Congentieve gedragstherapie bij psycholoog

Discussie in 'De lounge' gestart door dobbel, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    bedankt, slechte ervaring dus, tis echt heel verschillend wat je hoort, het is iets wat je mee moet maken denk ik, al verwacht ik niet dat ik het ga krijgen, (niet bij deze psycholoog vermoed ik)

gedachtegang veranderen gaat nog een hele uitdaging worden, wat voor soort oeffeningen worden daar voor gebruikt, las elders dat je echt huiswerk gaat krijgen wat je dagelijks moet doen.

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik ben vandaag weer naar therapie geweest, en zowel met de ercho als met de fisio een fijn gesprek gehad, ook aangegeven dat het te snel gaat, dat mijn hoofd dat niet bij kan benen, en dat ik al vanaf woensdag met een onrustig gevoel rondloop.
    De fisio heeft dat deels kunnen wegnemen, mede omdat hij aangaf samen met de ercho en de psycholoog om de tafel te gaan,
    Hij vond het goed dat ik mijn grens aangaf, en vind ook dat daar naar geluisterd moet worden, dus hoe het nu ingedeeld gaat worden geen idee.

Na die tijd even lekker af kunnen reageren met een potje tamponvoetbal (geeen idee wie dat bedacht heeft qua naam) maar ik heb gewonnen van de fisio , die daar dan vreslijk van baald ;)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Fijn dat je onrust weer een beetje weg is en goed dat je hebt gezegd hoe en wat!!
    Bij mij helpt het altijd wel om te mediteren als ik onrustig ben, ik heb een paar fijne meditaties met een fijne stem. Daar word ik dan ook weer rustig van.

4. fruitdruifje2006

fruitdruifje2006 Actief lid

27 sep 2011
    244
    0
    16
  5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik doe nu dagelijks iets van aan en ontspannings oeffeningen ook met een stem,
    ik zou wel graag willen leren mediteren, als ik wat verder ben in de therapie wil ik daar naar opzoek, merk wel dat ik door de focus van de stem tijdens de aan en ontspanningsoeffenen (15 minuutjes duurt het) even echt ontspannen wordt.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Je hebt mail, thnx alvast:)

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je er aan toe bent, pb me dan even. Dan stuur ik je de pagina met de downloads. Daar hoort in principe wel een boek bij, maar ook zonder zijn ze erg prettig. En het fijne is dat ze van kort (3 minuten) naar lang gaan (45) dus dat je echt kan kijken welke tijd je fijn vindt.
    Die ontspanningsoefeningen klinken trouwens ook meditatief :) Mediteren is meestal een stuk eenvoudiger dan mensen denken, er komt echt niet zo veel bij kijken :) als je een minuutje je ademhaling volgt dan ben je al aan het mediteren.

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Mocht je het bestandje willen, ik kan hem je wel mailen heb hem nl zelf ook per mail gehad. tis echt wel fijn vind ik.

zodra ik aan mediteren toe ben pb ik je, voor nu zou het nog te veel zijn,

9. Blumchen19

30 okt 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hangt er vanaf voor welke klachten je behandeld wilt worden. EMDR is effectief bij angst klachten.

10. logo

logo Niet meer actief

Hallo,

Ik heb onder andere EMDR gevolgd ivm mijn zwangerschapsverleden. Wanneer je meer wilt weten mag je me een pb sturen.

Groetjes

Deel Deze Pagina