Hiep hiep hoera! geen HD!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eefje is geboren met een knieluxatie, d.w.z dat haar knietje uit de kom was. Ze heeft 6wk in het gips gezeten (3 uur na haar geboorte) en 3mnd in een pavlik bandage...

Helaas komt deze zeldzame afwijking vaak voor met Heupdysplasie en aangezien ik zelf ben geboren met een heupluxatie zagen we de bui al hangen..

Met 4mnd hebben ze foto's gemaakt, alles zag er goed uit, maar nog niet alles was zichtbaar.. maar grote afwijkingen konden worden uitgesloten en met 7 1/2 maand zouden ze weer foto's gaan maken..

vandaag was het dan zover, ik zag er zo tegenop.. bij mij zijn ze te laat achter de hd gekomen waardoor mijn heup nu al tekenen van slijtage vertoont en ik op slechte dagen best pijn heb.. en ze begint nu een beetje te kruipen.. ik wilde na zo'n start zo graag dat we deze periode gewoon kunnen afsluiten.. en dat ze gewoon zonder problemen zichzelf kan ontwikkelen

En joepiedepoepie! Er is niets te zien! haar heupen zijn volkomen normaal en we hoeven niet meer terug te komen...

ik ben zo opgelucht, nu kan ik eindelijk gewoon met haar stoeien zonder dat ik bang hoef te zijn dat haar beentjes eraf vallen :D

ik voel me helemaal hieperdepiep!

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ohh, wat een geweldig nieuws!! Veel stoeiplezier!! Hihi!!

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    oh meid wat een opluchting zal dat zijn.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Joepie wat fijn! Hier ook een jongentje dat de dans is ontsprongen (zijn vader, oma en alle tantes hebben HD gehad):)

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    o gelukkig maar joh....
    ik weet er alles van helaas...
    dochter is ook met heupluxatie maand intractie 12 weken gips en tot 1 jaar spreidbroek dag en nacht en nu spreidbroek snachts ze is ondertussen 16 maanden en we hebben nog ff.

6. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

wat fijn!
    hier krijgen we 25 maart een echo van haar heupjes.... ben benieuwd!

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nou, het komt bij ons in de familie helaas ook heel veel voor, mijn nicht heeft het gehad met beide dochters, een heeft ook in tractie gezeten..

Het brak mijn hart toen ik Eefje eigenlijk voor de eerste keer echt vast had.. zo'n kleine meisje met haar beentje volledig in het gips.. kon haar niet in bad doen.. iedereen kijken... in de zomer had ze haar Pavlik bandage en wij zaten op een terras, nou echt iedereen zat te kijken.. een hummeltje van 2mnd met een giga bandage..

en dan de angst.. zal ze problemen krijgen met lopen?

Bij mij zijn ze er trouwens met 8mnd achter gekomen, heb bijna een jaar in een spreidbroek gezeten en toen was het acceptabel.. ik waggel ook een beetje.. maak me soms ook best zorgen om later, op foto's is kalkafzetting te zien in mijn heup.. nu al.. maar ja.. doe er nu niets meer aan..

veel succes met jullie dochter!!

8. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat goed!! Wat een heerlijk bericht!

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    wat een goed nieuws zeg! Gefeliciteerd.

Ik weet helaas alles van HD af.
    Fenna zit al 5 maanden in een spreidbroek. Ze heeft een lichte vorm van HD. Volgende maand moeten we weer terug. Ik hoop dat ze hem dan af mag want we zijn het allebei zat ;)

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wat fijn voor jullie!!
    wat een lekker nieuws!!

11. veertje

veertje Fanatiek lid