Goedemorgen, Ik heb geprobeerd om op internet een antwoord te vinden op mijn vraag, maar dat is niet gelukt. Wij hebben een nieuw huis, dat we enorm aan 't verbouwen zijn, en waar we begin december in willen (medio december moeten we ons huidige huis opleveren). Momenteel zijn we in de periode aanbeland van het schuren/afbranden, grondverven en lakken van alle binnendeur(kozijnen). Ik weet al dat grondverven en lakken niet goed voor mij is, dus meestal ga ik 's middags eerder weg en doen mijn man dat aan 't einde van de dag. Maar overdag zijn we dus samen bezig met schuren/afbranden. Liever hanteer is de schuurmachine niet teveel. Ik vind het stof vervelend, de trillingen, het geluid en het is een zwaarder apparaat. Daarom vind ik afbranden beter. Er zijn maar een paar stukken waarbij dat nodig is. Je werkt met een heteluchtpistool, een soort fohn. Daardoor gaat de verf bobbelen en schrap je het met een plamuurmes af. Ik heb het gevelkozijn aan de binnenkant gedaan, waarbij is twee ramen geopend had staan. Weten jullie of dit afbranden is toegestaan tijdens de zwangerschap? Ik kan er niet echt iets over vinden. Groet, Klusser1980
Dank voor je reactie. Maar het bleef toch rondspoken in mijn hoofd, ik heb maar besloten om het niet meer te doen. Kreeg er toch een beetje stress van, omdat net deze twee/drie dagen de baby minder beweegt dan ik gewend ben. Zat me zorgen te maken en dingen met elkaar in verband te brengen. Ben er nu wel weer wat geruster op... Klusser