Dag, Mijn verhaal; 16 september gestopt met de pil en niet meer ongesteld geworden. Urine test gedaan was positief. 29 oktober heel ligt bloedverlies met plassen. Ik mocht maandag 3 november naar echo. Ze schatten mij toen 6 weken zwanger? Maar ik weet mijn cyclus niet want ben niet ongesteld geworden zonder de pil. Ma goed ik ging daar ook vanuit 6 weken dus. tijdens mijn eerste echo was er goed baarmoederslijm te zien en een vruchtezakje met alleen vocht kreeg k te horen. En ja hoor PANIEK! Vervolgens werd mij gevraagd of k bloedtest had gedaan maar dat had k niet gedaan. Dag later bloedtest gehad hcg waarde 2048 op 4 november. Hcg waarde vandaag 10 november 3225. Heb morgen weer echo of er echt wat te zien zou kunnen is. Volgens mijn hcg waarden ben ik momenteel nog 4-5 weken zwanger. Ik vraag me af of er morgen wat te zien is of dat het juist mis is gegaan. Krijg alleen maar negatieve dingen van de verloskundige te horen. Waardoor k ook helemaal negatief ben gaan denken. Al zeg ik dat mijn hcg waarde stijgt zei beweren dat het mis is gegaan maar er is nog niks bekend. grtjes
HCG hoort in het begin van de zwangerschap elke 48-72u te verdubbelen. Dat tempo wordt verderop wat minder dan is het elke 72-96u. Maar jouw waarde is niet verdubbeld en dat is geen goed nieuws. De hoogte van de waarde zegt helaas veel minder dan de mate van verdubbelen.
ik wil je geen valse hoop geven ! maar bij mijn dochter steeg de waarden ook niet voldoende dus werd mij ook vertelt dat het waarschijnlijk een miskraam zou worden. toch is mijn dochter inmiddels 2 jaar
Dat het mis is gegaan,staat in haar op.Ik denk ook dat het niet goed is.In een goede zwangerschap verdubbelt het om de 48 uur,soms 72 uur.Maar bij jou is het in 6 dagen maar een beetje gestegen.Ben bang dat je vk gelijk heeft,en het niet goed is.
Ik doelde op de zin.. Ik krijg alleen maar negatieve dingen te horen... Ik wilde graag weten wat de vk gezegd had. Ik sna dat je graag positieve verhalen wilt horen maar een deskundig persoon als een vk kun je best vertrouwen als die je dingen vertelt...
Meteen na die zin staat:zij beweren dat het mis is gegaan.Dus neem aan dat dat het negatieve is wat ze bedoeld.
Ik heb de verloskundingen meerdere keren gesproken en verteld dat mijn urine test omhoog gaat van 2-3 weken naar 3+ maar die zeggen dat het normaal is als het mis gaat dat het wel even duurt tot het weer uit je bloed komt. Maar dan probeer ik duidelijk te maken het stijgt het daalt niet? Maar nee zei blijven negatief alleen omdat er nog vocht in zat Aangezien ik vaak belde kreeg ik een ander verloskundinge aan de lijn en zei probeerde mij wel gerust te stellen. Want k had mijn verhaal verteld en toen zei ze ja het kan natuurlijk zijn dat je ook iets te vroeg bent geweest met de echo het kan net zo zijn dt er volgend keer wel wat te zien is. Ik snap dat ze geen valse hoop willen geven maar door al die negatieve reacties ga je nare dinge denken. Had toen contact met een ander praktijk en vertelde alles en die zeiden miss is het handig om te weten dat het altijd mis kan gaan maar ook moet je keuze maken welke verloskundige je wel wilt behouden want mocht je positief echo hebben met die verloskundige moet je het wel mee doen komende maanden. En dat liet mij denken want ze had gelijk en een verloskundige wilt natuurlijk ook geen hoop geven maar vond het ontzettend erg na mijn echo belde ze me op voor de uitslag alsof ik een extreem miskraam heb gehad dat alles zeker is dat ik niet meer zwanger ben en wenste mij veel sterkte ipv te praten en te delen wat er te zien was tijdens mijn echo. In het ziekenhuis vertelde ze dat ik nog 2 kanten op kon gaan maar leek alsof zei erbij was en het zeker wist.
#Shiirley ik hoop dat k net zo gelukkig en blij kan worden want heb vanmiddag om half 3 mijn nieuwe echo!
Ben heel benieuwd! Maar het kan wel.. bij mij was het afgelopen februari ook niet goed terwijl alles doorgroeide.. ook mn HcG behalve het vruchtje.. Maar ook ik heb pas opgegeven toen het ook echt overduidelijk niet goed was.. niks mis mee.. Succes vanmiddag!
En het klopt ook dat je bloedwaarde er echt niet goed uitziet.Ik hoop dat het meevalt,maar ook ik ben erg bang dat het niet goed is.
Als je HCG-waarde niet om de dag verdubbelt, dan is dat helaas meestal een teken dat het niet goed zit. Jouw waarde had inmiddels veel hoger moeten zijn ten opzichte van de eerste test, aangezien er een week tussen de testen zat. Als het niet goed zit en je lichaam heeft het nog niet afgestoten, dan kan je HCG-waarde inderdaad nog blijven stijgen. Soms daalt het pas als je de miskraam achter de rug hebt en zelfs dan kan het nog weken duren voordat het zwangerschapshormoon uit je lichaam is. In die tussentijd kan je buik blijven groeien en kun je zwangerschapskwaaltjes blijven houden. Dus ook dat zegt niet zoveel, helaas. Succes, en ik hoop natuurlijk voor je dat het wel goed zit!
Zoals hier boven al gezegd is als hcg niet voldoende stijgt is het meestal foute boel. Ik zelf heb meerdere miskramen gehad en heb er 1 bij gehad waar het hcg bleef stijgen tot ik al 14weken zwanger zou zijn, maar het was al in week 6duidelijk dat het mis was het ging niet voldoende omhoog
Dag allemaal en ja hoor ik heb een mooie echo gehad ondanks alle nare negatieve dingen. 5 /6 weken en klopend hartje!!