Lelijke kraamkadootjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal26, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Er zijn al een aantal topic's meer over geopend, maar die zijn gesloten.
    Maar hebben jullie veel lelijke kraamkadootjes gekregen?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik best veel minder mooie dingen heb gekregen.
    En ik heb een vreselijke hekel aan winnie de poeh maar ik heb daar veel van gekregen, zelfs een heel pakje ;)
    Ook heb ik een knal roze pakje gekregen met 2 poesjes erop met goude strikjes.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    aah ik zeg altijd maar zo, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.....
    vindt het wel een beetje ondankbaar om zoiets te zeggen en dan ook nog achter de rug om...

3. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ben ik het helemaal mee eens!

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik vind het altijd leuk om kadootjes te krijgen, dus ook kraamkado's. Er zaten misschien minder leuke dingen bij, of dingen die niet mijn smaak waren. Sommige pakjes heeft ze alleen nooit ingepast (te kort, te breed enz). Maar verder is alles gebruikt hoor!

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Klinkt vreselijk ondankbaar, maar ik heb ze ook gekregen. Tuurlijk is het leuk dat mensen iets meenemen, maar ik heb een uitgesproken smaak, zeker wat kleding betreft en laat ik daar nu bérgen van gekregen hebben.... Van een appeltjesgroen boxpak met voetjes eraan tot zuurstokroze broekjes met ruches.... helaas. Heb ook een paars poehbeer-pak. Charlotte heeft veel niet gedragen, niet alleen omdat ik het niet mooi vond, ook omdat de maten vaak helemaal niet kloppen. Zo ontzettend zonde van het geld. Ik heb zelf 1 ding hiervan geleerd: ik zal nooit meer kleding kopen voor iemand die ik niet zo goed ken. Dan liever een cadeaubon, die kun je altijd en overal voor gebruiken en je kindje heeft nog zoveel nodig. Voor een volgende zal ik, als mensen het vragen, ook eerlijk zeggen dat ik liever geen kleding krijg, vanwege de maat en onvoorspelbare groei van een baby, Charlotte is hiervan een prima voorbeeld. Heb nog liever dat ze niets meenemen en voor de gezelligheid komen, dan dat ze iets kopen wat totaal niet mijn smaak is...Sorry als ik met mijn reactie mensen voor het hoofd stoot, ik ben nu eenmaal liever eerlijk dan dat ik zeg overal blij mee te zijn terwijl ik het spuuglelijk vindt...

6. appelthee

appelthee Niet meer actief

je mag best je mening geven toch. waarom is dat dan meteen weer ondankbaar!!! als de mensen je een beetje kennen weten ze heus wel wat je wel en niet leuk vind!!!

Ik heb ook een x aantal kado's gekregen die ik echt niet leuk vond, of waar de kleine niets aan had. heb netjes dankje wel gezegd en gezegd dat ik het leuk vond.
    maar hij heeft het nooit aangehad, en nu kwam ik het weer tegen en heb het weggegooid!

iedereen heeft een andere smaak.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Als je zoiets wil voorkomen moet je op het geboortekaartje zetten dat je bonnen wil. Ik heb leuke kraamkadotjes gehad maar ik doe het de volgende keer wel. Vooral ook omdat we nu nog een berg kleren hebben liggen.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ach ja, ik heb gewoon een mooi kind, dus alles stond hem mooi :p Nee grapje, maar ik was eigenlijk overal wel blij mee hoor. Ik vind het eigenlijk ook wat ondankbaar... het is toch gewoon iets wat je krijgt, het gaat om het idee. Is het zo erg dan?

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik had van mn buren een super oudbollig pakje gehad (geel, met bloemetjes en roezeltjes).
    ik heb het alyssa aangetrokken omdat ik de hoop had dat het misschien wel leuk zou staan.
    het stond afschuwelijk en de kleur geel staat alyssa totaal niet.
    mn buuf kwam binnen toen alyssa het pakje aanhad en ze vond het zelf ook niet leuk staan.
    ik heb toen iets anders van dr gekregen en ze heeft zelf het pakje meegenomen en het aan iemand anders gegeven.

was gelukkig goed opgelost, ik had het haar anders niet verteld denk ik.

verder gelukkig geen verschikkelijke dingen gekregen.

liefs doris

10. appelthee

daarom vroegen wij ook vaker kado bonnen, de meeste mensen vroegen wel van wat willen jullie hebben. en dan legde we uit doe maar een kado bon dan kunnen we kopen wat we willen.

nu willen we weer graag kado bonnen zo kunnen we tenminste kopen wat wij willen en niet iets "onnuttigs "....

11. appelthee

dat vind ik persoonlijk nogal raar ... maar wel de beste oplossing :D

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik heb hier alleen wat problemen gehad met kleertjes die voor het verkeerde seizoen bleken te zijn uiteindelijk. Ik heb een deel van de kleertjes op marktplaats verkocht. Dat waren kleertjes die ik zelf gekocht had én die ik gekregen had. Want na zoveel maanden wist ik echt niet meer wat en hoe... Dus dat is door elkaar gegaan. En dus ook de kleertjes die soms helemaal niet gedragen zijn. Wél let ik er op, dat alles wat ik aan kleertjes verkoop, in haar eigen spaarpotje gaat of apart gelegd om nieuwe kleertjes van te kopen (al dan niet via marktplaats ook weer).

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja het klinkt inderdaad heel ondankbaar van me, dat is ook zo.
    Ben het helemaal met jullie eens.
    Maar er zijntoch vaker topics geopend over dat je minder leuke dingen hebt gekregen.
    En natuurlijk vindt ik het super dat iedereen een kadootje heeft meegenomen.
    Maar er zit altijd wat tussen wat je niet zo mooi vindt.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Vind het niet ondankbaar hoor. Je kan iets toch gewoon niet mooi vinden, heeft niets met ondankbaarheid te maken. Ik heb ook een aantal vreselijke dingen gekregen. En ik trek mijn kind nu eenmaal niks aan wat ik niet mooi vind! Tegen mensen die dicht bij me staan heb ik ht eerlijk gezegt en gevraagt of ik het mag ruilen, andere dingen zijn direct in de zak van max beland.
    Hier komt ook absoluut geen winnie de poeh, dora, h&m fashion etc in. Is gewoon niet mijn ding, dat kan toch?!

15. Tese

Tese Niet meer actief

Dat is toch niet raar? :( Als je gaat trouwen is het toch ook normaal om een kadotip op het kaartje te zetten?

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    ik vind het niet ondankbaar! kan toch gewoon zo zijn.
    dingen die ik niet zo mooi vind heeft ze gewoon niet zo vaak aan gehad. en dingen die echt niet konden, heeft ze helemaal niet aan gehad.
    Die verdwijnen in de goededoelenzak.

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja dat is ook zo.
    Maar mensen bedoelen het goed om iets mee te nemen.
    En ik heb best wel veel minder mooie dingen gekregen die ik mijn dochtertje nooit aan zou doen.
    En ik heb bv een aantal zomer kleertjes gekregen die ze bijna aankan, die kan ze dus voor de zomer niet meer aan.
    Alleen het probleem is dat dat juist de kleertjes zijn die wel super zijn.
    Dus echt heel erg zonde.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind het al lief als iemand iets meeneemt. degene heeft dan toch zijn best proberen te doen. wat niet wegneemt dat je iets niet leuk kan vinden natuurlijk. hier geen lelijke dingen gehad volgens mij. denkt na..................... ja misschien 1. was niet echt lelijk, maar heel slechte kwaliteit. heeft ze niet veel aangehad

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb ook dingen gehad waarbij ik begon te twijfelen of de gever misschien stiekem een gruwelijke hekel aan ons had :D.

Nee, sommige dingen waren niet mijn smaak. Maar vind het allang leuk dat ze de moeite doen om iets voor ons te kopen!

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Ik heb overigens ook wel ingeschat wat de prijs van de kado's was en daaraan laten afwegen of het geruild werd. Een oom had een boxpak van burberry gekocht (119 euro) NU ben ik gek op burberry maar haat ik boxpakjes. Dat heb ik dus geruild voor een mooi jurkje. De truitjes van categorie zeeman oid heb ik gelaten voor wat ze waren en idd naar het goede doel gedaan.
    Hier helaas ook veel kleding gehad die ze niet heeft aangehad ivm seizoenen. Ons meisje is vrij klein (bij 1 jaar had ze maat 68 ) en dus niet volgens de "standaarden" door de maten gegaan. Ik heb van de kraamkado's wel mijn les geleerd. Met haar 1e verjaardag heb ik een verlanglijst gemaakt van speelgoed en kadobonnen voor kleding

Deel Deze Pagina