras je wilt??:D

6. Lissymar

Lissymar Lid

15 jan 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Hoi,

Vaak zitten er wel wat kosten aan verbonden, voor inentingen enzo. Volgens mij verschilt dit wel per asiel. Soms eisen ze dat je een training of cursus doet met een hond, maar dit lijkt mij eigenlijk wel een normale eis.

Heeft het asiel geen site met informatie?

7. Skye

Skye Niet meer actief

Ik denk dat de aanschaf van de hond nog het goedkoopste is!! Denk aan voer, verzorging, dierenartskosten (entingen, ontworming)

8. FairyLaughs

9. Rono

Rono Niet meer actief

Ik heb mechelse herders gezien :) erg leuk!

Mn vriend heeft het liefst een rottweiler, labrador of american steffords

10. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 jaar geleden een hond uit het asiel gehaald, een teefje (kruizing mechelse herder/stafford) en wat een SCHAT van een beest. Maar dat ter zijde, ik heb toen 100 euro voor haar betaald. Heb toen 1 keer met haar gewandeld, kwam er wel achter dat bijna al haar tepels tumoren hadden, dus toen is ze op kosten van het dierenasiel geoppereerd en een paar dagen later kon ik dr ophalen. Nooit geen spijt van gehad, ze is het mooiste in me leven samen met me mannetje natuurlijk.

11. FairyLaughs

leuk. :D

ik wil je wel aanraden om niet maar 1x te gaan kijken..
    ga het liefst 3x een uurtje kijken en met het beestje spelen ...

in 1x zie je namelijk echt niet of het het juiste beestje is voor je ...

en neem wat lekkers voor de hond mee, dan voelt de hond zich meteen al een stuk fijner bij je..

Deel Deze Pagina