bezig met ontwerp eerste verjaardags kaart...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris89, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoii meiden,

Ja oke het is misschien een beetje vroeg nog, aangezien ze pas over 3 maanden jarig is, maar ik denk dan heb ik hem gewoon alvast af, hoef ik me daar niet meer druk over te maken haha. ;)

Ik was zo een beetje aan het klooien om een kaartje te maken... En ik vroeg me af wat jullie van dit ontwerp vinden? Ik twijfel een beetje. :)

Ik wou hem juist zo dat er geen foto van haar op de kaart komt, dat hadden we ook al op het geboortekaartje... Word een beetje te standaard allemaal anders.:p

Nouja ik hoor graag jullie meningen!

Ik zit ook nog te klooien met de tekst, pff.. In het "blablabla" gedeelte zou dat dan dus komen...

Liefs xxx

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Is het een kaartje dat bij jouw dochter past?

eerlijk gezegd vind ik het een beetje sombertjes...

3. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Ik heb ook een hele depressieve dochter. ;) hahaha.

Neehoor, grapje.

Ja nouja vond ik dus ook.. Vind dat het wat "mist".

Tot nu toe heb ik alle kaarten altijd zelf gemaakt, altijd waren ze heel vrolijk.

Maar uiteindelijk mis ik een beetje inspiratie, daarom kom ik hier. :p

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Heel veel kleur zou ik juist doen.
    Ik vind een regenboogtaartje altijd erg leuk.
    Dan daar een leuke tekst omheen.

Bekijk bijlage 161579

Ik ga trouwens vanavond ook maar even een leuke uitnodiging maken voor Julian zijn eerste verjaardag.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb pas geleden voor mijn s-zus diverse proefvoorbeeldjes gemaakt.
    Ik kan ze je doorsturen voor ideeen op te doen.

Zo heb ik er 1 met ballonnen op de achtergrond, 1 met rood vuurwerk, 1 met grote stapels cadeaus, enz enz.
    Kleine uk zit kruipend in de hoek, dus ze zijn wel allemaal met foto....
    Mijn s-zus had er veel leuke reacties op gehad.

Tekst was heel simpel:
    Op zondag ----- word ik 1 jaar, en zou dit graag met jou samen willen vieren!
    Rond 15.00 staan de taartjes en de koffie klaar!

Laat je papa of mama iets weten als je niet kan komen?
    06-.............
    06-............

Kusjes -------

6. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Zo heb hem aangepast.. Vind hem zo wel wat leuker. En toch weer de foto er op hahaha.

Ik denk dat ik de tekst dan aan de binnenkant doe, of de achterkant, zodat het 1 kaart is. Maargoed daar ben ik nog niet uit. :p

Ook het lettertyp ben ik nog niet tevreden over, maargoed die moet ik ff op internet opzoeken. :D

Oh ja, de foto word natuurlijk wel vervangen door 1 waarop ze ook echt 1 jaar is haha.

7. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hahaha, mijn man kwam nog met het idee om haar een party hat op te zetten. :D

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wat leuk zeg, met welke pagina doe je dat? Ik vind die met foto veel leuker als de eerste. Vind die ook erg somber.
    Ik heb bij mijn oudste een uitklapkaart gemaakt. De voorkant een foto van haar toen ze net geboren was, in het midden de tekst dat ze jarig is en de uitnodingstekst ed en daarnaast een foto van haar dat ze bijna 1 is met haar handen in de lucht (hoera) en de kaart heb ik op de scheidingslijnen gevouwen.. Weet niet of het zo heel duidelijk omschreven is.. ik heb geen voorbeeld meer want het is al bijna 10 jaar terug..

9. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoe bedoel je met welke pagina? Of ik het via een website heb gemaakt ofzo bedoel je?

Nee ik maak ze met photoshop, is een foto-bewerkings programma. Je kunt er echt alles mee maken. Je moet er alleen wel een beetje verstand van hebben. :p Ik doe het al sinds ik een jaar of 12 - 13 was.

Maargoed ik begon door gewoon lekker een beetje te klooien met het programma.

Wel een heel leuk idee trouwens, die 2 foto's van net geboren en 1 jaar!

Deze kaart laat ik afdrukken via vistaprint, daar kun je uitnodigingen laten afdrukken als 1 kaart, alleen een voor en achterkant. Die wilde wij graag hebben.

10. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    De kaart op zich vind ik erg mooi. Maar wel heel weg volwassen.
    Voor logan zijn eerste verjaardag heb ik ook met PhotoShop een kaart gemaakt.
    Heb toen bumba als thema gebruikt. Hij was daar helemaal weg van.
    Misschien is het een idee om haar lievelings Knuffel of tv figuur of boek er bij te doen. Dan wordt het wat meer van haar. Vind het nu meer een sweet sixteen kaartje.

11. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ja wij zijn wat meer van zulk soort kaarten. :p Een favoriet tv figuur heeft ze zover ik weet niet, en knuffel ook niet. Dat is dus een beetje lastig hahaha.

De achterkant word wel een tekst wat zogenaamd door haar is "geschreven", geeft het wel wat meer het idee dat het van haar is.

Manlief is er helemaal weg van gelukkig, dus ik laat het ff bezinken. :)

Thnx! xx

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik vind hem ook meer voor volwassene (geboortekaartje is vaak ook meer voor volwassene enzo) en trouwkaarten ook, ik vind dat het wel wat vrolijker mag, die regenboog taart vind ik erg leuk om te doen (mijn dochter heeft zo'n taart gehad voor haar 2e verjaardag) beetje kleur, leven, blijheid, het is een feest hoor die eerste verjaardag ;)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    das wel een grappige touch, alleen die 1 jaar zou ik dan onderaan zetten, anders word het boven te druk ;)

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    We hebben geloof ik niet helemaal dezelfde stijl :D Dit was die van ons:

15. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Oohh maar d'r taartje word ook heel vrolijk hoor ;) Groen met fuchsia roze bloemen.

Ik verzin nog wel wat hahaha :D

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    waarom doe je niet iets in het thema van haar taart dan? dan is het matching... hihi

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

weet je al wat het thema wordt of neem je geen thema? dan kan je de kaart erop afstemmen. ik vind zelf een foto van de jarige erop altijd heel leuk. dat gaat mij nooit vervelen.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik vind deze érg leuk :) . Ik zou alleen bovenaan: Hoera (en dan iets kleiner dan nu de tekst)
    en dan onder 1 jaar! zetten...

De 1e vind ik net een geboortekaartje of wat iemand zei, een sweet 16 kaartje - mooi, maar niet leuk voor een 1jarige.

19. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Wat een ENORM leuke taart!! die kleuren, echt superleuk! waar kun je die kopen of hoe maak je dat? :)

20. Iris, ik vind het een heel stijlvol kaartje en ieder z'n eigen smaak toch? Ik vind het al super dat je de moeite neemt om zelf een kaartje te maken. Een hoop mama's kopen van die standaard uitnodigingen hoor!

Heb je deze laten maken? Of zelf gemaakt en waarmee?
    Vind 'm heel leuk!

Dit was trouwens de foto op die van ons. Het was een donkerblauwe kaart met parelmoer glans en voorop de foto en binnenin een wit papier met tekst.

Deel Deze Pagina