Constant wakker, hele avond/nacht door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LdJ, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier nu n beetje uit die fase aan het kruipen. Het is nu 2 nachten goed gegaan. Eindelijk na ruim 4 maanden elke nacht tot 3:30 / 5:00 bezig te zijn geweest. Soms alleen.wakker, maar meestal was ze echt niet vrolijk, en dan druk.ik t zacht uit. Nu is ze alleen savonds nog 1 of 2 keer wakker geweest.

Alles geprobeerd, maar niks hielp. Idd t beste wat je kan doen is accepteren, er voor haar te zijn, en hopen dat t snel voorbij is.

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Kun je deze methode eens kort uitleggen dan?

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    En TS, was het een toevalstreffer gisteren of is ze vanavond weer lief naar bed gegaan?

4. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    De methode houdt in dat je een schema opstelt. Belangrijk is ook dat je voor het slapen gaan knuffelt en nog iets leuks met je kindje doet, zodat hij/zij weet en voelt dat je van hem/haar houdt en dus niet boos bent. Ook is het erg belangrijk dat je het kind in zijn bed legt als het nog wakker is.

Daarna moet je op een vriendelijk en lieve toon zeggen dat hij voortaan in zijn eigen bedje slaapt bij zijn knuffel en mobiel (of wat er verder ook bij zijn bedje aanwezig is) en dat papa en mama hem dat willen leren.

Dag 1, ga je naar je kindje toe als hij/zij huilt na 1 minuut, daarna na 2 en dan na 5 (vanaf dat moment om de 5 minuten net zo lang tot het kindje slaapt). Bij eventueel wakker worden herhaal je dit schema. Dag 2, na 2 minuten, daarna na 3 en dan na 7, etc. Tussendoor kun je zeggen, erg belangrijk: op rustige en lieve toon (zelfverzekerd) "Ik begrijp dat je boos bent, maar papa en mama houden heel veel van jou dus willen we je leren om zelf te slapen" Je mag je kind niet kussen, hand vasthouden of optillen. Ja mag hem wel even aanraken terwijl je de zin uitspreekt.

Bij ons werkt het prima. Terwijl ze al 16 maanden vreselijk slecht slaapt. Ze heeft gisterenavond van 19:00 uur tot vanmorgen 6:00 uur geslapen. Daarna even huilen. 2x naar toe gelopen en vanmorgen om half 8 moest ik haar wakker maken.
    Ze slaapt lekker in haar eigen bedje zonder s'nachts te drinken.
    Na echt alles geprobeerd te hebben is dit de eerste methode die bij ons werkt. En waar ik zelf een goed gevoel bij hem. We laten haar niet lang huilen, geven haar aandacht e.d.

5. LdJ

LdJ Niet meer actief

Hahaha, nou ik wou dat ik het nooit gezegd had! om een uur of 00.00 begon ze tot een uur of 2.30 en juist, om 04.15 mochten we ons bedje weer uit! Gisteravond heb ze wel heel heel heel goed geslapen! Ze was omdat ik werken moest naar de oppas geweest die nog meer oppas kindjes had en toen we thuis kwamen heb ze nog even lekker thuis gespeeld, gegeten en in bad geweest. goed 18.00 ongeveer heb ik der op bed gelegd aangezien ze heel erg moe was. en raad eens?! Om 09.30 vanmorgen werd ze pas wakker! Ze is niet 1 keer wakker geweest!

Deel Deze Pagina