Onze dochter doet sinds kort iets nieuws - ze laat ineens de borst los en zet het op een krijsen. Ze huilt echt heel extreem hard dan. Vaak heeft ze al even gedronken voordat ze hiermee begint. Ze raakt dan helemaal over haar toeren en wil niet goed meer drinken. Het maakt mij onzeker over mijn productie maar als ik met de hand mn borst dan stimuleer komt er nog wel melk uit. Heb je tips?
Hallo, Excuses, je vraag was naar de volgende pagina geschoven en daardoor even over het hoofd gezien. Ik denk dat je niet hoeft te twijfelen over de productie. Misschien heeft ze ergens last van? Oortjes, verkouden of zo. Misschien krijgt ze veel lucht mee tijdens de eerste melkstroom. Dat kan een naar vol gevoel geven en ervoor zorgen dat ze niet meer verder wil drinken. In dat geval goed tussendoor laten boeren en evt de houding aanpassen zodat er minder lucht mee naar binnen kan komen. Als dit echt het probleem is dan helpt het om even de eerste melkstroom weg te laten lopen en pas daarna aan te leggen. Veel succes Ilse
Dank je wel. Het probleem is er nog steeds. Ze lijkt dan erg onrustig en begint echt te brullen, ondanks dat ze nog wel honger heeft. Aan mijn productie twijfel ik niet meer, de andere borst wil ze dan net zo goed niet goed pakken. Door de onrust hapt ze ook niet helemaal goed laat vaak los en dat beginnen mijn tepels te merken! Het is niet zo dat ze niet meer wil, maar ze doet dan alsof het niet snel genoeg gaat. Ze hapt, zuigt een paar keer en begint te huilen. Wat ik nu doe is haar even een time out geven en rustig laten worden (of even uit laten huilen), na een kwartiertje gaat het dan vaak wel weer. Van de borst af is het vaak dan gewoon goed, net alsof deze het triggert! Ze laat dan tussendoor wel eens een boertje maar ik heb niet het idee dat dat het probleem is. Ik voed nu vaak liggend met de hoofdsteun omhoog en soms boert ze nu gewoon tijdens de voeding. Kan het zijn dat ze dan haar onrust kwijt moet ofzo? Het is ook niet zo bij alle voedingen, het is in de avond vaak het ergste. Ik vind het zo apart dat ze honger heeft maar 'boos' wordt op mijn borst!
Hallo, Het is een lastig probleem wat je beschrijft. Ik zou niet zo direct kunnen zeggen wat er aan de hand is. Zou het mogelijk zijn dat ze last heeft van spruw? Zodra ze dan aanhapt wordt dat getriggerd en gaat jeuken en pijn doen. Overigens hoef jij zelf niets te merken van spruw, dat is juist zo verraderlijk. Je kan beide symptomen hebben maar ook maar 1 van beide. Je kan meer erover lezen op de site van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Kijk onder informatie, informatiebladen, Het eerste blad gaat over candida infecties. Misschien herken je jullie situatie in het stuk (dit is overigens een blad speciaal voor artsen geschreven over de symptomen en de behandeling van candida infecties juist bij voedende moeders) Hoop dat je toch nog wat aan het antwoord hebt. Ilse