twijfels

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sjaak, 3 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaak

sjaak Actief lid

10 apr 2006
    154
    0
    0
    rotterdam
    Hoi meiden,

ik heb afgelopen 2 oktober een miskraam gehad bij 5,5 week: weefselverloren, flinke krampen en bloedverlies van ongeveer 1 week.

Op 4 oktober was de zwangerschapstest nog positief, maar op 6 en 10 oktober gewoon weer negatief.

Nu heb ik ongeveer 24 oktober mijn eisprong gehad (en in die periode ook geklust).

Vanochtend heb ik een test gedaan - waarom weet ik ook niet, want ik heb niet echt ergens last van - en deze is positief (een duidelijk 2e streepje).

Betekend dit dat ik nu weer zwanger ben, of kan dit toch nog bij de miskraam horen?

Groetjes, Sjaak

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sjaak,

als je een (ongecompliceerde) miskraam hebt gehad kan het zijn dat je tot 8 weken erna een positieve test hebt. Het wil dus nu helaas niet zeker zeggen dat je zwanger bent. Ook kan na een miskraam je ongesteldheid de eerste maanden wat onregelmatig zijn. Het is dus even afwachten of je nog ongesteld wordt. Wanneer je over een tijdje nog steeds positief test, kun je even langs de huisarts gaan voor advies en een test. Het is een lastige periode nu, maar je moet even geduld hebben.

Groetjes Brigtte

3. sjaak

sjaak Actief lid

10 apr 2006
    154
    0
    0
    rotterdam
    Hoi Brigitte,

Dank je voor je antwoord. Maar heb toch nog een vraag: kan die test dan weer - zonder dat je zwanger bent - opnieuw positief worden?

Want ik heb op 6 en 10 oktober en op 1 november een negatieve zwangerschapstest gehad?

Groetjes, Sjaak

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sjaak,

ja, hmmm. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet weet. Het lichaam kan soms rare dingen doen, maar ik kan je dus niet met zekerheid zeggen dat je nu niet zwanger bent. Ben je intussen ongesteld geworden?Ik zou als ik jou was wel proberen de nieuwe cyclus af te wachten en wanneer je dan niet ongesteld wordt nog eens testen. Als je dan namelijk nog steeds positief test is er op een echo ook al wat te zien. Nu zou dat namelijk nog veel te vroeg zijn. Even onzeker dus, maar afwachten is nu even de beste optie denk ik... Succes.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina