Vraagjes over FF en ovulatie

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Blinkie, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blinkie

    Blinkie Lid

    19 dec 2006
    28
    0
    0
    Ik ben in juli begonnen met temperaturen want ik heb een erg onregelmatige cyclus.

    Na het wachten en denken van er komt volgens mij geen ei, kwam er grote rode kruis. ik d8 yes! Toch wel een ei. En we hadden ook nog eens op een goed moment geklust!

    Vanochtend vulde ik mijn temp in, die was erg laag en ineens werd het kruis verzet...(Had het de hele n8 redelijk koud gehad)

    En het kruis stond net bij een periode dat we niet hebben kunnen klussen :( Het weer was ook erg warm.

    Mijn vraagjes:
    *Kan het warme weer ook invloed kan hebben op je temp?
    (kaartjes staat in mijn foto album)

    * Wanneer denken jullie dat ik mijn ei heb gehad? dag 26 of dag 30?

    * En ik heb het probleem dat ik volgende week een week weg ga.. En daar slaap ik met verschillende damens op een kamer dus kan ik nie temperaturen. Wat nu? :(

    Wie kan mij helpen?
    Alvast bedankt :)

    Groetjes Blinkie
     
  2. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Blinkie,
    Je temp gaat erg op en neer. Temp je "volgens de regels"? Zelfde tijdstip? Voor het opstaan? Als je laatste temp op dag 36 correct is, vraag ik me af of je überhaupt wel geovuleerd hebt. Tenzij je temp weer omhoog gaat, kan het best zijn dat FF dit kruis ook weer weghaalt. Als je uiteindelijk een cyclus zonder ovulatie blijkt te hebben, dan zou ik daarmee naar de HA gaan. Neem je uitgeprinte tempkaartje mee (printen via 'sharing')
    Het weer kan wel een beetje invloed hebben.
    Als je het niet vervelend vindt dat die dames weten dat je een kindje wil, zou ik het gewoon uitleggen en 's ochtends tempen onder de deken. Als je het niet wil dat ze het weten, ja, lastig, tempen als iedereen nog slaapt?
     
  3. Blinkie

    Blinkie Lid

    19 dec 2006
    28
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Ik temp volgens de regels. Elke dag voor het opstaan om 7.15 uur. Een keer om 6.45 omdat ik klaar wakker was..Maar daar staat nu ook een open bolletje voor.
    Ik ben gisteren ongi geworden. :( Mijn uiteindelijke kaartje staat er nu ook bij)
    Maar als FF nu gelijk zou hebben... Dan zit er mar een hele korte tijd tussen mijn ovu en ongi :(
    Ik ben in juni naar de HA gweest en die zei dat ik het beste kon tempen. En dat ze pas onderzoekjes wilde doen na ong anderhalf jaar :(
    Vind dit wel erg lang.. Weet nie of ik zo lang kan wachten hoor...(ben nu 9 maanden bezig)

    gr Blinkie
     
  4. Hoi hoi,

    Je bent pas 9 maanden bezig, dat valt best heel veel mee hoor. Wij zijn al 3 jaar bezig en 3 Miskramen verder...dus ik snap wel dat je nog niet onderzocht gaat worden want dat doen ze pas als je echt meer dan een jaar bezig bent, zoniet 2 jaar.........

    sylbi
     
  5. Blinkie

    Blinkie Lid

    19 dec 2006
    28
    0
    0
    Dat is wel erg vervelend voor je Sylbi :(
    Ja ik kan ook best ongeduldig zijn.. Maar het is gewoon voor niemand leuk om zo lang te wachten. Elke maand is gewoon teveel. Vooral als iedereen om je heen wel heel snel en gemakkelijk zwanger wordt....
    Dit was ook de eerste keer dat ik tempten daarom zit ik nog met allerlei vragen..
     
  6. Klopt Blinkie, ik zie het ook om mij heen, en dan knaagt het weleens, maar dan denk ik toch weer, ooit kom je weer aan de beurt en dan gaat het wel goed.............

    liefs mij
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Blinkie,

    Vervelend voor je! Als ik eerlijk ben, weet ik niet zeker of je echt geovuleerd hebt, als ik zo naar je kaartje kijk. Een gynaecoloog zou dat wel moeten kunnen zien.

    En de tijd tussen je eispong (als je die had) en je ongi is inderdaad erg kort. Dat kan een probleem zijn. Het embryo heeft dan te weinig tijd om in te nestelen. Als je nu nog 2 van zulke kaartjes hebt, dan zou ik terug gaan naar de huisarts mét je kaartjes. Als ze namelijk aan je kaartjes zien dat er iets misschien niet goed zit met je eisprong, dan gaan ze eerder tot actie over.

    Succes ermee!
     
  8. Blinkie

    Blinkie Lid

    19 dec 2006
    28
    0
    0
    Heel erg bedankt :)

    Ik ga gewoon door met tempen. En als het moet weer naar de HA.
    Volgens mij zit het ook in de familie. Mijn moeder wilde zwanger worden. Stopte met de pil en het lukte maar niet. Op een gegeven moment ging ze weer de pil slikken omdat ze een nieuwe baan kreeg.. En toen werd ze plotseling door de pil heen zwanger van mij...
     
  9. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat gek....
    Sterkte verder!
     
  10. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ik zou haast zeggen dag 24. Maar ja ik denk dat je beter de gyno er na kunt laten kijken. En zelf heb ik ook maar een luteale fase van 10 dagen. Dus dat isook vrij kort.

    xxx Joyce sterkte.
     

Deel Deze Pagina