Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dames,

Een vraagje wat nu begin ik toch een beetje te twijfelen.
    Aangezien ik altijd zo 6dpo-8dpo bruinverlies krijg tot aan mijn eisprong, heeft mijn gynaecoloog besloten dat ik eens een ronde IUI met utrogestan mag gaan proberen.
    In de zin van baad het niet schaad het niet zeg maar... aagezien er volgens hem niet bewezen is dat dit moet helpen.
    Nu het volgende ze hebben geadviseerd smorgens 1 bolletje te gebruiken en 's avonds 2 bolletjes!
    ik dacht oh dat zullen bollen van 200mg zijn, maar nu blijkt dus dat ze me 3x 100 mg willen geven!
    dus 300 mg per dag! nu komt de vraag, is dit niet veel te weinig?
    En zijn er dames met dezelfde dosering die toch zwanger zijn geworden?

bedankt alvast voor jullie reacties! :)

2. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    ik had 2 bolletjes per dag van 100 mg dus nog minder dan jou, heb het tot nu toe 2 rondes gebruikt, ben 2 x zwanger geworden, maar ook 2 x een vroege miskraam. de laatste miskraam kwam niet uit zichzelf dus was curettage nodig.
    succes ermee!

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Liz,

Bedankt voor je reactie!
    en wat erg van je miskramen :(
    zou het juist niet kunnen dat je te weinig utrogestan gebruikt dat je daardoor misschien toch 2 miskramen hebt gehad? of is dat een vreemde redenatie?
    Hopelijk is het gauw raak voor je en blijft hij/zij mooi plakken.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nee hoor, dat is helemaal niet te weinig. Als je IVf hebt gehad krijg je 600 mg, maar dat is omdat er potentieel geen enkel geel lichaam meer functioneert. In jouw geval wordt er sowieso progesteron aangemaakt - anders zou je Luteale Fase een stuk korter zijn- en is dit alleen maar extra. Ik denk dat dat bruinverlies met de utro dan ook mooi weg zal blijven.

Overigens vind ik het wel erg vreemd dat je arts het je 1 cyclus laat proberen. Wat als je deze maand niet zwanger bent? Concludeert hij/zij dan dat het dus niet werkt :(. Lekker wetenschappelijk verantwoord... ;).

5. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Ja ben het wel met nana eens, vreemde redenatie van de arts idd.. Ben benieuwd hoe hij het verder wil gaan doen bij jou.
    En inderdaad omdat je zelf al progesteron aanmaakt, zal dit voldoende moeten zijn... En als je twijfelt of je misschien 1 extra bolletje moet doen, gewoon met je arts overleggen!
    Succes!

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ meiden dank voor jullie reacties!
    ik heb normaal een mooi hoog progesteron (rond de 50) alleen heb ik het idee dat hij snel inkakt!
    mijn lf is van 7 dagen naar 8 naar 9 naar 12 naar 15 dagen gegaan! (door DCI en MACA) ik heb namelijk PCOS.

Alleen het vroege bruinverlies blijft helaas. Dus vandaar dat ik het graag wilde en dat hij zei dat ik het mocht proberen.
    Hij heeft niet bewust gezegd maar een ronde hoor, dus sorry als ik die indruk gewekt heb!

Maar meer denk ik om te kijken of het me bevalt en of ht bruin weg blijft!

en visje het is wat je zegt, misschien dat ik wel vraag om 4 bolletjes te gebruiken, smorgens 2 en savonds 2, heb daar toch een beter gevoel bij eerlijk gezegd!

Verder niemand ervaring met utrogestan en IUI (of normaal klussen?)

7. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Ik hebt alleen ervaring met utrogestan in icsi traject... Xxx

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    hihi nou toch bedankt visje! jij heel veel succes met je verdere ICSI traject! hopelijk gauw een tweede wondertje voor jullie! x

9. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Dank je bibi! Nog'n weekje en dan heb ik punctie! Spannend weer...
    Jij ook succes! X

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ok, ik snap hem :). Fijn dat je arts zo coöperatief is dat je het uit mag proberen. Ik heb overigens ook altijd bruinverlies vanaf 7 of 8 dpo en bij mij blijft het weg met utro. Veel succes!!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @visje spannend weer zeg! heel veel sterkte met de punctie! hopelijk valt het mee! en hopelijk voor een goed doel! x

@nana hihi lag ook aan mij, ik had het niet heel duidelijk verwoord. Maar hij heeft niet echt bewust een tijd genoemd. Ik neem aan dat ik het gewoon mag proberen en als ik het ''fijn'' vind dan wel langer!

Jij ook met iui bezig zie ik! hopelijk heb jij ook gauw succes!
    ben jij momenteel ook weer met utrogestan bezig tijdens je IUI pogingen?

12. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Wat os een normale dosering van de utrogestan en tot hoeveel weken van de zwangerschap?

13. Deesjuhh

Deesjuhh Actief lid

24 nov 2008
    205
    0
    0
    hoi hoi,

ik heb hier al een tijdje geleden ook gereageerd en ben er mee gestopt toen mijn dochtertje werd geboren..
    ze is nu 3 jaar en ze is via ivf 1ste ronde 2de poging geboren..
    heb de tweede ronde overleefd en er is niks uitgekomen.
    zijn nu weer met de derde ronde bezig waarvan ik op 8 maart een punctie heb gehad en daar 11 eitjes uit zijn gekomen en maar helaas 2 van zijn bevrucht.
    zit nu op wachtdag 11 en ben ook met utrogestan bolletjes bezig 2 x 2 bolletjes per dag...

tot op heden voel ik van alles...2 dagen na tp een steek in me baarmoeder..gister ook weer aan de rechterkant..
    heb toen het zkh gemaild en die zei dat het me eierstok is die vershuifd terug op zijn plaats ja tuurlijk dacht ik....

wat zou dit kunnen betekenen??

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @olakide zoals ik begreep ik 600mg normaal! En dan het liefst tot aan de 12 weken! Maar ieder ziekenhuis heeft een ander beleid! Sommige zeggen na posi test stoppen, sommige zeggen lagere dosering! Geen touw aan vast te knopen!

@deesje jij krijgt dus 400mg? Hmmm bij ivf geven ze in ons ziekenhuis ook meer geloof ik! Maar bij iui niet! Dus het zou goed moeten komen... We wachten het af! Eerst maar weer de iui maandag!

15. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ik heb 2 dd 200 voorgeschreven gekregen. Zou dat genoeg zijn? En ik weet niet tot wanneer, maar ik wil inderdaad ook tot de 12 weken.

16. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hoi, ik moet ook utro opsteken. 3x/dag 1 van 200mg. Dit tot aan de 12 weken. Hier wel op natuurlijke manier zwanger maar door hmk is dit nu een extra ondersteuning. bij mij zouden de mk komen door afwijkende anf waarde en niet door te weinig progesteron.

Misschien als je een positieve test hebt dat je je dosis mag verhogen?

Groetjes

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @olakide dan heb jij een mooie dosering!

@bdotsie die waardes zeggen mij niets maar fijn dat je gewoon utro mag blijven gebruiken! :) ik heb genoeg om 400 per dag te gebruiken 15dagen lang! Dus denk dat ik dat maar gewoon ga doen! Smorgens 2 en savonds 2 :) moet goedkomen!

Bedankt voor jullie reacties meiden

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @bdotsie proficiat trouwens met je zwangerschap :)

19. Deesjuhh

Deesjuhh Actief lid

24 nov 2008
    205
    0
    0
    maar wat waren die steken dan??

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Beetje late reactie. Ik had precies deze dosis na IVF-cryo in eigen cyclus (geen eiblaasjes aangeprikt).

Bij IUI had ik vroeger 's avonds 1 bolletje, maar dat was bij een andere gyn en ik had toen geen bruinverlies.

3x 200 mg is alleen na IVF (als er een punctie gedaan is of in een kunstmatige cryo-cyclus)

Deel Deze Pagina