Diclofenax

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Quincy23, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    Ik ben ong. 1 maand geleden gestopt met de pil. Van het weekend ong. worden dus even afwachten of het zo is. maar nu heb ik vanwege een ontsteking in mijn rug diclofenax gekregen. Ik weet alleen niet of dit geslikt mag worden tijdens een zwangerschap. Is hier iemand mee bekend

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nee wordt niet geadviseerd.
    Heb je het gekregen van je huisarts ? Het is altijd verstandig om aan je huisarts en apotheek door te geven dat je een zwangerschapswens hebt zodat ze er rekening mee kunnen houden.
    Alleen paracetamol mag je gebruiken bij een zwangerschap.

Beterschap.

3. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    Ik heb het tegen de dokter gezegd
    mijn rugpijn is wel minder geworden daar door
    dus ik denk dat ik er maar mee stop
    heel erg bedankt

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mag inderdaad niet.

kwebbel

5. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Toen ik 38 weken zwanger was van Alyssa is er bij mij een haarnestcyste verwijderd waardoor ik een diepe open wond had. Ik heb toen van het ziekenhuis Diclofenac mee naar huis gekregen tegen de pijn. De artsen hebben dit in overleg met een gyneacoloog gedaan. Maar ik heb het helemaal niet op pijnstillers dus toen ik thuis de bijsluiter las werd ik niet vrolijk. Het kwam er op neer dat je het in de eerste 6 mnd van de zwangerschap uitsluitend in noodgevallen in de laagste doses mag gebruiken, en de laatste 3 mnd van de zwangerschap beter helemaal niet!
    Je begrijpt vast wel dat ik het dus maar bij een paracetamolletje heb gehouden, en zelfs daar had ik moeite mee.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Voordat ik zwanger was van daan heb ik het ook geslikt en achteraf ook de eerste 4 weken van me zwangerschap ze hebben me de eerste 12 weken goed in de gaten gehouden omdat kinderen eerder een afwijking kunnen hebben.

7. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Ik moest al stoppen voor de zwangerschap, want diclofenac zorgt ook voor verminderde vruchtbaarheid als je dat slikt.
    Maar tijdens zeker niet gebruiken, aldus mijn Gyn.
    Is niet goed. niet doen dus.

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb het gekregen omdat de paracetamol niet hielp bij de overstimulatie. Maar na de terugplaatsing moest ik er meteen mee stoppen omdat het schadelijk is voor het innestellen. En voor een eventuele zwangerschap!

Deel Deze Pagina