Hoi ben bijna 8 weken zwanger en voelde me al die tijd top! Nu sinds 3 Dagen misselijkheid. Begint einde van de middag tot ik Naar bed ga. Eten Enzo gaat wel. Tis ook meer een erg vervelend gevoel achter in me keel. Herkennen jullie dat gevoel en wat kan ik er tegen doen. Als ik ga eten trekt het eigenlijk weg. .. Maar een paar minuten later zit dat rot gevoel weer in Me keel.
Ik heb precies hetzelfde, hoef ook niet over te geven, tis net alsof het gewoon blijft hangen in mijn keel. En idd na een klein hapje trekt het eventjes weg, ook als ik een paar slokjes spa citroen heb gedronken. Ik heb verder nog geen oplossing gevonden, dus jij ook heel veel sterkte
Genoeg blijven eten en drinken. Ik kreeg er last van met 4,5 week en het wordt alleen maar erger (van alleen in de middag nu naar de hele dag door). Fijn, he? Het lijkt er bij mij op dat zoete dingen goed helpen, dus ik drink maar limonade ipv water wat ik normaal doe. Als het echt niet meer uit te houden is, schijnt de dokter je er wel iets voor te kunnen geven, maar persoonlijk loop ik niet zo snel naar de dokter, dus ik zet gewoon door.
Meiden, ik ben ook heel erg misselijk geweest. Wat bij mij erg hielp was het drinken van gember thee (gember/sinaasappel AH) en ginger ale. Misschien helpt het, misschien niet maar het proberen waard!! Sterkte ermee. Liefs
Wat werkelijk helpt is niet drinken tijds het eten en pas drinken na een lang kwartier,dan drink je pas wat!! Een paar slokjes cola kan ook helpen,wel uit kijken dat je niet te veel drinkt!! En wat bij mij hielp bij me eerste zws was ruiken aan een citroen!! De misselijkheid ging altijd gelijk weg!! Als dat bij iedereen gaat helpen dat weet ik niet !!! Su6!! Xxxx
Suprimal reistabletten werken goed bij misselijkheid. Kun je gewoon kopen bij een drogist of apotheek. Wat mij goed heeft geholpen was 1 behandeling acupunctuur.
Hallo, Ik had tijdens mijn zwangerschap verschrikkelijke last van ochtend misselijkheid. Elke ochtend hing ik weer boven de wc. Vooral wanneer ik water dronk. Wat mij hielp was en paar slokken cola op de nuchtere maag. Het is nou niet het gezondste drankje. Maar ik hielt er mijn voeding me binnen. Groetjes, en hoop dat je een oplossing vind.
Ook ik was vanaf week 5 hartstikke misselijk! De verloskundige adviseerde mij Arkocaps gembercapsules (het is 100 % plantaardig dus kan absoluut geen kwaad!). Dit heeft mij echt geholpen de misselijheid een beetje in de hand te houden. Ik ben er 1x tussentijds mee gestopt om te kijken of het nog nodig was...het antwoord was vrij duidelijk: JA! Meteen weer boven de wc gehangen, dus nu in de vakantie een 2e poging gedaan (ben nu ook 12 weken dus dan zou het moeten afnemen) en het gaat nu gelukkig goed! Vooral ook kleine beetjes blijven eten. Ook als je geen trek hebt, juist iets erin gooien! Mijn vriend brengt me ook elke ochtend om 7u een bakje joghurt, ook in het weekend, anders word ik om 9u harstikke misselijk wakker. Van een lege maag dus. Ik las hierboven ergens dat iemand de reistabletten van suprimal aanbeveelt. Ik zou daar heel erg mee oppassen! Ze zeggen niet voor niks dat je bij wijze van spreke met een paracetamol al moet uitkijken (nu heb ik het zelf al 2x genomen ivm migraine en zal echt niet schadelijk zijn). Maar ik zal niet zomaar een reistabletje voor de misselijkheid nemen... (niet vervelend bedoeld voor jou Noekie! Hoop dat jij ook iets hebt aan mijn tip van de gember capsules )
Dat is nou jammer... Vandaag mijn officiele testdag en de misselijkheid begint. Ik zou het graag nog lang stil willen houden op mijn werk... Ga eens kijken naar die gembercapsules... Verder nog tips?
Gember zuigtabletten vond ik echt geweldig. Het is een beetje wennen aan de smaak, maar het hielp als een tierelier. Kun je gewoon krijgen bij etos en DA bij de vrouwen-/ zwangerschapsvitamines. In de bijsluiter van reistabletten staat zelfs dat ze niet bij zwangerschap gebruikt mogen worden. Wist ik ook niet want als ik niet zwanger ben, maar wel misselijk wil ik die ook wel eens pakken. Tot ik de laatste keer dit dus las, toen ben ik over gegaan op de gember zuigtabletten. Ik hoop dat het een beetje bij je wegtrekt.
Je moet echt uitkijken met reis pilletjes en zoiets als domperidon. Het werkt vast maar het is niet goed voor de baby! Als je echt medicatie wilt tegen de misselijkheid kun je beter naar de huisarts gaan en vragen voor emesafene of in het ergere geval als de emesafene niet werkt Primperan zetpillen. Even doorbijten! Het gaat echt beteren in de loop der eerste weken.
Hier bij alle zwangerschappen behalve de miskramen spuugmisselijk geweest. Niet overgeven maar echt de hele dag ertegenaan. Eerst moest ik gembertabletten proberen van de huisarts en daarna Primperan. Van de laatste werd ik alleen maar suf. Mijn ervaring is dat je je gevoel moet volgen en eten waar je tenminste wel een beetje trek in hebt. Ook al zijn het soms frietjes. Bij mij verschilt het per dag wat ik eten kan. Vandaag is het karnemelk en bruine boterhammen met ham. Afgelopen week sinaasappelsap. Hopen dat het snel minder wordt!
Je kunt er niet zo heel veel tegen doen, het hoort er bij. Wat mij wel hielp tijdens auto rijden was pepermuntjes eten. Dan kon ik het een beetje onderdrukken. Misschien helpt dat bij jou ook?
Nu 16 weken en al 10 weken kotsmisselijk. Momenteel gelukkig iets minder Soms wordt je er echt moedeloos van. Ik slik cyclizine tegen t braken (helpt mij helaas niet tegen de misselijkheid). Primperan, gember, emesafene hielpen niet helaas. Wat soms wat verlichting geeft: stukjes limoen, spa rood en cola. Pepermuntjes wilden in t begin ook nog wel helpen maar nu krijg ik er een vieze nasmaak van. Gek genoeg kon ik de eerste weken alleen maar patat en kroket weg krijgen...
Ik ben met name in de avond misselijk. Ik ga eens kijken voor die gembertabletten. Maar WAT eten jullie dan precies?? Ik heb namelijk geen zin om de eerste weken tig kilo's aan te komen..
trek de misselijkheid niet meer, echt heel de dag door hier. na wat eten weer terug! word echt gek van,
Ik heb sinds gisteren Emesafene van de dokter gekregen en het werkt echt HARTSTIKKE goed bij mij. Voor het slapen een tabletje innemen, zodat je 's ochtends niet zo kotsmisselijk wakker wordt. Ik kan nu weer normaal eten en functioneren en ook beter tegen geurtjes of bepaald eten. Zo blij hier mee, want ik wist even niet meer wat te doen (ivm fulltime werken etc).