slaappatroon baby - 's nachts

Discussion in 'Kraamtijd' started by ThinkPink1201, Jul 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

May 19, 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    Hoi iedereen,

onze dochter is nu 6 dagen en ik vroeg me af wat jullie baby dronk/drinkt van het aantal cc ?
    In het ziekenhuis gaven ze telkens 60cc, maar ik had de indruk dat het te weinig was met momenten...
    We zijn nu thuis sinds zondag en ik ben sinds gisteren 's avonds 90 cc beginnen geven ipv 60. Ze drinkt het meestal uit, soms laat ze wat over.

Verder heb ik ook een constante angst als het 's avonds/'s nachts wordt. Dan krijgt ze meestal een enorme huilbui (meestal tussen 21h en 03h) en ze is echt ontroostbaar en ik voel me zo machteloos of ik raak in paniek omdat ik bang ben dat er iets is...
    Hoe verloopt de nacht bij jullie ?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb geen ervaring met fv maar ik meen dat 90cc wel wat veel is. Misschien heeft ze hier toch last van? Kun je geen kleinere speen gebruiken zodat ze langer over haar flesje ( 60cc) doet en zo haar zuigbehoefte meer wordt bevredigd?

Als ze s nachts zo huilt, neem je haar dan lekker bij je? Ze is natuurlijk pas net op de wereld en dat is best eng voor zo'n kleintje.

3. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

May 19, 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ja, ik neem ze zeker bij me... zou het niet over m'n hart kunnen krijgen om haar zo alleen te laten huilen... vind het zo zielig als ze ontroostbaar is!

ik weet echt niet meer wat te doen met de voeding... de een zegt dat 60 cc genoeg is, een ander zegt dat 90 cc geen kwaad kan... pff lastig

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Zo lastig! Ik kan je met de voeding helaas niet helpen. Heb daar echt geen verstand van. Maar mss de andere dames in het flesvoeding subforum? Of anders het CB? Je moet het zo zien, als je veel voeding geeft, rekt de maag op. Dit kan natuurlijk pijn veroorzaken of ongemak. Net als bij ons. Je zou ook vaker kleinere beetjes kunnen geven.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoe lang doet ze over het flesje van 60? Dat zou toch minstens een kwartier moeten duren, liefst langer. Is dat niet het geval, dan kan je een kleinere speen of andere fles proberen.

Baby's hebben vaak een sterke zuigbehoefte, en drinken voldoet daaraan. Dat betekent niet per se dat ze honger hebben, dus je moet een beetje opletten dat je ze niet overvoedt.

6. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ons mannetje zit inmiddels aan de 80 cc.. Morgen misschien 90. 5 dagen oud.

Een huilmoment op de dag hoort erbij, en is ook goed voor de kleine.. Kraamzorg liet gisteren een dvd zien dat het de komende weken nog wel erger wordt, de lengte van huilmomenten, daarna zwakt het weer af.

Hier is dat soms Sochtends, soms savonds. Ook krampjes zijn hier huiloorzaak.

7. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Wat ik me kan herinneren is dat ik op dag 8/9 wel op 90 cc zat (90/3 en dit goot ik dan terug naar 90). Volgens mij houden ze iets van 10cc per dag aan, maar dit weet ik niet meer zeker.
    Onze dochter was de eerste week ook alleen maar aan het huilen snachts. Bij ons kwam het omdat ze niet genoeg borstvoeding binnenkreeg, toen we dit probleem hadden opgelost sliep ze lekker een paar uur achter elkaar. Kan dus zijn dat jouw dochter ook gewoon honger hebt. Je geeft nu al 90 dus ik zou dan nu gewoon aanhouden, ze laat zelf wat achter dus ze stopt als ze genoeg heeft.
    Ze moet inderdaad wel 15 a 20 minuten over het leegdrinken doen, anders raken ze niet goed verzadigd en hebben ze sneller weer honger.

Je kan het ook hier even aan de kraamdeskundige op het forum vragen of bij je consultatie buro?

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij ons begon het met 10 cc per keer en dat werd per dag met 10 cc opgebouwd tot 100 cc per voeding daarna dus na een paar weken pas grotere hoeveelheden.

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Wij zaten met een week op 90 cc. Maar heb je geen kraamhulp die je daarbij begeleidt? Of anders het CB even bellen. Succes

10. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Die huiluurtjes 's avonds zijn heel normaal dat is waar borstvoedingsbaby's clusteren maar met flesvoeding is dat toch erg lastig.
    Bedenk dat het normaal is en kijk of het beter wordt als ze haar zuigbehoefte kan bevredigen met een speen of je pink.

Share This Page