constant psychische druk

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    hier heb ik wel over nagedacht en wil daar zelfs eencursus voor doen. Zo'n cursus kost 250 maar daar krijg je zoveel voor terug. Van het opstellen van het maken van een ondernemingsplan tot de fiscale aspecten. Alle onderwerpen komen aan bod maar eerst nog wat sparen met mijn callcenterbaan want het opzetten van zo'n bedrijf is niet gratis.

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Je verwoord precies mijn gedachten want callcenterwerk is echt niet leuk. Ik heb geen moeite met het niveau van het werk maar met dit werk kom je echt niet vrolijk thuis. Wanneer je op zo'n avond 50 mensen belt hangen 30 mensen chagrijnig op nog voordat je aan je verhaal kunt beginnen. 10 mensen willen nog wel luisteren maar na 5 minuten een heel verhaalt gel*ld te hebben moeten ze er toch niets van hebben. 8 mensen hebben wel interesse maar moeten nog nadenken. Kortom van de 50 mensen kun je met een beetje geluk hooguit 2 personen overtuigen. Pff ik weet niet hoe ik dit ga volhouden ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

TS hoeft geen extra inkomen te hebben om rond te komen. Dus zij heeft nog de mogelijkheid om iets te gaan doen wat nog even geen geld in het laatje brengt. Dat doe je niet meer als je eenmaal gewend bent of afhankelijk geworden bent van een inkomen uit een baan die je al de strot uit komt op het moment dat je er begint....
    Ik kom niet met gemakkelijke oplossingen aan. Ik breng ideeen te berde. Aan TS om te kijken wat ze er wel of niet mee wil en kan. Maar alles beter dan wat ze nu doet, lijkt me, als ze er zo ongelukkig van wordt...

4. raspberry

En ja, ik zit zelf in de WW en heb plannen om iets voor mezelf te beginnen. Onze gezinsomstandigheden zijn er op dit moment nog niet naar dat ik daar de energie voor heb, dus ik laat het nu nog even bij gewoon solliciteren en netwerken. Maar als straks mijn uitkering wegvalt en er geen andere keuze meer is, wordt het hier voor mezelf beginnen en geen callcenter-baan. Als ik dat laatste zou doen zou ik er ook doodongelukkig van worden en dan knalt de boel hier thuis helemaal in elkaar, (we redden het nu allemaal qua energie net, maar dat houdt niet over).
    En als ik echt iets zou moeten hebben om centen binnen te halen, omdat ook een eigen praktijk te weinig oplevert, dan kun je met wat netwerken als hoog opgeleide echt wel wat leukers vinden van een callcenter-baan.
    Maar dan moet je er wel flink wat energie in steken, de juiste contacten zoeken en laten merken wat je wilt en wat je kunt. Alles draait momenteel om netwerken en de juiste contacten. Niet om solliciteren, want met brieven schrijven ga je in de huidige situatie niet zo snel een baan krijgen.

5. raspberry

Zo'n cursus is idd echt de moeite waard! Heb dat op mijn werkterrein ook gedaan en levert een hoop ideeen op. En, momenteel bepaald niet onbelangrijk: de juiste contacten :)

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je doet outbound? Daar zou ik ook gillend gek van worden!
    Hoeveel uur werk je?

Ik zal een paar maanden sparen en dan inderdaad een cursus doen. Stel jezelf doelen dan heb je iets om naar uit te kijken.

7. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Je hebt er vast al naar gezocht, maar misschien is er bij rechtsbijstand (Achmea ofzo) iets te vinden? Mensen helpen die hun ontslag krijgen.

Deel Deze Pagina