constant drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ElleNY, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi Ilse,

Sinds gisteren wil mijn zoontje van precies één maand vanaf de middag alleen nog maar aan de borst liggen. Hij huilt en wil dan aan de borst. Wanneer hij aan de borst ligt, is hij stil. Hij drinkt ook totdat hij in slaap valt (kan best een tijd duren). Hij laat dan zelf los. Als ik hem dan wil verplaatsen (naar zijn bed bijvoorbeeld) dan gaat het alarm weer af en huilt hij weer alles bij elkaar.
    Afgelopen nacht hebben we geen probleem gehad. Om 22:30 hebben we hem een kv gegeven en daar heeft hij op geslapen tot 2 uur en daarna hebben we er nog een gegeven en heeft hij weer geslapen tot 7:00. Om 10:00 heb ik hem weer borstvoeding gegeven en dat vond hij erg lekker en daarna was hij heel gezellig wakker. Om 13:00 weer gevoed en toen kwam hij een uur later weer. Tussen 15:00 en 16:00 in de auto gezeten (dat vindt hij wel fijn) en vanaf 16:00 is het bal... continu drinken (het is nu half 10 's avonds.... :confused: ).

Over regeldagen lees ik dat kindjes vaker komen, bijvoorbeeld elk uur maar Kick wil gewoon de hele tijd aan de borst liggen. Hij drinkt en lijkt af en toe ook heel verzadigd. Mijn borsten zijn - naar mijn gevoel - helemaal leeg. Wat gebeurt er nu? Is Kick aan het regelen of drinkt hij niet voldoende om verzadigd te zijn of is er iets anders aan de hand?
    Geen idee of je mijn vraag zo van afstand kunt beantwoorden maar het is in ieder geval al fijn om 'm te kunnen stellen!

Elle

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    hallo ellenY

Beetje laat antwoorde en waarschijnlijk heeft het probleem zich al opgelost. Ik denk inderdaad dat meneer aan het regelen was. Wat je schrijft past prima bij dit beeld. Normaal wordt dat zo rond de 6 weken maar iets eerder doen we niet moeilijk over. Vaak zie je ook een soort regel gedrag wanneer er iets heerst. Een virusje wat maakt dat je wat extra moet hebben. Dan regel je dat.....

Als het niet weer is hersteld dan lees ik het wel, dan denken we weer verder.

Ilse

Deel Deze Pagina