Hey meiden, ik ben alweer 2 maanden aan het werk en het kolven ging altijd prima, de eerste weken kolfde ik 3x en nu al een hele tijd 2x per dag. Mn zoontje drinkt ook 2 voedingen in de tijd dat ik weg weg. Maar mn kolfopbrengst wordt opeens minder.... Ik weet niet of dit aan het kolven ligt of dat mn productie ook minder is geworden, mn zoontje lijkt voldaan als hij live drinkt, maar hij wilde wel na 2,5 uur alweer wilde drinken (wat ik ook heb gedaan, extra aanleggen zorgt natuurlijk voor een verhoging van de productie). Het liefst zou ik minimaal 160cc per keer willen kolven, dat is trouwens nog nooit gelukt, 150cc max. Maar sinds deze week haal ik er per keer nog maar 120-130cc uit. En dat is gewoon te weinig. Heb wel wat voorraad in de vriezer maar dat wil ik niet iedere keer aanspreken. Ben vandaag al begonnen met een extra keer tussendoor te kolven, maar haalde er om 10.30 100cc uit en om 12.45 70cc.... Heb ook borstvoedingsthee besteld, wie weet doet dat iets. Jullie nog tips?? Ik ben opeens erg bang dat het nog meer zal terug lopen... en ik wil absoluut niet stoppen, ga al bijna huilen van de gedachte eraan!
De gouden tip bij kolven is: vaker en korter. 4x 15 minuten is meer dan 2 x 30 minuten. Daarnaast kun je op deze leeftijd regeldagen hebben, de 4 maandendip, EN je cyclus kan weer op gang komen, allenmaal dingen dieinvlod hebben.
Ik kolf sowieso maar 10 minuutjes, als de TSR eenmaal voorbij is komt er niks meer uit! Zal idd proberen op mn werk vaker te gaan kolven, hoop echt dat dat verschil gaat maken....
Klinkt stom maar in de borsten zachtjes 'knijpen/masseren' helpt hier ook. Net als de venkel-anijs-karwij thee.
Dat je opbrengst nu met een aantal keren kolven nog niet hoger is, is niet zo vreemd. Je productie moet namelijk nog omhoog! Als je de komende dagen 'regeldagen' inlast wat kolven of voeden betreft, gaat je productie omhoog, en wordt je kolfopbrengst als het goed is ook hoger. Kijk maar eens op de volgende link: Clusterkolven/Power Pumping | Moedermelk Netwerk
misschien moet je je hoop op 160cc ff laten gan , ik heb in de kraamweek na 4 dagen 150cc gekolfd uit 1 borst in 20minuten , dus mijn idee was dat het de volgende keer ook zoveel zou zijn . het werd toen 120 en heb er toen 30minuten over gedaan , als ik thuis kolf kom ik ook op 130 per borst maar op mijn werk krap 130 uit beide borrsten , ik heb mezelf voogenomen om 15minute na de tsr te kolven , wat er uit is is eruit , so be it , meisje drinkt waneer ik thuis ben de rest eruit
Ik heb hier elke maand rondom de menstratie een productiedip. Dan kolf ik een dag of 3 om de twee uur ('s nachts niet) en dan is de productie weer op peil. Dus wat al gezegd wordt, ik zou een paar regeldagen inlassen.
Dat clusterkolven klinkt leuk, maar daar kan ik op mn werk natuurlijk niet mee aankomen... Vandaag en morgen kan ik 3x inplannen en de dagen dat ik daarna thuis ben zal ik idd extra vaak gaan aanleggen. Wel benieuwd of nu idd mn cyclus weer op gang zal komen. Tot nu toe nog niet ongesteld geweest!
Clusterkolven kun je ook een paar uur 's avonds voor de tv doen, of op je vrije dag. Nee, op je werk is niet een optie, dat snapt iedereen, haha.
ik heb de volgende tips voor je -vraag je huisarts om neusspray syntocinon hier zit het zelfde hormoon wat je kindje veroorzaakt als het bij je drinkt het werkt echt heel snel heb dit ook gebruikt bij mijn kindje toendertijd -neem een foto mee van je kindje -neem op je telefoon het huilen van je baby op dat schijnt te kunnen helpen om het goed op gang te kunnen helpen - ben het eens met het even kolven om de 2 uur een nachtje doorkolven heb ik ook wel eens gedaan -ik heb ook iets gevonden op internet dat is een schelp die doe je op de borst waar je niet aan het kolven bent want je hebt altijd het probleem dat die borst al heel veel weg lekt en dan zit dat in je borstcompres wat je vervolgens weggooit milkies Milk Saver heet het product naafloop kun je het gewoon overgieten in zakjes of bakjes wat je maar wil. ik ben nu zwanger van de 2de en ben zeker van plan dit aan te schaffen. wat ik ook interressant vind zijn wasbare borstcompresse heb me scheel betaald aan weggooibare. succes groetjes marja