Op 12 januari ben ik bevallen en sinds die tijd heb ik regelmatig last van buikpijn. Buikpijn werd om 16:00 een stuk heftiger en nu ging ik om 16:45 naar het toilet en ik bloed zo erg dat ik het gevoel heb dat ik leeg loop Vorige week ongesteld geweest dus dat kan het echt niet zijn en deze pijn is ook anders. Nou wou ik net de poli bellen van de afdeling gynaecologie maar die zijn niet meer bereikbaar. Wat zouden jullie in mijn situatie doen. Ik neig namelijk om tot morgen te wachten.....
Als je het echt niet vertrouwt gewoon ff de huis artsen post bellen. Eigen huisarts is denk ik net te laat voor....
Waarom tot morgen wachten als je nu bloed en zegt leeg te lopen.. Bellen dus met de huisartsenpost of je eigen huisarts als die nog bereikbaar is.
Ik vraag me altijd af wat het kan zijn en wat ze er evt. aan kunnen doen. Ik ren nooit snel naar een dokter en al helemaal niet omdat ik erg op zie tegen de onderzoeken.
Ik zou toch bellen hoor. Heb wel vaker gehoord dat er pas maanden later bleek dat er toch n stukje placenta was blijven zitten bijv. Vooral als je de eerste menstruatie al gehad hebt. Want die is inderdaad wel heftig en pijnlijk, maar dat hoort er n beetje bij.
Bedenk je wel dat als je wacht, je al die tijd in onzekerheid zit. En dat is ook niet goed hoor. Om uit te zoeken wat het is hebben we gelukkig dokters, en inderdaad zijn sommige onderzoeken niet leuk maar wel handig en efficiënt. ps. ik verplaats je topic even naar 'na de bevalling'
idd aan de klacht te lezen kan het zo zijn dat niet alles uit je buik is na de bevalling. Hierbij kun je veel bloed verliezen omdat je lijf het kwijt probeerd te raken. Ff bellen dus met de dokterswacht en miss moet je gecuriteerd worden!
nou Panda, niet bemoedigend! dat zal wel wat meevallen, ze heeft ook al een menstruatie achter de rug. Hier wel restje achtergeblevn, maar of het is al weggegaan in de kraamweek of het komt nog misschien met menstruatie!
Na de bevalling is er geen echo meer gemaakt dus geen idee of er nog evt. om een stukje placenta zou gaan.
Jaa natuurlijk me too! En ik heb ook buikpijn Maar als er een restje achtergebleven is zien ze dat vaak na de bavalling wel aan de placenta dus ik denk dat dat wel meevalt. Hoe gaat het nu? Nog bloed? Of denk je dat het van eh *ahum* komt? e kunt telefonisch vragen wat het kan zijn ze halen je niet meteen op
Vanmorgen toch eindelijk gebeld Werd doorgeschakeld naar mijn vaste gynaecoloog die ik een top mens vind! Zij vertelde dat het een nasleep van de bevalling kan zijn en dat mijn cyclus totaal in de war is. Dit mag tot uiterlijk 4 maanden zo zijn. Mocht het over een maand niet over zijn dan moet ik echt langskomen
Wel een stuk heftiger maar dat kon volgens haar komen omdat ik heel weinig bloed/stolsels had verloren na de bevalling. Wel 6 weken gebloed toen
Hadden ze niet beter een echo kunnen maken dan weet je het zeker. Ik had na de bevalling weinig bloedverlies. Paar uur later thuis gekomen echt heeel veel bloedverlies maar de verloskundige stuurde me niet terug. Gelukkig volgende dag minder. Pijn werd erger in de loop van de week. Na 5 dagen heftige buikpijn en lichte koorts. Terug naar het ziekenhuis. Blaasontsteking, baarmoederontsteking en een stukje placenta achter gebleven. Volgende dag geopereerd en na 5 dagen mocht ik van het infuus en naar huis. Dus hou het echt goed in de gaten!
Jou verhaal is precies hetzelfde als bij mij alleen zat er bij mij nog een flinke placenta rest. Persoonlijk vind ik dat je even een echo moet aanvragen die zijn binnen 5 min gepiept. Stel dat het er echt kog zot kun je hier behoorlijk ziek van gaan worden. Bij mij is het er pas van 12 weken uit gekomen curretage stond al geplant dus bij de controle echo bleek ik leeg gelukkig geen curretage