Dames even een vraagje, Onze zoon (bijna 7 jaar) is sinds maandagavond al niet lekker. Eigenlijk "klaagde" hij een aantal dagen daarvoor ook al over buikpijn maar dacht ik dat het "aanstelleritis" was. Maandagavond begon hij verhoging te krijgen en sinds dinsdag heeft hij eigenlijk al zo goed als niets gegeten. Wel drinkt hij ruim voldoende. Hij heeft drie dagen flinke koorts gehad varierend tussen 38,5 en 40,1 graden maar dat is sinds vrijdag weer over. Wel blijft hij weigeren om te eten. Volgens hem omdat niets meer lekker smaakt. Doordat hij ook wat verkouden is, is zijn smaak minder. Af en toe een hapje van iets, maar dan geeft hij het al weer op. Zelfs snoep en chips krijg ik niet aan hem kwijt. Ik denk dat alles dat hij gegeten heeft de afgelopen dagen gemakkelijk op een koffieschoteltje kan liggen... Gelukkig hij wat overgewicht (elk nadeel heeft z'n voordeel) dus hij kan wel wat hebben, maar ik vind het nu toch wel aardig lang duren. Morgen begint school weer. Hij is in huis wel weer aardig actief, speelt weer met playmobile etc. maar is ook wel weer snel moe. Nu zat ik zelf te denken om hem maar een halve dag naar school te laten gaan. Ik ken de juf en die weigert structureel om ouders te bellen wanneer kinderen zich niet goed voelen. Heb wel eens gehoord dat kinderen om 11 moesten spugen en ze de ouders niet gebeld heeft en de kinderen zodoende tot 14.45 uur in de klas moesten blijven (continue rooster). Wie herkent het slechte eten tijdens de griep?
Mijn oudste had laatst ook een zware griep, die heeft toen bijna 9 dagen niks gegeten. Zolang het drinken goed gaat is het oke...(moet natuurlijk niet nog veel langer duren. Ik zou hem morgen gewoon nog een dagje thuis houden. Beetje yogurt/vla proberen of wat fruit.
Slecht eten tijdens ziek zijn is normaal. En daarna weer eten moet ook even op gang komen, kan best wel 1 of 2 weken duren voordat hij weer normaal eet. Ik zou hem morgen nog even thuis houden zodat hij nog wat kan aansterken.
Eet je zelf als je griep hebt? Ik niet hoor! Mijn zoontje zit op dag 4 van de griep; de koorts is weg en hij kan weer rechtop zitten en zelf naar de wc wandelen. Gisteren was het eerste wat hij at: olijven. Ik laat het hem zelf aangeven of hij trek heeft en waarin. Hij heeft ook gespuugd (gal) dus ik ga niet pushen.
Ik eet ook niet als ik ziek ben, en mijn kinderen ook niet. Dat lijkt me heel normaal, en ook niks mis mee. Zo lang er maar wel vocht naar binnen gaat. Laat hem zelf kiezen, en begin rustig. Snoep en chips zou ik niet zo gauw doen, daar raakt je maag snel door van streek. Een banaantje, beschuitje of geroosterde boterham, dat lijkt mij lekkerder als je een poosje niks binnen hebt kunnen houden. (olijven zou ik zelf absoluut niet willen, maar als een kind daarom vraagt - waarom niet? beetje zout is ook wel goed als je zo weinig gegeten hebt.) Onze zoon heeft eens 3 weken bijna niets gegeten en minimaal gedronken, hij had heel veel keelpijn en wilde/kon niet slikken. Is in die periode 2,5 kilo afgevallen (van 14,5 naar 12 kilo, hij was nog geen 3 jaar oud). Dat kostte wel wat tijd voor hij weer helemaal aangesterkt was. Maar is helemaal goed gekomen. Beterschap! (ik hoop dat je zoon inmiddels is opgeknapt, we zitten alweer een paar dagen verder dan toen je dit topic opende)
Dat hoort erbij, bij kinderen en volwassenen. Kan geen kwaad, zolang je kind geen zwaar ondergewicht heeft/ondervoed is, zolang ze maar genoeg blijven drinken.
Ga jezelf maar na, als je echt ziek bent heb je echt geen trek. Het komt vanzelf weer, hij is nu waarschijnlijk ook nog snel moe doordat hij weinig heeft gegeten al die tijd. Het kan nog best een week duren voor hij weer een beetje fit is.