Constant jonger geschat

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskous, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Haha ik ben 25, zat laatst in de metro met mijn zoontje en iemand vroeg: "Ben jij de oppas?" Ik antwoordde: "Nee, ik ben zijn moeder." Het antwoord: "Nee man ik geloof écht niet dat jij zijn moeder bent hoor. Hoe oud ben je?" Daarna werd ik nog wantrouwend nagestaard.

2. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Een jaar geleden (toen 25), werd ik door een verkoper bij mijn ouders op de zaak nog 16 geschat. Ik zei: 'Ja bijna, ongeveer 9 jaar ouder'. Hij schaamde zich kapot! Haha.

Ik kan er meestal wel om lachen, hoop dat als ik 80 ben er nog steeds wat jonger uit zie :-D

3. soeee

soeee Niet meer actief

Komt door je kleuter gedrag. Hahaha kusjessss ♡

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Exact dit. Ben ook nog klein van postuur en zie er ook nog jong uit blijkbaar. Als ik zeg dit jaar 40 te worden, gaapt men mij aan alsof ik een grapje maak.

5. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ja, hier net zo. Ik word meestal 28/29 geschat terwijl ik echt wel 38 ben ;). Ze vragen dan ook wel eens of ik als tiener aan kinderen ben begonnen, terwijl ik bij mijn oudste 27/28 was. Of ze vragen of mijn kinderen mijn zusjes zijn haha. Op deze leeftijd vind ik het meer als een compliment ;)

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik wordt juist altijd ouder geschat, heb nooit echt ergens mijn idee hoeven laten zien, ook al was ik te jong.

Mijn man daarin tegen (die 5 jaar ouder als mij is) wordt soms jonger als mij geschat. Het is dat hij nu grijs begint te worden haha

7. Dita84

Dita84 Niet meer actief

Yup, ik word ook altijd jonger geschat. Toen ik 23 was, had ik een bijbaan in de supermarkt en mijn collega's waren verbaasd dat ik mijn rijbewijs had, want dat betekende dat ik zeker al 18 moest zijn... Oeps.

Ik denk maar zo: als ik straks 50 ben en ik word 40 geschat, dan wordt het wel leuk. :D

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Yep, hier ook! Alleen verdwijnen die vooroordelen niet zodra ze m'n echte leeftijd weten. :cool:

9. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word altijd veel jonger geschat ben 33 maar mensen denken rond de 16 jaar. Ik vond het eerst nooit zo'n probleem maar nu ik kinderen heb wel. Toen ik zwanger was van mijn eerste zoon keken mensen zo naar me van daar heb je weer zo'n tienermoeder. En nu ik zwanger was van de tweede werd het nog erger want toen zag je ze denken. Van nou dit is niet de eerste keer dat ze per ongeluk zwanger is. Ik ben al een heel onzeker typ dus ik kan er dan heel erg mee zitten. Voor al bij de gene die je dan heel erg aan zitten te kijken met zo'n minderwaardige blik. Ik ben verlegen dus ik durf ook niet een opmerking terug te maken. Mijn vriend heeft zo iets van laat ze lekker en trek je er niks van aan. Als wij maar weten hoe het zit.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Het is beter zo dan andersom.

Bij ons was een x een man vroeg mijn pa later hoe oud schat je hem.
    Ik zeg 58 of zo. Mijn pa lachen hij is 46!
    Mijn vader had tegen m gezegd maar jij gaat toch ook bijna met pensioen. UH niet dus. (Bleek mijn vader zelfs ouder)
    Foutje bedankt!

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh dat gebeurd hier zo vaak.. is je papa of mama ook thuis? Say what. ..!! Ik antwoord altijd maar: ik heb geen idee. Dan hoor ik: maar je weet toch wel of ze hier zijn. Waarop ik dan weer zeg: mijn ouders wonen hier niet. Dus of ze thuis zijn weet ik niet.. die blikken:D Vet cool:D

Nu vragen ze aan mij: is de man des huize thuis.. net alsof ik geen beslissing kan nemen over iets wat je me aan wilt smeren Zeg.. ;)

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Haha, dat gebeurde mij ook. Mijn oudste zoon was net geboren, ik was 26 en toen belde er een verkoper aan, met de vraag of mijn moeder ook thuis was. Ik zei: "Geen idee, ik ben hier de moeder in huis"

Ook wel eens gehad, toen was ik 25, dat ik op het winkelcentrum werd aangesproken door een man. Hij had iets moois voor me, zei hij, echt iets voor mij. Het bleek een boekje te zijn van de Jehova getuigen, heel geschikt voor tienermoeders die ongewenst zwanger waren. Huh? Ik was geen tiener, geen moeder, en niet zwanger, dus waarom dat dan voor mij was????

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik word meestal 17/18 geschat, kan ook echt niet de deur uot zonder mijn ID. Laatst op het terras werd mijn ID nog gevraagd, deze zit altijd in mijn vriend zijn portemonnee en nu had ik em er natuurlijk uitgehaald omdat ik em nodig had met als resultaat geen ID geen wijn. Op dat soort momenten baal ik altijd wel flink. Maar zeg tegenwoordig ook gewoon tegen mensen als ze me 18 schatte dat als ze me over 20 jaar nog 18 schatte ik het helemaal prima vind :D

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik word nog steeds jonger geschat. Toen ik 20 was en 15 geschat werd, vond ik dat niet leuk. Nu ben ik 45 en wordt ik rond de 35 jaar geschat.

15. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik ben 33. Vaak schatten mensen mij heel jong in. Dan waren ze verbaasd al ik zei dat dit mijn 2de kindje is. Denken ze aan een tienermoeder! Of kijken ze gek als ik zeg al 10 jaar van school af te zijn.
    Als puber werd ik juist weer ouder geschat. Volgens mij ben ik al 15-18 jaar lang een begin twintiger 😉

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik was laatst boodschappen aan het doen toen er 2 pubers me aanspraken.
    Of ze me wel wat mochten vragen i.v.m. mijn tienermoederschap.
    Ik "Ja, hoor."
    Zij: "hoe oud ben je?"
    Ik: "Ik ben vorige week voor de achtste keer 18 geworden."
    Dat duurde even voordat ze het doorhadden met als gevolg; "u bent 10 jaar ouder? ! En 2 koppen kleiner :("
    Sorry jongens, maar bedankt :D

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook :( ik ben zelfs 29..
    Mijn nieuwe collega was ervan overtuigd dat ik een tienermoeder was :D

18. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb dit ook. Toen ik nog heel wat jonger was vond ik het erg. Ondertussen niet meer. Ben nu 34 en word nog regelmatig 27/28 geschat. Heerlijk!! En mijn moeder is bv 61 en ook zij wordt nog altijd veel jonger geschat, dus dat is mijn toekomst :D

19. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ze schatten mij ook vaak jonger maar ben al 31 en heb 3 kinderen.
    Geen probleem voor mij :-D

20. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL

Hier net zo me moeder loopt tegen de 70 maar dat zou je absoluut niet zeggen ze zou ook 55 kunnen zijn.
    Me zussen zienn r ouder uit dannze zijn door zichzelf niet te verzorgen.
    Dat doe ik absoluut wel.

Deel Deze Pagina