Ons ventje is eigenlijk al een hele vent. Hij is net 7 maanden en is al 76 cm lang en hij weegt 11 kilo. Op het cb zeggen ze dat hij inderdaad groot is, maar dat gewicht en lengte prima in verhouding zijn. Ik krijg van hun verder ook geen opmerkingen er over. Maar van andere mensen (andere moeders...) in mijn omgeving wel. Op zich vind ik het niet erg als iemand zich verbaast over zijn grootte, maar elke keer en zo vaak wordt wel vervelend . ik ga bijna zelf twijfelen of hij geen reus is/wordt. Zelf zijn we ook niet klein. Man is 2 meter en ik 1,75. Is mijn ventje nu echt zo groot voor zijn leeftijd? Ik ben benieuwd of hij in dit tempo door blijft groeien. Iemand anders een grote baby gehad die later ook zo groot bleef of is het een groeispurt gebleken?
De jongste zoon van mijn beste vriendin heeft een zoontje met ongeveer dezelfde lengte en gewicht als jouw kindje. Dat jongetje ziet er prima uit, alles in verhouding. Natuurlijk best een groot kind maar niet TE groot hoor! Lekker toch, dan heb je iets om mee te knuffelen Jij bent niet klein, je man zeker niet dus alles lijkt mij normaal!
heeey meid geen idee eigenlijk maar krijg ook hetzelfde te horen over mijn zoontje van 4 maand hij weegt nu 7160 en is 65 cm hij is groter dan de kindjes van vriendinnen terwijl die 2 weken en een maand ouder zijn
Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken hoor. De kleine van mijn schoonzusje is even oud als jouw kindje en zij is ook een flinkerd. Ze weegt ook rond de 11 kilo en is inmiddels nog langer dan Djenno die nu 77 cm is. Mijn schoonzusje en zwager zijn ook allebei lang dus ik denk dat het gewoon in de genen zit en tja.. commentaar van andere mensen zal je toch altijd wel krijgen,maar daar moet je je maar niks van aantrekken.
Hij is wel groot voor 7 maanden maar straks gaat hij flink bewegen dan gaat zijn babyvet er vanzelf af. Hij zal misschien altijd wel wat lang blijven omdat jullie dat zelf ook zijn. Maar als hij wat smaller word, toont het minder groot. Hoop wat je snap wat ik bedoel.
Hé mijn zoon was bij 15 weken 7205 gram en 64,5 cm! Wat grappig.. bijna hetzelfde. Heeft Dice ook een lekker bolle toet?
Ach geen zorgen maken, kan over een tijdje ook gewoon "afzwakken" en als hij uiteindelijk ECHT te groot wordt hebben ze daar tzt wel middeltjes tegen in de pubertijd..... Mijn dochter is nu 75cm met 10,5kg Ook een flinkerd, en groter dan kindjes (ook meisjes) van een jaar ouder.... Ook wij zijn groot (papa 2m en ik 1,74) dus kleine kindjes hoeven we niet te verwachten. Het cb zegt bij ons hetzelfde als bij jou. Ik vind het ook wel vervelend want het is een meisje, maarja ach alle mensen worden ook groter toch?
ja tis vrij groot maar zolang alles in verhouding is is het niet erg en volgens mij groeien ze straks wat minder hard. mijn dochter van 1 is nog maar 74 cm.
gezien jullie eigen lengte lijkt t me niet zo vreemd. vergeleken bij lars is hij een reus, maar het zoontje van mijn vriendin is met 5 maanden ook al net zo groot als lars met een jaar was. mijn vriendin en haar vriend zijn ook allebei lang.
Als gewicht en lengte in verhouding is zou ik me verder niets van andere mensen aantrekken. Want die hebben overal wat op aan te merken
Bedankt voor jullie reacties! Ben blij hier positieve reacties te lezen, terwijl ik in m'n omgeving soms van die vreemde reacties krijg. Niet dat ze vervelende dingen zeggen, maar het is meer die blik. Alsof het een of andere reus is en dat het echt niet normaal is. Met zo'n lange vader had ik eigenlijk niet veel anders verwacht. Maar mijn man was als baby nog helemaal niet bovengemiddeld lang. Ik ben erg benieuwd hoe lang ons ventje ongeveer zal worden. De volgende keer bij het cb ga ik vragen of ze misschien een schatting kunnen doen. Hij is gewoon echt Hollands welvaren. Niet te dik, maar wel lekkere spekkies.
mijn dochter is ook altijd wat stevig gweest... ze is nu 20 maand en weegt 15,4 kilo en is minimaal 90 cm maar denk nog wel langer..
Op de site van tno kun je wat gegevens invoeren en dan wordt gekeken hoe groot je kindje waarschijnlijk wordt http://groeiweb.pgdata.nl/groeiweb_ouder/calculator.asp
Dit is wat er bij Roos uitkomt De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 169,5 cm. Uw kind is nu 63 cm. lang. Dit is 0 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar. 54% is korter en 46% is langer. De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 171 cm.
Dit is wat er bij Kick uitkomt: De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 191 cm. Uw kind is nu 64,5 cm. lang. Dit is 1,5 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 0 jaar. 79% is korter en 21% is langer. De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 188 cm.
Het is toch nooit goed.. als je kindje te klein was geweest had je ook commentaar gekregen Ons meisje was met 8 maanden 10 kilo en 70 cm.. ook een flinkerd.. we kregen ook altijd alleen maar commentaar.. 1e oor en het andere heel snel weer uit Fijn dat je kerel het zo goed doet!
Bedankt voor de link Petrabr! Dit komt er uit bij onze vent: De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 200 cm. Uw kind is nu 76 cm. lang. Dit is 7 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar. 100% is korter en 0% is langer. De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 197 cm. Maar dat 0% langer is, lijkt me wel wat overdreven.
ach mensen zeuren snel. mijn meiden zijn klein. en ik krijg rare blikken als ik zeg dat ze al ruim een jaar zijn. jammer dan