Dag dames ik ben een meisje die erg veel van tattoos houd. Maar voor mij moet het wel een speciale betekenis hebben. Tattoos zit in onze familie en zelfs mijn oma's hebben vorig jaar beide een nieuwe laten zetten. Nu ben ik 20 jaar en heb ik 'al' 8 tattoos. Ik ben er ontzettend trots op en laat ze het liefst aan iedereen zien. Nu krijg ik veel vooroordelen naar me hoofd als: "je geeft een slecht voorbeeld aan je kind later of je moet je kinderen niet aansporen om tattoos te laten zetten" Nu woon ik in Turkije dus ook dat helpt niet erg mee. Mijn man heeft 14 tattoos dus we vallen beide wel op. Nu niet gaan denken dat we onder zitten want ze zijn klein en zitten verspreid overal waardoor het lijkt alsof ik niks heb Nu is mijn vraag, hoe kijken jullie er tegen aan? En als jullie tattoos hebben zouden jullie het leuk vinden om ze te delen?
Ik houd niet van tattoos en zou er NOOIT één zetten, maar vind iemand die wel tattoos heeft geen aso of een slecht voorbeeld.
Ik heb er 2, beide binnen 3 maanden achter elkaar gezet. De eerste is voor mijn dochter en helaas is de tweede voor mijn verongelukte zus en nichtje. Ik wil er wel meer. Mijn dochter hoeft er niet mee te komen voor haar 18e. Gaat gewoon niet gebeuren.
Ik wil zelf graag eentje, meer vind ik zelf niet mooi, maar het zegt niets over hoe jij voor je kinderen bent, dat is echt onzin.
Heb geen hekel aan tattoos maar zelf zou ik ze niet nemen. Vind mensen met tattoos ook niet asso of wat.
Mee eens. Wel nog als toelichting de kans dat je kindje ook tattoos neemt is wel groter dan als je natuurlijk niets hebt
Als mensen je daar op veroordelen, dan zegt dat een hele boel over hun ontbrekende intellect. Zulke simpele mensen moet je niet in je omgeving hebben joh.
De sleutel is van mij en het slot van mijn man. Die op mijn rug heeft mijn moeder ook en hebben we samen laten zetten
Bedankt voor jullie reacties. Hoop dat dit een groot topic word om alle 'taboes' te verbreken. Fijn dat jullie mij geen aso vinden haha. Dat is inderdaad altijd de indruk die mensen meteen hebben, maar eigenlijk ben ik heel lief Als ons kindje een tattoo wilt vind ik dat prima, maar wel na zijn of haar 18e, in overleg met mij & ik ga mee.
I love tattoo.. Ooit laat ik er 1 zetten. Heb zolang gewacht omdat ik Bang was dat ik spijt zou krijgen als ik het op jonge leefdtijd zou laten zetten. Wil er 1 als symbool van de kids.
Ook wil ik er nog even bij vermelden dat de tattoos voor mij een groot emotionele waarde hebben. Omdat ik in Turkije woon en zonder enige familie of vrienden leef hier, heb ik bijvoorbeeld de tekst "Love them with every heartbeat" dit slaat op mijn ouders omdat ze zo veel voor mij betekenen. Ook heb ik de tekst "always be yourself" en daar kijk ik dagelijks naar. Want hoewel ik me hier moet aanpassen, moet ik niet vergeten om mijzelf te blijven! En dat is soms lastig
Ik heb een hele hoop tattoos en krijg ook te maken met vooroordelen. Ik heb er een aantal die niet te bedekken zijn, maar ik zal ook geen extra moeite doen om tattoos te showen trouwens. Wat eventuele kinderen betreft, die moeten vooral zelf weten wat ze doen.. als ze volwassen zijn Misschien willen ze niet eens tattoos, ook prima. Maar als dat wel het geval is; ik zal ze altijd aanmoedigen om er eerst goed over na te denken.
Ik heb nu 1 tattoo, en die heeft ook zeker een betekenis... Er was een punt niet al te lang geleden toen ik dacht dat ik alles kwijt geraakt was wat me dierbaar was... Elke ster staat voor iets wat ik op dat moment verloor. Gelukkig is het weer goedgekomen en heb ik eigenlijk alle sterren weer terug en ben ik dolgelukkig ook met m'n tattoo. Ben er nog iedere dag blij mee en trots op. Het is mijn eerste, maar zeker niet mijn laatste sws komt er straks een tattoo met de naam van ons kindje. En heb nog wel meer andere dingen die ik zou willen. Jammer (of maar goed) dat het zoveel geld kost hahaha Ik vind dat de vooroordelen wat betreft tattoos belachelijk, achterhaald en ouderwets zijn... Ik ben sws wat alternatiever als gemiddeld denk ik Loop graag op gympen (Allstars, of grote skategympen), draag vaak donkere make-up en zwarte of heel donkere nagellak, speel elektrisch gitaar in een rockband... Heb me weleens afgevraagd of ons kindje hier 'last' van gaat hebben... Maar eigenlijk... Heb ik er juist vreselijk last van gehad als kind dat ik niet kon zijn wie ik wilde en doen wat ik voelde, omdat dat 'niet hoorde' en ik erop aangekeken werd.. Zwarte nagellak en zwarte make-up waren immers 'gothic'.. Door m'n gympen was ik geen dame.. Door de muziek waar ik naar luisterde al evenmin.. Kon ik me dan niet gewoon eens 'normaal' kleden in een strakke broek en een paar mooie hakken? *zucht* Oh en vergeet vooral niet dat vrouwen geen bier horen te drinken maar wijn... En als ze roken toch echt geen shag maar netjes sigaretten.... Ik kon nooit zijn wie ik echt ben omdat ik dat niet durfde. Omdat ik niet raar aangekeken wilde worden, niet veroordeeld op hoe ik eruit zie. Tot ik mijn vriend leerde kennen, die me vanaf het begin accepteerd om wie ik ben, sterker nog, me stimuleert om mezelf te zijn. Hij houdt van m'n donker opgemaakte ogen en vind m'n zwarte nagellak sexy.. Het maakt hem niet uit of ik nu op hakken loop of op Allstars, hij vind mij sexy... En dát wil ik dat ons kind leert en meekrijgt. Dat hij kan zijn wie hij is, wie hij wil zijn en wat hij voelt... Of dat nu is wat de maatschappij van hem verwacht, of compleet niet... Dát is het voorbeeld wat ik wil geven (En een plaatje van m'n tattoo natuurlijk )
Ik heb, onder andere, deze. Heb er nooit iets negatiefs over gehoord toen ik zwanger was. Ik denk dat ik een stuk of 30 keer bloed heb moeten laten prikken. Verpleegkundigen en artsen deden altijd ontzettend veel moeite om hem te lezen (want ik zet een tattoo voor míj, niet voor anderen, dus als ik er naar kijk staat hij rechtop, maar voor een ander natuurlijk op z'n kop, ook al is dat tegen alle 'regels' in ) en ik kreeg daarna juist altijd positieve reacties. 'Zo, daar zit veel waarheid in, zeg.' of 'Dat slaat echt precies op m'n zus..'. Zulke dingen. Leidde dan altijd juist tot leuke gesprekken.
Jada08 daar ben ik het absoluut mee eens. En toch gebeurd het. Waar ik nu al bang voor ben is dat ons kindje later geen vriendjes mag meenemen naar ons huis omdat de ouders niet willen dat hun kind in een "tattoo - huis" komen. Zo groot is het taboe hier. Elke week zijn er mensen die aan mij vragen "huh gaat dit er niet meer van af?? (Vanwege het vele henna hier)" en dan moet ik ze gaan uitleggen dat het er met een naald word in gezet. Is toch erg dat je moet uitleggen wat een tattoo is aan 30 jarige mensen?
W03z3l heel mooi wat je heb geschreven. Ik ben blij dat je eindelijk jezelf kan zijn en dingen doet die jij wilt doen. Heb veel respect voor je berricht. Maar dat is het dus, zoals je zelf zegt ben jij 'alternatief', maar zijn alternatieve mensen gelijk aso, of blowen alternatieve mensen meteen? NEE! Dit wil ik met dit topic bereiken, dat ook wij gewoon maar lieve aardmensjes zijn haha. Voor degene die dat niet zo zien. @shaddi mooie tattoo!! Echt heel mooi gezet, en leuk van de bloedprikkers haha! @tempusfugit op welke plek heb je je meest onbedekbare tattoo als ik vragen mag?
Thnx Blondie21! Vind het een super leuk idee zo'n topic! En ja, ik ben ook maar een heel klein, lief en soms bang meisje onder een stoerder uiterlijk hahaha. Maar dat maakt me idd niet aso, blowen doe ik al helemaal niet, doe mij maar gewoon lekker een biertje althans.. Over 5 maand weer hahahaha
Ik heb er zelf een aantal.. en maakt me niks uit wat een ander daar van vind / zegt.. dat hun op uiterlijk oordelen zegt meer over hun..