Vroeger (in puberteit) werd ik vaak wat ouder geschat, nu (32 inmiddels) juist wat jonger. Kennelijk heb ik een bepaalde look waar een bepaalde leeftijd bij hoort , en die verandert dus niet zo hard. Ik vind het wel best nu. Ik denk dat het ook komt doordat ik smal gebouwd ben en niet te zien is dat ik twee kinderen heb. Ik zou je jonge look koesteren TS!
Ik word ook vaak jonger geschat. Ik werk in een supermarkt en pas zei nog een man tegen me: "Leuk he, zo'n bijbaantje? Kun je mooi sparen." Ik: "Nou, het geld heb ik hard nodig om mijn gezin te onderhouden." Hij: "Hoe oud ben je dan?" Het ergste vind ik dat sommige me niet serieus nemen omdat ze denken dat ik zo jong ben. (Ik ben 31)
Ik ben bijna 28 maar wordt ook altijd veel jonger geschat...het was laatst zo erg dat ik met mijn man in een alcohol winkel was en hij een flesje wijn wilde kopen. Vervolgens dacht de verkoper dat hij dit stiekem voor mij aan het doen was omdat ik minderjarig zou zijn......achja achteraf kon ik er wel om lachen! Ben inderdaad wel benieuwd hoe mensen op mij reageren als de baby er is.....
Toen ik in de examenklas van het vbo zat, dachten ze dat ik brugpieper was. Nu heb ik mijn haar korter geknipt en nu valt het mee. Ze schatten mij "tegen de 30" of "rond de 25". Ik ben 28 Maar idd toen ik 19 was, zei een vrouw voor mij in de rij van de kassa: "kijk eens! Mooi he!! Kan je mooi sparen voor thuis!!!" "Mevrouw ik ben 19, ik woon op mezelf..." "........"
Met mn 27e moest ik mn legitimatie laten zien voor een film van 16 jaar en ouder.. 30 of ik wel drank mag hebben. In de trein hardop roddelen over mij met mijn dochter zo jong, tienermoeder enz allemaal veroordelingen. Toen moest ik er uit en moest ik er langs. Toen heb ik even ingeweven dat ik 28 was en dat ze er zo uit mochten zien als ze die leeftijd zouden bereiken met de verlepte koppen van ze. Ik was echt niet vriendelijk! Daarnaast fluiten pubers naar me, dan geef ik altijd terug met een lach, vieslel, ik had je moeder kunnen wezen haha. Heb een bonusdochter van 14 en werd van de week gevraagd of we zusjes of nichtjes rond dezelfde leeftijd waren. Ok bonusdochter heeft cup F nu is bijna 160 en kan door voor een 19 jarige, maar dan nog.... Uhhhh... Ik moest er wel om lachen. Toen ik de pabo deed werd ik aangezien als groep 8 leerling door een medewerker die in de dierentuin een rondleiding gaf. Ik zei toen dat ik hun leerkracht was... Uhh die man viel stil en zijn mond open. Meesterlijk achteraf op het moment zelf kan je wel janken als je net in de 20 bent (helemaal trots) en gezien wordt als een basisschool leerling
hier ook dat "probleem" ... zowel ml als ik zien er jonger uit ... tijdens eerste zwangerschap (heel bewust en 14 maanden geduld moeten uitoefenen!!) was ik 25 en man 26 ... tijdens een controle in het ziekenhuis (denk 20 weken echo) kregen we folder in ons handen --> hoe omgaan met tienerzwangerschappen in eerste instantie moesten we er heel hard mee lachen, maar hoe vaker de opmerkingen en inderdaad de blikken kwamen hoe erger ik het vond ... bij tweede zwangerschap veel minder opmerkingen gekregen, maar soms wel opmerkingen in de zin van : amai bij de eerste waren jullie vast heel jong ?!
Ow ja hoor.. ben bijna 29 en laatst moest ik legitimatie laten zien omdat ze niet geloofde dat ik al 18 was.... tja.. toen kon ik weer naar huis want had dat ding niet bij. Op straat vragen ze me of de kindjes tweeling zijn. Als ik zeg dat dat klopt wordt er soms ook nog gevraagd of het niet zwaar is om direct als oppasmeisje 2 kindjes te hebben. En soms ook nog de opmerking dat ze zulke ouders niet snappen en dat ze beter na moeten denken om aan kinderen te beginnen... uhm ja.. het is een wel overwogen beslissing hoor.... en ik vind het heel fijn om mijn dochters veel in de buurt te hebben... Meestal zijn ze dan direct weg
Beste manier om daarmee om te gaan? Gewoon schijt aan hebben! En het is ook maar een beetje hoe je er zelf mee omgaat hoor. Als jij constant denkt dat mensen je aankijken omdat ze je jong vinden of om wat voor reden dan ook dan blijf je maar steeds van alles in je hoofd halen.. Laat de mensen lekker kijken! mij boeit het echt niet meer wat ze denken.. Ik ben ook 26 en wordt soms zelfs nog weleens 16 !!!! geschat. Maar juist als ik met de kindjes loop dan heb ik er helemaal geen last van of het komt omdat ik me ervoor heb afgesloten? Ik heb zelfs gehad dat ik zwanger was van de eerste zat in de laatste weken vraagt zo'n energieverkoper aan de deur "zijn je ouders thuis" NOu die heb ik wel even bijna uitgescholden haha
Haha ja, de zijn je ouders thuis. Zo lachen, antwoord nee en dat komen ze hier toch niet en dan smijt ik de deur dicht. Lol
Ik word 18/19 geschat en word 27 volgende maand. Mn man wordt ook jong geschat. Hij is 28 maar wordt rond 20 geschat. Ik heb t nooit erg gevonden maar nu dat ik zwanger ben merk ik toch wel dat er anders naar ons gekeken wordt.
Ik word al zo'n 15 jaar midden-twintig geschat. Nu ga ik zo langzamerhand naar de dertig toe - en nu weet ik eigenlijk niet waar dit naartoe gaat Blijf ik midden-twintig, of ben ik straks verlept en oud? Als ik mijn partner mijn fotoalbum laat zien van toen ik slechts 13 jaar oud was, zou hij zweren dat de foto van een paar maanden geleden was. Je ziet bijna geen verschil. Het enige verschil wat je kunt zien zit in mijn ogen. Mijn ogen geven mee wat ik allemaal mee maak en mee heb gemaakt. Dat is wel jammer... Soms zou ik willen dat ik kleurlenzen had