Hello ladies, Ik ben misschien veelste veel bezig met een zwangerschap maar de wens is zo groot... aangezien we in een hele andere niet leuke situatie zitten.. Er is begin september baarmoederhalskanker bij mij geconstateerd. Vanwege contactbloedingen ben ik naar de HA gegaan en moest een uitstrijkje laten maken. Toen bleek dat ik pap3b heb. Daar heb ik eerst een lisexcisie voor gehad, grootste gedeelte is verwijderd maar daarna bleek dat er nog k.cellen aanwezig waren, dus de volgende operatie... Lymfeklieren verwijderen rondom baarmoeder om te zien of er geen uitzaaiingen zijn, thank god was dat niet het geval. Nu heb ik gisteren een conisatie gehad, daarbij halen ze kegelvormig stukje weefsel weg om te zien of de snijranden schoon zijn.. As dinsdag krijg ik de uitslag. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar meiden die ervaringen hebben met een zwangerschap na een conisatie. Ik weet dat er helaas een boel risico's zijn.. Vroeggeboorte, geen eenvoudige en stressvolle zwangerschappen.. Ik hoop dat we goed berichten krijgen en zsm mogen starten zodat ik deze nare periode kan afsluiten en vergeten.. Ik vond het erg fijn om hier over te praten en hoop dat er meiden zijn die hun verhaal met me willen delen. Liefs mamavanlois
Vriendin van mij is na conisatie probleemloos zwanger geworden. Bevallen op 36 wk. Maar ook een straffe roker, dus dat kan daar ook aan ten grondslag liggen. Zwangerschap was volgens het boekje bij haar.
Wat een heftig verhaal. Heb geen ervaring maar wil je heel veel sterkte wensen. Hoop op een goede uitslag dinsdag en dat er na deze moeilijke periode maar heel erg snel een mooie toekomst voor je open ligt met een kleintje. Liefs
jurassic, dat klinkt positief, wat fijn zeg. Het gaat gelukkig ook vaak goed maar omdat ik al een heel stuk baarmoedermond kwijt ben.. Star87, bedankt voor je lieve berichtje, ik hoop echt dat die toekomst er voor ons gaat komen. Lfs
Geen ervaring mee maar wil je wel even een digi knuffel geven en hopen dat je snel een mooie zwangerschap tegemoet kan gaan!
Ik heb ook een conisatie gehad maar zat nog in een voorstadia van baarmoederhalskanker (pap3b en CIN 3). Ik mocht na een half jaar weer starten (eerste controle uitstrijkje moest goed zijn) - en ben na bijna 2 jaar zwanger geraakt maar bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu wachten we weer. Ik wil je veel sterkte wensen! en een goed herstel en hopelijk wanneer jullie weer mogen starten; gauw een zwangerschap
Appelboompje, jeetje meis wat heftig, jullie zitten al een hele poos in onzekerheid. Wat heftig meis. Moest je persee een half jaar wachten na de conisatie ? Is begrijpelijk maar ik wil zo graag zo snel mogelijk starten.. We worden allemaal een dagje ouder en ik wil het leeftijdsverschil zo kort mogelijk proberen te houden.. Pure onzin I know maar toch... Hoe is het nu met jou dan? Heb je nog veel klachten van de bbz? En mocht je direct weer starten? Lfs en thnx voor je reactie
Ik heb het ook gehad, maar dan 5 jaar voor ik zwanger werd. Volgens mijn gyn zou het geen probleem moeten opleveren en als de baby vroeger zou geboren worden zou het minimaal zijn. Ik heb er bij beide zwangerschappen geen last van gehad. Enkel een klein beetje bloedverlies bij de eerste in het begin. Er had zich een hematoom gevormd. De gyn zei dat dat eventueel wel kon zijn door de conisatie maar het kon ook toeval zijn. Kindjes zijn geboren bij 40+6 en 40+1.
Voor degene die gereageerd hebben even een update.. Helaas heb ik dinsdag geen goede uitslag gekregen, de kegel die ze verwijderd hebben, daarvan waren de snijranden wel schoon maar ze hebben helaas kankercellen gezien in de lymfbanen.. Zucht en ik had zo gehoopt nu klaar te zijn. Ze gaan in december het steunweefsel en de hele baarmoedermond weghalen... Kans op een kleintje wordt kleiner en kleiner..mik voel me zo kut!!! Ik geef de hoop niet op maar ik denk dat ik maar moet wennen aan het idee dat er miss nooit nog een baby'tje zal komen... Ik klink heel ondankbaar maar zo bedoel ik het niet, ik heb een gezonde dochter maar ik had zo graag nog een brusje gewilt... Lfs mij
Jeetje, wat onwijs heftig zeg!! Ik wil je heel veel sterkte wensen in de komende periode. Ik ga voor je duimen dat je in de toekomst weer een baby in je armen mag houden. Heeeeel hard duimen!!
Wat heftig mamavanlois! Ik snap dat je het idee van een 2e moeilijk vind los te laten en vind dat helemaal niet ondankbaar klinken! De wens is gewoon even groot voor een ieder die ook proberen voor de 1e keer zwanger te worden. Nog even terugkomend op je vragen. Ja we moesten verplicht een half jaar wachten (moest eerste controle uitstrijkje verplicht afwachten) - en na de bbz 'gelukkig' maar 1 cyclus (om te kijken of het gewoon weer werkte zeg maar - en ook om emotioneel te herstellen). Wil je heel veel sterkte wensen. X