hallo ik ben 18 jaar en heb dit weekend onveilige seks gehad. ik ben heeeel onregelmatig ongsteld en heb al 2 maanden de pil niet of nouwelijks geslikt. ik heb 4 dagen voor de seks de pil goed geslikt. ik durf geen test te doen. en als ik die nu doe dan is hij nog niet betrouwbaar tog. ik heb koorts ben misselijk en ben sloom en moe.. wat denkt u? grote kans om zwanger te zijn.. hoe vertel ik mijn ouders dat? help groeten BIFI
Hi BIFI, Op dit moment is het moeilijk te zeggen, het is een kwestie van afwachten of je menstruatie zal komen of uitblijven.Koorts opzich heeft niets met zwangerschap te maken. Als je over 4 weken nog niet hebt gemenstrueerd dan kan je beter even een test doen om het zeker te weten. Je had ook na de onveilige gemeenschap een morning after pil kunnen halen bij je huisarts. Hij heeft een beroepsgeheim en mag dit niet aan je ouders vertellen. Ik wil je toch adviseren om de pil regelmatig te gaan gebruiken en een condoom is ook niet verkeerd want de pil beschermt niet tegen SOA's! Groetjes imke