Connexxion bussen !

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal1984, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik word zo moe van die bus stakingen ! Ik woon hier in hellevoetsluis en kan dus nergens heen ( omdat ik geen 2e auto heb ) ik ben echt aangewezen op alles hier in de omgeving, mijn zusje wilt hier logeren maar die kan maar tot Spijkenisse reizen en daarna moet ze een taxi regelen :( ... Ik snap best dat die mensen miss wat meer salaris willen hebben maar wie is er de dupe van ? Volgens mij de burger of niet ? ...

Ik word hier zo moe van, ze denk dat ze nog een maand gaan staken :confused: ....

Heeft iemand een idee hoe je vanuit spijkenisse het makkelijkste in hellevoet kan komen ? Zonder een taxi te hoeven nemen want dat is natuurlijk weer een goudmijntje voor hun .....

Ben ik de enige die me hier zo aan irriteer?

2. acire

acire Fanatiek lid

mijn vriend stond dus vorige week ook in spijkenisse vast.
    hij moet werken in gouda en moet dus steeds met anderen mee rijden.
    vorige week zei die man dat hij maar moest zien hoe hij thuis kwam :S
    de taxi nemen vanuit spijkenisse was 36 euro. mooi kut inderdaad.
    ik zou niet weten hoe je anders zou moeten. de dichtbijzijnde trein komt in schiedam? maassluis? en dan sta je ook vast.
    ik weet hoe Kut het is.. ik zit ook 'opgesloten'

3. chantal1984

Het is toch niet te geloven ! ook aso dat ze dat tegen je vriend zeggen .... Kijk als ze een paar dagen staken oke ( vind ik nog irritant maar toch ) maar nu staken ze al vanaf 1 juni en miss wel tot het einde van de maand, vind het zo irritant, en om nou te gaan fietsen van spijkenisse naar Hellevoet dat is ook wel weer het toppunt...

KLacht indienen helpt ook niet denk ik want het boeit ze toch niet dat de burger er de dupe van is ...

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ja ik heb er ook de balen van. Je bent zo afhankelijk van anderen als je de deur uit wilt :(

5. chantal1984

Rijden ze ook niet in de spits ? Want dat doen ze soms wel ...

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Nee! vanaf 1 juni rijden ze helemaal niet. Niks, nopes, nada

7. chantal1984

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ook niet in de spits.
    ik moest laatst naar t zh en kon dus ook niet verder.
    Gelukkig was mijn schoonmama zo lief om met mij mee in de taxi te gaan. zij heeft seniorenpas ofzo en dat scheelt ontzettend.
    maar flink K*(* is t wel.

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik snap het probleem helemaal, fietsen?

Hellevoet-Spijkenisse is nog te doen?

10. chantal1984

Nou dat is nog best een goed stuk hoor ... en ik woon niet in het begin van Hellevoetsluis ...

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik doe het ook niet hoor, mijn dochter met school wel ;)

12. chantal1984

Hihih ja maar die zijn nog jong ;) .... :) ik ben 23 hahahahahah maar goed het gaat over mijn zus die van Spijkenisse hier heen moet komen hihihhi ...ach jah ...

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    23 is ook jong! ;)

Tja s'avonds reizen zodat je haar op kan halen met de auto? s'Avonds had je toch wel een auto tot je beschikking?

14. chantal1984

Nou vandaag uitgerekend niet hihihi ...

Mijn vriend heeft de avond dienst dus moet van half vier tot 12 werken en mijn zus had vandaag nog school tot een uur of 4 ... Dus nee kan haar neit ophalen ....

Maar ze komt morgen met mijn moeder die is zo lief om dr ff te brengen :D ...

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik moet elke dag van Drachten naar Haren (35 km). Mijn pa moet me nu brengen en halen, dus dat is 140 km op een dag en een hoop tijd. Hij moet me brengen voor zijn werk uit, dus ik ben er 2 uur te vroeg. Echt super irritant. Er zou vandaag een kort geding zijn in het noorden waarin ze de bussen wouden verplichten iig in de spits te rijden. Ik hoop het maar...maar er is nog niks over op het nieuws.

16. acire

acire Fanatiek lid

ik las op teletekst dat de bussen in het noorden weer moeten rijden in de spits... jammer genoeg hier nog niet

17. acire

acire Fanatiek lid

hetNieuws | economie | 11-06-2008
    Bussen in noorden moeten van rechter weer rijden
    Van onze redactie economie
    Tijdens de spitsuren moeten de bussen in Groningen, Friesland en Drenthe vanaf morgen weer rijden. De Groningse rechter beperkte het stakingsrecht van het buspersoneel gisteren in een kort geding dat was aangespannen door de noordelijke provincies en reizigersvereniging Rover.

De komende twee maanden mag alleen buiten de spits actie gevoerd worden. De maatschappelijke overlast is zo groot, dat de spitsacties door de rechter als een te zwaar middel worden beschouwd. Maar als partijen er op 12 augustus niet uit zijn, mogen de acties worden hervat.

Rover hoopt dat de vakbonden een ’sportief gebaar’ maken, en ook in andere provincies tijdens de spits weer gaan rijden. Het Interprovinciaal Overleg (IPO) heeft de bonden uitgenodigd vandaag te overleggen over opschorting van de spitsacties. Het IPO overweegt ook naar de rechter te stappen als dat niets oplevert.

http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/ ... eer_rijden

18. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik vind het echt slecht dat het zomaar mag in Nederland. Er zijn zoveel mensen die afhankelijk zijn van de bus. Een dag staken is nog wel op te vangen, maar het is nu al langer dan een week.

Ik ben blij dat wij een autootje hebben, anders zou ik toch wel een serieus probleem hebben elke dag.

19. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik vind het echt absurd worden...
    hier rijden dan niet conexxion bussne maar de ariva.. overgegaan ;) maars taken nu ook al onwijs lang... wij hebben dan wle een auto en me vriend een rijbewijs maar ik kom ook echt nergens meer... voel je gewoon opgesloten in je huis in princiepe.. heb alleen me fietsje nu... ben benieuwd wanneer ze er eens mee ophouden want pfff te absurd voor worden me vriend staat nu elke dag in de file je word er niet goed van!

20. Saaya

Saaya Niet meer actief

Nuja, in de spits alleen in het Noorden helpt al redelijk wat mensen weer..
    de scholen zijn sinds 1 juni best leeg omdat veeeel studenten gewoon niet op school kunnen komen. :confused:

Nu de rest van het land nog 8)

Deel Deze Pagina