hard huilen na drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraaltje1981, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Ik geef mijn zoontje afgekolvde borstvoeding en voor het slapengaan 1x flesvoeding. Nu begint hij meestal als hij zn fles leeg heeft gelijk erg hard te huilen. Hij wil dan graag dat we hem gelijk rechtophouden en met hem rondlopen, ook dan blijft hij nog even hard huilen. Hij is na het drinken nooit lekker rustig en tevreden.
    Ik dacht eerst dat hij dan nog meer wil drinken maar dit lijkt het niet te zijn aangezien hij niet altijd zn fles leegdrinkt en ik ook heb uitgeprobeerd om hem wat meer te geven.
    Wie weet wat dit kan zijn?

2. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    dat doet me denken aan onze zoon, die bleek een koemelk allergie te hebben, wellicht iets om te bespreken met de huis of kinderarst.
    sterkte
    groetjes angelique

3. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik denk reflux. Deed die van ons ook.
    Succes.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nou ja, een beetje advies heb je al, maar misschien is wat meer uitleg handiger!

Reflux betekend dat de (zure) melk terug omhoog komt in de slokdarm. Spuugt hij ook veel? Dat gaat vaak namelijk ook samen! Zo niet, dan kan het verborgen reflux zijn. Daarbij spugen ze niet, maar komt het zuur alleen omhoog in de slokdarm. Baby'tjes die dat hebben vinden het rechtop zitten/hangen vaak ook fijner, omdat het zuur dan beter in de maag blijft.

Koemelkallergie (KMA) heb ik weinig verstand van, maar is zoals het al zegt een allergie voor de koemelk in de flesvoeding.

Beiden zou je even kunnen bespreken met het CB, en voor eventueel reflux kun je ook zelf eens proberen om Nutriton in de fles erbij te doen. Is een oranje pak van Nutrilon (te koop bij kruidvat e.d.) en dit verdikt de melk in de maag. Je kunt dat zowel bij de fles in doen als ook voor en na de borstvoeding in een papje geven met een lepeltje. Staat wel op de verpakking.

Succes ermee!!

5. Mijn neefje deed dat ook een lange tijd, toch zeker 10 min flink huilen alsof hij honger had.
    Alleen het punt was hij dacht honger te hebben, maar zijn eten moest nog zakken, zodra zijn eten gezakt was, werd hij rustig en was het goed.

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
  7. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    ja onze zoon die heeft kma in combi met reflux en krijgt nu maagzuurremmers.
    groetjes angelique

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik herken het van mijn dochtertje, Ze krijste vaak een uur lang na haar voeding. Met nutriton door haar voeding kreeg ik een heel ander en tevreden kind. Er gingen hier 4 schepjed per fles doorheen.

9. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ik herken het ook van mijn dochtertje. Zij heeft alleen geen kma en ook geen reflux maar had/heeft gewoon meer zuigbehoefte. Bij ons ligt haar speentje klaar voor na de fles. Als we hem er direct indoen dan is er niks aan de hand maar owee als het te lang duurt of we vergeten hem klaar te leggen! Het kan dus ook gewoon zoiets 'simpels' zijn.

10. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    'k zal het straks eens gelijk met een speentje proberen. Ben benieuwd of het helpt!
    Volgens mij ligt het niet aan reflux (heeft hij wel last van) aangezien het huilen gelijk begint als de fles eruit is. Met reflux huilt een kind toch van het zuur dat omhoog komt? Als de fles eruit is komt er toch lijkt me niet gelijk zuur omhoog? Hier heeft hij nml ook wel last van maar dit is vaak pas als hij zn boertje laat.

11. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens het drinken verzacht de keel/slokdarm. Zodra je dan stopt met drinken voel je de pijn weer, gevolg....krijsen na de fles. Klinkt precies zoals bij onze jongste. Met johannesbroodpitmeel door de melk ging het beter en ook kregen we medicatie (zantac) om de slokdarm tot rust te brengen en het zuur iet wat te minderen in de maag, zodat het geen pijn meer doet bij terug stromen.
    Moedermelk is nog dunner dan flesvoeding en stroomt heel makkelijk terug. Als hij dan al reflux heeft, zou ik toch even naar de huisarts gaan voor med. en jbpm proberen toe te voegen aan de fles. Bij ons was dat voldoende om alle klachten te verminderen/kwijt te zijn.

12. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik zou inderdaad laten nakijken of het wel of niet reflux is. Zo nee, het kan zijn dat de melkstroom te hard gaat. Dan is inderdaad de zuigbehoefte nog niet bevredigd, maar kost het ook moeite om die hoeveelheid melk te verwerken. Misschien krijgt hij ook veel lucht binnen, wat hem dan dwars zit.
    Ik zou eens een andere fles proberen, of de fles heel schuin houden en tussendoor regelmatig overeind houden.

Deel Deze Pagina