Alweer mieren in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.219
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wordt er ondertussen een beetje simpel van.
    Toen het in de zomer zo warm was hadden we mieren in huis.Uiteindelijk zijn die mormels vertrokken maar nu sinds een aantal dagen hebben we ze weer.
    Ze lopen via de achtertuin naar binnen en vlgns mij hebben ze ook de weg naar de voordeur weer gevonden want zag er zojuist ook weer een aantal in de keuken rondscharrelen.
    Heb voor en achter al een lokdoosje neergezet.Ben er niet dol op omdat er ook een 2 jarige rondloopt maar ze weet dat ze er vanaf moet blijven dus ik durf het wel aan.
    De vloer is schoon.Gisteren alles met Dettol gedweild en noem maar op.Vanmorgen liepen ze ook op de eettafel.
    Ze zijn nu met de warme luchten gewoon weer hun nesten uitgekomen en gaan weer zoeken naar voedsel.
    Nog meer die er last van hebben en nog tips buiten de lokdoosjes of is het gewoon een kwestie van een lange adem en dat ze uiteindelijk vanzelf wel een keer weer hun eigen hol opzoeken.
    Ben het een beetje beu.
    We hebben ook alweer volop spinnen in huis en nu ook nogeens mieren erbij grrrr.

Graag tips,
    Groetjes!!

2. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Hebben wij ook gehad in de keuken. Wij hebben hier geld op aanrecht gelegd. Volgende dag waren ze weg. Dit doe ik dus elke keer als ik ook maar 1 mier zie lopen. Op die plek leg ik dan munt geld neer (alleen munten van 1,2,5 centen schijnt te werken deze leg ik er dus alleen maar neer)

3. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    ....steenpoeder (sorry ben even de volledige naam kwijt) bij de action halen.
    Strooien rondom het nest en je bent er zo vanaf!

4. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik ben nogal een sadist blijkbaar... maar ik roei ze uit door zout in de nest openingen te strooien en er daarna kokend heet water op te gieten. Goed veel zout, en nog meer water!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.219
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zojuist mierenstrooipoeder bij de Kruidvat gehaald.
    Flink gestrooid en nu eens kijken wat er gaat gebeuren haha
    Anders inderdaad met zout en kokend water aan de slag.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Anders heb je van hg ook gif tegen mieren. Weet niet of dat echt slim is met een kleintje in huis, maar het werkt super.

7. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik had gelezen dat azijn ook goed werkt misschien kan je dat eens proberen als ze niet weg willen

Deel Deze Pagina