Mijn vriend heeft een dochter van zijn ex. Nu ben ik er achter gekomen dat hij haar meer geld geeft dan afgesproken en wat hij haar al jaren geeft zonder gezeur. Ik wist dat hij haar geld had gegeven toen het meisje hier in de vakantie was, maar nu heb ik zijn sms'jes gelezen en daar staat het gewoon zwart op wit hoeveel hij haar betaald heeft weer en ook dat hij de berichten zou verwijderen voor de goede vrede thuis, maar te laat dus. Wat zou je doen?
Opzich kunnen we het missen, alleen als ik eens iets vraag omdat ik niet super veel verdien is het heel vaak nee geld is op, dan denk ik volgens mij moet je eerst voor je vriendin en zoontje zorgen en haar natuurlijk wel de afgesproken alimentatie betalen, maar waarom dan meer als afgesproken.
Het is zijn geld en zijn kind dus als hij haar wat wil geven mag dat natuurlijk gewoon, tenzij jullie het niet kunnen missen oid. Ik zou wel een gesprek aan gaan over waarom hij niet eerlijk is en dingen niet bespreekt want vind wel dat het jullie beide aangaat.
Is dat extra geld voor zijn ex of dochter? Het enige verkeerde is dat hij er niet open over is. Ik zou hem er wel gewoon naar vragen niet gelijk afkeurend.
Dat geld zal ook voor zijn dochter zijn, en dat is prima, maar hij hoeft niet voor haar te betalen vind ik. En idd zeg het dan gewoon want nu weet ik eigenlijk van niks.
Ik zou er gewoon rustig met hem over praten. Confronteren klinkt alsof je het gelijk hoog wilt spelen. Zou ik niet doen. Maar snap wel dat je het vervelend vindt als het stiekem gebeurd. Dat zou niet nodig moeten zijn toch?
Snap ik. Zou ik ook niet leuk vinden. Maar hij zal het met een reden verzwijgen. Bang voor gedoe thuis. En dat snap ik ook. Dus de kunst is om het er met hem over te hebben zonder verwijten en "gedoe". Zodat er geen noodzaak meer is om er niet open over te zijn.
Ik snap wel dat hij geen zin heeft in gedoe thuis, alleen ik vind het raar dat als ik om iets vraag dat er dan gezegd word nee ik heb niks meer, maar vervolgens wel haar een best bedrag geeft.
Ligt eraan om hoeveel geld het gaat, als het grote bedragen zijn kan ik mij voorstellen dat je er niet blij mee bent. Zou het zeker bespreken met hem.
Het gaat idd om zijn dochter, maar ze krijgt genoeg alimentatie waar je het prima van zou moeten redden, maargoed als ze wat extra's nodig heeft omdat bijv. Haar kleding allemaal te klein is prima! Alleen beetje krom dat ik dan haar kleding hier betaal en de kleding voor onze zoon...
Dan zou ik geen kleding meer voor haar halen, dat is dan niet nodig begrijp ik..en heb jij wat extra over.
ik zou eerder boos zijn om t feit dat hij heeft gelogen. niet zo zeer om het geld zelf. en daarna een heel goed gesprek over het hele geld gebeuren hoeveel hij dan zou willen geven en voor wat allemaal. gebruikt ze het geld voor nieuwe games of koopt ze er kleding voor of stappen. vind dat ook wel een belangrijk punt om te beslissen of je wel of niet meer geld geeft
Betaal jij haar kleding of doet je partner dat? Als jij het betaalt zou ik daarmee stoppen. Indien je partner betaalt heb jij er weer niet zo veel over te zeggen. Wanneer jij geld vraagt, gaat het dan om zaken voor jullie kind of om zaken voor jezelf? En het geld wat hij zijn ex geeft, is dat voor haar of voor zijn kind? Hij zou zijn kinderen gelijk moeten behandelen, dus zou het heel erg vinden als hij haar geld geeft ten koste van jullie kind. Maar geld geven ten koste van jou, als zijn dochter het nodig heeft, vind ik minder erg.
Gewoon over praten, niet netjes dat er in staat ik verwijder deze berichten voor de goede vrede thuis..
Je kan het hem toch gewoon rustig vragen? Je frustratie zit volgens mij vooral in het feit dat je vind dat jij/je zoontje te weinig krijgen tov zijn dochter? Tenminste zo lees ik het hoor! Ik kan me goed voorstellen dat hij geld aan zijn dochter geeft en als hij het kan ook nog wat extra's. Misschien voelt hij zich wel schuldig naar zijn dochter toe na de scheiding oid? Ik weet dat mijn vader dit ook heel lang bij mijn zusje heeft geprobeerd toen hij bij mijn moeder weg ging. Puur uit schuldgevoel. Als hij al in zijn sms zet 'voor de goede vrede thuis' dan vermoed ik ook dat er wel vaker discussies over geweest zijn? Relax, haal adem en begin een rustig gesprek! Succes