beginnen met sporten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door souries, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

omdat ik zo aan t begin van mijn zwangerschap al merk dat ik wat wiebelog wordt op mijn benen,wil ik heel graag gaan sporten,maar ik heb al last van kortademigheid.weten jullie een goeie sport om te doen?ik heb echt een jaar niks gedaan dus zal op nul moeten beginnen :(

2. muppie

muppie Lid

12 mei 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwemmen!!

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwemmen is inderdaad heel goed voor je. Verder wandelen, fietsen of niet te zware lessen in de sportschool zoals zumba of pilates/yoga of fitness. Als je al een jaar niet gesport hebt kun je beter niet in je zwangerschap ineens iets heel heftigs gaan oppakken. Veel plezier!

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik doe yoga (nu zwangerschapsyoga) en ik zwem 1x per week. Vooral zwemmen is supergoed voor je.. dat is het normaal al laat staan nu je zwanger bent... Ik deed voor mijn zwangerschap groepslessen (bodyshake e.d.) maar dat is veel te heftig joh... bovendien kun je dat niet in je eigen tempo doen en zwemmen wel...

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik ga met bovenstaande mee. Vooral de sporten waarbij je op je eigen tempo kunt.. niet te heftig in 1 keer. Vooral wandelen, fietsen, zwemmen etc.. Kun je in elk geval conditie opbouwen. ;)

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    de wiebeligheid verdwijnd wel weer
    dat is de moeheid in het prille begin (ik ben nu 8 weken en voel at t langzaam aan minder word!)

ik loop nu smorgens een uur met de hond als er mooi weer is
    en zwem soms

zondag begint stijldansen weer doe ik ook gewoon lekker
    voor zover alles lukt :)

en je gevoel volgen...

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    In principe kun je nu nog van alles doen, hoewel ik persoonlijk hardlopen of iets met veel springen zou afrdaen. Wat je ook gaat doen ik zou het lekker rustig aandoen en eerst goed conditie opbouwen. Verder kun je zwemmen en fietsen nog heel lang volhouden in je zwangerschap en zijn deze sporten daarom misschien wel handig. Zelf danste ik (streetdance) aan het begin van mn zw, maar daar moest ik al vrij snel mee stoppen, omdat het toch iets te wild werd.

Deel Deze Pagina