Wat is een goede website host?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Hoi,

Voor het bedrijf van mijn man hebben we de website via Starthosting. Is op zich prima, maar ik vind de mail niet zo prettig in gebruik.

Nu wil ik voor mijn eigen, nog te beginnen, bedrijf alvast de domeinnaam vastleggen en een begin maken met de website. Wat is nu echt een fijne host? Ik wil gewoon simpel een website kunnen maken, waarbij ik geen ingewikkelde formules hoef te gebruiken, waar gewoon een makkelijke sitebuilder bij zit en waarvan ik de site, indien nodig, makkelijk kan aanpassen. Maar bovenal wil ik dus een fijn email programma hebben, die ik ook makkelijk op mijn telefoon/Ipad kan zetten.

In principe komt er op de site alleen te staan wat ik doe, voor wie, contactgegevens en ik wil er een contactformulier op hebben. Het is dus geen webwinkel of zo.

Iemand tips?

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Wordpress, is dat wat je zoekt?

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat is voor het maken van een website misschien wel handig, maar het liefst wil ik gewoon alles in één. Dus net als bij bv Starthosting. Je koopt daar de domeinnaam en dan zit daar de webmail en een website builder bij.

Alleen het nadeel van Starthosting vind ik dus het emailprogramma. Het werkt prima, maar niet prettig.

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hmm. Ik zal het eens vragen aan mijn vriend, die weet dat vast wel! Als ik meer weet dan hoor je het van me :)

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Is goed, bedankt :)

6. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zelf erg tevreden over Yourhosting.
    Je kunt je eigen pakket samenstellen, makkelijk een site aanmaken , wijzigen en de helpdesk is ook s avonds te bereiken.

www.yourhosting.nl

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Het ligt er een beetje aan hoeveel het mag gaan kosten. Een wat duurdere hosting die erg goed is is transip.nl. Deze is heel simpel en rechtdoorzee.

Een goedkopere hosting is 1eurohosting.nl. Deze is wat lastiger in te stellen en daarom ook goedkoper.

Voor mail is het wat lastig. De meeste hostings leveren als email omgeving een POP/SMTP mailbox. Deze kan je instellen op je telefoon/ipad. Daarnaast kan je google apps gebruiken voor de mail. Dit kost 40 euro per account per jaar en dan kan je gewoon de volledige gmail interface gebruiken ook voor telefoon/ipad etc.

8. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik zit bij ermis, bevalt prima en ook 1 van de goedkopere

9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Mijn vriend regelt dit allemaal en heb daar niet zo heel veel verstand van ik ben meer van het programmeren en website onderhouden, maar volgens mij zaten we bij skyberate en zitten we nu bij transip. Ik zie in mail gebruik geen verschil, maar volgens mij komt dat omdat we de mail van microsoft hebben volgens mij iets van office365, maar weet echt niet of dit er mee te maken heeft hoor. Ben wat dat betreft een leek op dat gebied.

10. Within

Within Niet meer actief

Die. Daar zit ik ook :)

11. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Niet flexwebhostng nemen iig. Mijn website ligt er elke maand een dag uit.

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nee, daar heb je dan inderdaad niets aan..

Dus yourhosting en transip zijn wel goed? Dan ga ik die 2 eens even bekijken.

Qua kosten maakt het me niet zo veel uit.. Wil gewoon iets hebben wat makkelijk en goed werkt.

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
  14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij zitten bij one.com. Er zit een sitebuilder bij. Maar in principe is het ook vrij eenvoudig om wordpress op je site te zetten en dan wordpress te gebruiken. Dat kan met iedere hoster.

15. ClaudiaZ

ClaudiaZ Actief lid

5 mrt 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben een beetje bevooroordeeld omdat mijn vriend daar werkt, maar ze staan wel goed aangeschreven.

Zie deze website: Welke webhosting providers worden het beste beoordeeld door klanten? - HostingWijzer.nl
    Links van de pagina zie je de top 10 en daar staan ze op 1. En daar kun je ook ervaringen van klanten lezen.

Via hun kun je heel makkelijk zonder kennis een website bouwen. Als je verder vragen hebt hoor ik t wel, mag ook privé.

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    En kan ik dan ook de sites aan elkaar koppelen? Ik wil .nl en .com hebben maar moet ik dan 2 sites maken of kan ik de één aan de ander koppelen?

17. ClaudiaZ

ClaudiaZ Actief lid

5 mrt 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    M'n vriend zit naast me dus heb t even gevraagd: je kan de domeinnamen met elkaar koppelen dus je hoeft dan niet 2 websites te bouwen.

Deel Deze Pagina