Omdat ik weet hoe helpend het kan zijn en hoeveel troost het biedt, als je met lotgenoten kan praten over je 'CHD' kindje. Meestal constateren de artsen deze afwijking bij de 20 weken echo, in enkele gevallen erna en een minimaal aantal gevallen, na de geboorte. Al met al je wereld staat op zijn kop, want CHD is een ernstig geboorte defect, waarbij je kindje en jij als ouder moet knokken om dit te overwinnen. Dit hoef je niet alleen te doen. Er is een forum voor de ouders, die je dag en nacht, met raad en daad bij staan. CHD heeft je kindje niet voor even, maar een heel leven. Ook na ontslag van het ziekenhuis blijven er een paar tot veel problemen, waarbij je soms een luisterend oor, goede raad of een vergelijking zoekt. Iedereen is welkom en wordt met open armen ontvangen, omdat wij weten wat je door maakt. Er zijn ouders van overlevende, maar ook sterrenCHD kindjes. Dus mocht je hierover vragen hebben, stuur mij dan een PB voor info.
Mooi inderdaad dat er een forum is aar je met vragen terecht kan...al tijdens de zwangerschap en daarna..... Dit middel had ik nog niet voor handen toen 17 jaar geleden onze oudste zoon met CHD was geboren...met daarbij ook schisis. Er bleek een zware tijd voor ons aan te breken.... Maar inmiddels is hij een gezonde 17 jarige jongen...die vele zware operaties achter de rug heeft ....maar hij heeft het gered...en ben super trots op hem en ons als gezin...