Hoi, Sinds afgelopen zondag heb ik bijna doorlopend heel de dag een harde, vervelende strakke buik. het gaat af en toe wel weg, maar wat ik ook doe, hij blijft gevoelig en hard/strak. Gisteren mijn urine weggebracht omdat ik dacht dat het weer een blaasontsteking zou zijn, dit blijkt niet zo. Ze zijn het nu verder aan het onderzoeken, als daar niks uitkomt moet ik de vk bellen. Herkent iemand dit en hoort dit bij de laatste paar weken of is het niet normaal als je dit bijna heel de dag hebt? Heb ook het gevoel dat er een constante druk op mijn baarmoeder zit en daardoor veel "toiletaandrang" heb, vandaar mijn gedachte over de blaasontsteking. Hoor graag jullie ervaringen.
Het kan een teken van voorbereiding van je lichaam op de bevalling zijn. Ik had op het laatst ook vaak tot constant harde buiken, maar bij twijfel altijd even met de vk bellen!
Ik had dit gister heel erg, heb verder nooit harde buiken eigenlijk en gister de hele tijd wel, met buikpijn onderin. Geen blaasonsteking, want ik had vrijdag nog urine laten checken. De verloskundige is langsgeweest en gevoeld, alles zit nog goed dicht, ze kon wel het hoofdje voelen en de kleine is dus aan het indalen, vandaar de pijn. Laat het even checken en voelen bij de verloskundige, als alles nog dicht zit, rustig aan doen en waarschijnlijk is de baby dan aan het indalen (of nog iets verder aan het indalen, mocht het al ingedaald zijn). Maar dat kan de verloskundige je dan wel vertellen. Ze zei mij ook dat hoe verder je bent, je sneller harde buiken kan krijgen en dat het erbij hoort. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon bellen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb! Liefs, Snoopy
Ook ik herken het van mezelf... Het is de voorbereiding die in de laatste weken erg lastig kunnen zijn.. Zoals je ziet ben ik bijna ee week overtijd,en heeft het bij mij niets geholpen! Als je het niet vertrouwd,altijd de verlos bellen he! Succes, Alida
Klopt Alida het is geen teken van een vroege bevalling maar wel van voorbereiding op. Ik was ruim 2 weken over tijd!
Toen ik zwanger was van de tweede ben ik ook een keer naar het ziekenhuis gegaan met zoon beetje hetzelfde verhaal als jij nu. Daar zeiden ze dat het op zich geen kwaad kan, maar dat er niet een echte regelmaat in mag zitten. Dus ff klokken..... xxx
Als het erger wordt hoe dichter je bij de bevalling komt, dan kan ik mijn lol nog op.. loop heel vaak met een gespannen buik rond en ben daarom al 50% in de ziektewet maar het wordt er niet echt minder van. Als ik thuis ben en rustig zit heb ik er geen last van maar zodra ik b.v. stofzuig, even naar de supermarkt hier loop of de trappen in de flat op en af (we hebben geen lift hier in de flat) heb ik het gevoel dat ik halverwege al weer om kan draaien omdat mijn buik zo hard is als een kanonskogel... Het is niet echt een harde buik die je op voelt komen zetten en die daarna weer ontspant maar meer een constant strak gespannen buik.. heb dan ook gelijk het gevoel dat ik naar de wc moet.. Ik weet echt niet wat ik er mee moet. Donderdag maar weer heel even duidelijk bij de vk aangeven dat het echt niet prettig meer voelt.. Dit is toch niet normaal? Toch? Of maak ik me weer teveel zorgen?
Marieke, als het geen harde buik is, maar een zwaar gevoel in je buik, kan het denk ik geen kwaad, het is niet echt een harde buik toch als ik je goed begrijp? Ik heb rond die tijd ook veel last van mijn buik gehad, het gevoel gehad dat ik mijn buik moest ondersteunen, maar hij was niet hard (zo voelde het soms wel, maar als ik aan mijn buik voelde, was die helemaal niet hard. Hoorde bij mij bij inspanning en stress (werk).
Hey Snoopy! Dat is nou net het rare... het is geen harde buik als in, het komt opzetten en eventjes later ontspant het weer, die heb ik ook regelmatig maar die zijn wel wat minder nu ik 50% in de ziektewet zit. Maar als mijn buik zo gespannen is dan is hij dus wel keihard, heel raar. Als ik dan ga zitten, neemt het heel vlug weer af en wordt hij weer zacht. Maar na 10 minuutjes naar de bushalte lopen voelt dat echt niet lekker meer aan. Maar zolang mijn buik en de baby nog op het 'groeischema' zitten maak ik me niet al teveel zorgen maar ik begin er nu (het is al even aan de gang) toch wel een beetje van te balen...
Oh dus toch wel een harde buik, dan had ik dat niet goed begrepen. Ik zou het wel even aankaarten inderdaad bij de verloskundige, maar ik denk dat het inderdaad door inspanning komt. Fijn is het in ieder geval niet... Ik ben allang blij dat ik nu pas meerdere harde buiken op 1 dag heb gehad. Het kan je toch wel onzeker maken, terwijl er meestal niets aan de hand is en het er gewoon bij hoort.
Ik heb dat dus ook, maar ben veel minder ver dan jullie. Konstant een harde strak gespannen buik en onderin pijnsteken. Op mn rug liggen doet gewoon pijn en het liggen is uberhaupt ongemakkelijk. Omdat ik nog lang moet, staat me dus nog wat te wachten. Ik dacht eigenlijk dat het met groeispurtjes te maken had.
Bedankt voor jullie reacties! ik ga dadelijk maar even met de vk bellen, het zit me toch niet helemaal lekker. Waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar dan weet ik dat. heb in ieder geval een aantal afspraken uit mijn agenda geskipt, geeft ook weer wat meer rust..... ik laat het jullie weten. groetjes
Ik heb precies hetzelfde.. Ben er gisteren mee naar de VK geweest. Ze kon er niks over zeggen.. Waarschijnlijk voorbereiding geweest. Ze zei ook dat ze niet geloven in snelle bevallingen, maar dat er genoeg vrouwen zijn die weken met voorweëen e.d. lopen en vervolgens bijv. super snel bevallen. Dit kun je pas achteraf zeggen, vooral als het je eerste is, zoals bij mij. Ik heb nu ook eigenlijk de hele dag een harde buik en af en toe een venijdige steek in m'n vagina.. ongestelheids pijn en mega veel waterige afscheiding. Het zal er allemaal wel bij horen... mocht je het niet vertrouwen, de VK even bellen.
hier ook continue een harde buiken, soms wel uren achtereen of echt letterlijk de héle dag. volgens de gyn is het lastig, maar kan het geen kwaad.
Toch is het niet altijd op het laatst. Bij de eerst had ik vanaf maand 6 continue harde buiken en bij opstaan het erg straktrekken van de banden.. Ik mocht mijn werk niet meer doen omdat als ik het voelde , rust in acht moest nemen.. Met mijn werk ging dat echt niet.. Maar voor de dames die het nu op het eind hebben.. Sterkte, ik weet hoe vervelend het is..
Ik heb het sinds 2 dgn ook. Moest vandaag voor de controle en volgens VK hoort het erbij rond deze week van de zwangerschap. Dus het zal wel goed zijn...
Ha dames, Ik heb vanmorgen gebeld met de vk en ze heeft me enigzins gerust kunnen stellen. Het zijn waarschijnlijk idd oefenweeen en dat hoort erbij rond deze periode van de zwangerschap. ze vroeg of ik bloedverlies had of constante krampen erbij (met regelmaat), dit is niet zo. Wel adviseerde ze het me echt rustiger aan te doen, ik ben tot nu toe nog zo'n beetje heel de dag in de weer met vanalles en nog wat. Vandaag mezelf beperkt tot 1 afspraak, de rest een beetje rustig aan gedaan. En dat helpt wel enigzins. zodra ik iets doe wordt de buik direct weer hard en strak, maar dat schijnt niet direct erg te zijn. Het zegt idd ook niks over een eerdere bevalling, het kan net zo goed nog tot 42 weken duren Afwachten dus! Ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind om herkennen te zien bij jullie, dat geeft je toch wat meer rust. Ik houd jullie op de hoogte en succes allemaal!