Ons kindje zal direct na de geboorte op de IC terecht komen en daar waarschijnlijk enkele weken/maanden moeten verblijven. Wie weet, waar ik wat leuke kleertjes kan kopen die het kindje aankan ondanks alle toeters en bellen die aan het lijfje komen te zitten? Ik vind wel websites voor prematuurtjes, maar we gaan er vooralsnog vanuit dat ons kindje pas rond 38 weken zal komen...
Op de IC hebben ze vaak 1 of meerdere infuusjes (in geval van Prostin tenminste 2 (handjes, voetjes, hoofdje) en dan kan je kindje eigenlijk alleen een overslagrompertje aan. Wij hadden die van HEMA. Van die mouwloze. Verder kon hij toen echt niets aan. Alles wat hij aan had in bed, dekentjes, knuffels, speentje moest elke dag vervangen worden door schoon. Dus ik zou niet voor hele dure rompertjes gaan. Een broekje heeft mijn kindje pas aangehad toen hij van IC naar afdeling ging. Sokjes en een mutsje zijn ook wel handig. En meerdere speentjes zodat je elke dag een vers uitgekookte kan achterlaten.
Zelf een prematuur zoontje en heb destijds veel van marktplaats gehaald. Ze hebben het maar zo kort aan en zag er allemaal als nieuw uit.
Bij de Prenatal hebben ze ook hele fijne overslagrompertjes. Ik zou idd voor de eerste tijd op de IC alleen maar overslagrompertjes met lange mouw en misschien wat zachte broekjes halen. Infuusjes gaan idd meestal in hoofdje omdat aders daar het gemakkelijkst te prikken zijn. En anders in voetje of handje. Maar kan dan dus wel gewoon een rompertje en evt. broekje aan. Nog een kleine tip. Draag de eerste tijd overdag een knuffeldoekje of iets dergelijks op je lichaam (stukje in BH gestopt) en wissel deze telkens met knuffeldoekje in bedje. Dan ruikt de kleine je geur. Is geruststellend. En probeer zoveel mogelijk (als dat medisch gezien kan) te buidelen (lichaam op lichaam). Dat voorkomt stress bij je kleintje en is erg goed voor zijn ontwikkeling en groei. Misschien wist je dit al lang en was het overbodig, maar misschien toch fijn om te weten. Heel veel sterkte de komende tijd! Waarom moet je kindje op de IC verblijven?
Dank je wel Happiness! Ons kindje heeft een hartafwijking en moet direct na de geboorte aan de apparatuur en al snel een eerste operatie ondergaan... Die doekjes, daar had ik inderdaad al meer over gehoord, dat dat fijn is voor het kleintje en buidelen... dat is iets dat ik zelf ontzettend graag wil!!!!
Poeh, erg heftig allemaal. Sterkte ermee. Ik hoop dat je volop kunt buidelen dan. Dat is genieten op en top! Je kleintje zal vast een enorm vechtertje zijn. Sterkte!
Denk dat alles al gezegd is Toen onze kleine man 5 weken was kwam hij ook op de ic terecht en hebben veel rompers gekocht bij de cena maar ook prenatal. Ook bij de primark verkopen ze pyjama's met voetjes eraan en die hebben wij er afgeknipt en afgestikt. Kleine maatjes is redelijk te vinden gelukkig. Nu moet ons mannetje met 15 maanden ook geopereerd worden aan zijn hartje (1ste keer ic was met rs virus) en dan is het nog lastiger want overslagrompers in grotere maten is drama maar ook cena en primark kan je dan terecht. Ook bij kleertjes.com een romper kunnen kopen. Kiabi heeft ook rompers die overslag zijn en maar ook overslag truitjes. Niet al te duur en erg leuk! Verder idd extra spenen, knuffeldoekjes (gebruiken ze ook over het hoofdje voor rust), eigen dekentje, muziekdoosje (die je nu al kan laten horen evt?) fototoestel ( hebben op advies foto's gemaakt op de ic vond dat zo raar maar ben blij dat ik het gedaan heb) Verder heel heel veel sterkte met de operatie en de tijd erna! Mag ik vragen welk ziekenhuis? Wij lopen in het Sophia en dat vinden wij een erg fijn ziekenhuis
Ilona, dank je wel! Wij gaan ook naar het Sophia, we voelen ons daar erg prettig, mochten vorige week zelfs even een kijkje nemen op de IC ter voorbereiding. Intussen ook bij Hema van die zachte broekjes zonder sokjes gekocht in een klein maatje... Die knuffeldoekjes, welke gebruikte jij daarvoor?
Wij hadden van barapapa doekjes voor hem, maar kan van alles zijn natuurlijk. Nu heeft hij zich aan zo'n blauw nestle beertje gehecht en die gaat dus mee. en heb er een paar via via geregeld. Maakt niet zoveel uit wat je ervoor gebruikt, al draag je spuugdoekjes bij je en leg je die in het bedje. Is puur voor de geur en geruststelling. Welke ic komt jullie kleine te liggen? Ja ik vind Sophia echt een super ziekenhuis en ook op de ic waren ze erg lief vonden wij. Moet eerlijk zeggen dat hij weinig broekjes droeg in het begin hoor dus koop niet teveel en tussen 12 en 2 is het rust op de ic en dan kan je altijd Rotterdam in voor meer.
Wat betreft knuffeltjes, toen onze zoon in het ziekenhuis lag vonden we het echt heel fijn om een echt knuffeltje te hebben. Deze droeg ik in mijn bh en ging daarna de couveuse in. Ik had het gevoel meer liefde op zo'n knuffeltje te kunnen overbrengen dan op een spuugdoekje. Duns heeft (iig in de kleine maten) overslagrompers met infuusgaten, misschien hebben ze die in de ietsje grotere maten ook.
Herkenbaar. Ik ben ook zwanger van een kindje met een hartafwijking (vergelijkbaar met HRHS) en hij moet ook na de geboorte geopereerd worden en erna nog twee open hart operaties met 3 tot 6 maanden en tussen 2 en 6 jaar. Ik koop inderdaad ook vooral overslagrompertjes, gewoon van de hema. Fijn dat je al even bij de IC kon kijken zodat je alvast een beeld hebt van waar je kindje straks komt te liggen.
Onze dochter heeft na de geboorte 2 weken, onverwachts, op de neo gelegen van het sfg. Wij hadden een knuffeltje meegenomen die bij haar in het bedje stond en verder deed ik een gekleurd spuugdoekje in mn bh en die kreeg zij dan bij zich. Het gekleurde doekje stak dan wat vrolijker af bij het wit van het warmte bed en couveuse. Kleren had zij niet aan. Pas na ruim een week kreeg ze een rompertje aan maar verder ook niet dus ik zou ook nog niet teveel kopen, en anders is het snel bij gekocht. Hier alleen ervaring met het sophia mbt onderzoeken en dat was erg fijn hoe er met ons omgegaan werd. sfg ook erg tevreden over. Sterkte de komende periode. Wel fijn dat jullie al een keer op de ic hebben kunnen kijken zodat je een beeld krijgt van hoe of wat.
Ons meisje kon pas met 7 dagen een overslagshirtje aan. Een overslag romper ging ook niet door der infuusjes, arterielijn, lieslijn, alle plakkers en katheter. Sokjes en een mutsje had ze alleen aan. Maar uiteindelijk alleen maar zachte broekjes en overslagrompers. Dus veel heeft ze niet gedragen. Als je in rmd sophia verblijft, kan je bij hen fietsen lenen en naar het centrum fietsen. Is 10 minuutjes fietsen. Daar zit een prenatal en HM. Hennes en Hema hebben overslagrompers. IC heeft idd rust tussen 12 en 14u. Mijn man vond het fijn om er dan op uit te gaan voor de boodschapjes en later ik ook. Wij hebben er 5 weken gezeten, toen zkh in de buurt en zijn nog 2x in sophia geweest, gelukkig een paar dagen maar. Maar zijn er een jaar lang kind aan huis geweest. Belangrijkste wat jij je kind kunt geven, is een knuffeldoekje met jou geur. Een dekentje met jou geur is ook erg fijn. Een muziekknuffel nu dagelijks bij je buik afspelen, dat geeft een bekend gevoel voor als je kleintje onrustig wordt. Als je vragen hebt over het sophia en rmd huis kan je me pb' en. Sterkte en veel succes met voorbereiden!
Ladylola, dank je wel voor het delen van je ervaring in het RMD en het Sophia. Dat van die fietsen is nieuw voor me, maar wel super zeg! En inderdaad, de winkels zitten lekker dichtbij! Zachte knuffeldoekjes heb ik intussen in huis en inderdaad spelen we iedere avond een muziekdoosje. Jullie ervaringen helpen me enorm om me voor te bereiden op alles wat gaat komen, onwijs super om ook te horen dat het met jullie meisje zo goed gaat na een pittige start!!! Heel bemoedigend!! Bedankt ook voor je aanbod om te pb'en!