Constant trek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ster27, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik denk dat het goed is dat je in eerste instantie met het cb hebt gekeken naar een oplossing. Maar deze oplossing werkt niet goed want je kind heeft honger en eet echt erg weinig. Dus denk ik dat het kennis van het cb te boven gaat en je meer hebt aan een diëtist. Gewoon proberen!
    Het is een lastige balans, maar gewicht is niet zaligmakend. met honger kan hij zich niet goed concentreren, zich niet goed vermaken en het is niet goed voor de hersen- en spierontwikkeling.

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Het advies van het cb was ook gebaseerd op het feit dat wanneer hij meer brood eet, 's avonds beduidend slechter eet. De cb arts gaf aan dat dit kwam doordat hij zijn calorieenbehoefte al uit de broodmaaltijden haalde en hij daardoor het diner niet echt meer nodig had. Rauwkost bied ik vaak wel aan en soms neemt hij ervan, maar alleen als hij echt veel trek heeft, want hij vindt het niet zo lekker. Noten lust hij helaas niet.
    Met mooi weer is hij het liefst buiten, aan het fietsen of met zijn skelter of traptractor in de weer. Hij fietst al ruim een jaar zonder zijwieltjes en een tochtje van 5 km is geen probleem. Wel merk ik dat nu hij naar school gaat wat minder energie heeft en na school graag even op de bank hangt. Ik moet hem dan echt motiveren om (samen) iets te gaan doen.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het CB is allesbehalve voedingsdeskundig, dus zou gewoon even naar een kinderdiëtist gaan. Vind het ook bijzonder weinig wat hij eet.

En wellicht eet hij dan 's avonds minder omdat hij minder uitgehongerd is. Ik zou dat liever hebben dan een kind dat echt honger heeft, hetgeen hij lijkt te hebben.

En dat hij moe is na school, lijkt me normaal. :)

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik ben ook maar eens aan het googlen geslagen, maar volgens het voedingscentrum krijgt hij eigenlijk wel wat ze daar adviseren. Ontbijt | Voedingscentrum
    Het blijft lastig. Hij is een lekkere eter, die brood, snoepjes en koekjes erg lekker vindt. Een stukje taart gaat ook altijd helemaal op wanneer we op een verjaardag zijn, zo niet, dan weten we dat hij niet fit is. Of het echte trek is of 'lekkere' trek dat is dan ook moeilijk te zeggen. Maar goed, feit is wel dat hij heel veel met eten bezig is en dat wij helemaal gek worden van het 'gedram'. Volgende week dus maar eens langs de jgz verpleegkundige en anders langs een kinderdieetiste.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier wordt ook meer gegeten door kleinere kindjes. 's Middags 2 boterhammen en 's ochtends een flinke bord pap (staat denk ik ook voor 2 boterhammen).
    Ik ben het er zeker mee eens dat je met een mager ontbijt de hele dag honger blijft houden. Wat dacht je van 2 boterhammen 's ochtends, 1,5 stuks fruit tussendoor en dan evt de lunch zo houden.

Of wat dacht je van havermoutpap 's ochtends (goed voor het hart) en speltbrood. Van speltbrood word je minder snel dik.

Deel Deze Pagina