Tweeling: veel afwisselend wakker 's nachts maar geen honger?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jolien2, Sep 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heeft iemand tips of ideeën bij t volgende verhaal:

Onze jongens zijn nu 10 weken oud, krijgen 5-6 keer per dag borstvoeding en slapen al een tijdje achter elkaar door 's nachts (van 23-5). Nu worden ze de laatste week elke keer wakker van 4-6 en dan wisselen ze elkaar af. Het is een beetje jengelen/huilen, als je er dan bent zijn ze stil. Evt fop er in en dan slapen ze weer een half uurtje om weer te huilen. Soms is t niet echt duidelijk of ze wel wakker zijn of dat ze dit in hun slaap doen.
    Ik geef om 22/23 uur de laatste voeding en voedt ze sinds deze week rond 7/8 uur weer.

Nogmaals ze lijken geen honger te hebben omdat ze troostbaar zijn (door een hand op hun hoofd of een fop). Mijn vraag is : herkent iemand dit? Ik vind t nl wel vermoeiend worden en zou bijna denken om ze s nachts alsnog een x voeding te geven... Vervelende is dat ik dan de ander wakker moet maken en aangezien ik niet t idee heb dat ze honger hebben is dat erg lastig....(voed ze nl altijd samen)

K hoor graag jullie reactie.

2. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Het kan goed dat ze wel honger hebben. Een ritme houdt nooit lang stand een eerste jaar. Slaapjes veranderen, hoeveelheid voedingen veranderd. Je kan proberen ze te voeden en dan ervaren of het werkt. Ze zijn nog maar 10 weken dus een nachtvoeding is niet raar. Wellicht dat het rustiger voor je is als je ze voedt ipv heen en weer voor een speen.

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanks, misschien idd wel n goed idee.
    Het veranderd idd elke keer weer, nooit is 1 dag hetzelfde..
    Zal vannacht eens opletten en proberen, lastige is wel dat t lijkt alsof ze dan slapen... Ze lijken te schrikken van mij als ik binnen kom... Herken jij dat?

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou idd voeden. En waarom niet alleen voeden?

5. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi Jolien,

Hier een ervaringsdeskundige. Mijn tweeling is al wel een jaartje ouder, maar zij hebben het eerste jaar ook bv gekregen.
    Wanneer ze jengelig zijn zou ik ze toch voeden, in elk geval om te testen hoe het daarna met slapen gaat. Kans is groot dat ze wel honger hebben maar nog te moe om heel erg wakker te worden. Toen die van mij 10 weken waren voedde ik ze ook altijd samen. Pas toen ik merkte dat 1 vd twee echt door kon slapen terwijl de ander nog wel 3 keer wilde 's nacjhts ben ik ze in de nacht los van elkaar gaan voeden. Dat was rond 5 mnd.
    Je kan ook gewoon eens kijken wat er gebeurt als je alleen degene voedt die jengelig is. Misschien dat de ander wel door wil slapen. Doe wat goed voelt en probeer af en toe uit wat er gebeurt als je het even aanders aanpakt.

Succes!

Share This Page