Confused....

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 26 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    nee, helemaal niet dus haha
    Ook nu thuis niet.. hooguit een keer schoentje zetten met n cadeautje en thats it!
    Maar voor de rest niets en met niemand :)
     
  2. roever

    roever Niet meer actief


    Maar dat is t m juist... we verwachten juist helemaal niemand in principe.. wij als gezin wilden sinds vorig jaar Halloween invoeren... en... wie er ook oren naar heeft (Halloween) kan/mag langswippen..
    De helft heeft al aangegeven niet te komen en of kunnen... en dat is prima!
    Geen scheve gezichten of weet ik wat, leven en laten leven...
     
  3. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Misschien kan je het ook positief opvatten wat ze zeggen: zij hebben niets met Haloween maar willen best voor jullie/voor de kinderen komen.
    Andersom vieren zij graag Sinterklaas, zouden jullie dan hen en de kinderen een plezier willen doen?

    Of is er een tussenweg, jullie willen niet verplicht Sinterklaas vieren maar willen wel smiddags langskomen en speculaas en kruidnoten eten bij de koffie/thee?
     
  4. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Als je verder niet teveel met de familie te maken wil hebben dan zou ik zeker geen feestje organiseren ook of is het vrijwillig.

    Wij bemoeien ons al jaren weinig met met name mijn schoonfamilie. Zijn ook gestopt met verjaardagen vanwege de verplichting.
    Wel een hoop commentaar gehad maar nu is het lekker rustig. De verjaardagen waren niks aan. Zelfs een keer ruzie gehad tijdens een verjaardag. En iedere keer een eind rijden. Schoonouders verjaardag doen we wel. Kerst verdelen we tussen beide families. En voor de rest niks. En het is heeeeerlijk!!!!
    Ja af en toe een keer op visite bij iemand van de familie of iemand bij ons.
    En als je bijvoorbeeld de kinderen een cadeautje wil geven dan kan dat altijd. Dat hoeft niet op een verjaardag of met sinterklaas..
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Dan begrijp ik het probleem eigenlijk niet zo... Ik zie de meeste mensen die ik 10/15 keer per jaar zie ook niet nog regelmatig spontaan...
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Voor jullie werkt dat blijkbaar prima, maar als je hier zo'n commentaar op krijgt, geldt dat misschien niet voor de rest van de familie.
     
  7. roever

    roever Niet meer actief


    Het gaat om 1 persoon.... aangewaaid familie lid ook nog eens..
     
  8. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ik denk dat de verwachtingen van beide kanten niet helemaal helder zijn, als ik het zo lees. Ik zou het er nog eens even face to face over hebben ipv de app.

    Hier ook geen verplichtingen. Mijn familie woont allemaal op een behoorlijke afstand, daarnaast werken we allebei, mijn man voornamelijk alleen in de weekenden en de jongste schreeuwt alles bij elkaar na een half uur auto rijden, dus even mijn familie bezoeken doen we zelden momenteel.

    Schoonfamilie woont allemaal in de buurt, maar ook daar geen verplichtingen. Wie komt die komt.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ah, ik dacht dat jullie gewoon een feestje wouden geven, dus vond het raar dat jouw familie dan ineens met Sinterklaas op de proppen komt. (Wij doen ook niet aan familie Sinterklaas vieringen, alleen met eigen gezin)

    Maar nu schrijf je een paar posts later dat het om een halloween feestje gaat. Ja, dan ik je familie wel begrijpen!

    Net als Sinterklaas is halloween een jaarlijks terugkerend iets, dus kan me voorstellen dat jouw familie die link ook legt. En ze wellicht denken dat als ze heen gaan ze zichzelf een jaarlijkse verplichting op leggen. Terwijl jij niet naar de gezamenlijke Sinterklaas viering wilt komen.

    Bij een random feestje ligt dat i.m.o. anders. Je komt of je komt niet.
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.345
    12.033
    113
    Vrouw
    Wat is in jouw ogen aangewaaide familie?
    Schoonzus/zwager neem ik aan.
    Die hebben dus volgens jouw geen inspraak? Horen die er niet echt bij ofzo?

    Persoonlijk vind ik de vraag om Sinterklaas met hun te vieren niet raar, als je zelf een jaarlijks terugkerend feest bent gaan vieren en daar zelf ook de familie uitnodigt.
     

Deel Deze Pagina