Titel zegt het al.. Hebben jullie leuke ideeën of was het "gewoon" vertellen bijzonder genoeg? Ze zijn 7 en bijna 5. Ideeën zijn welkom! ❤
Ik had voor m'n dochter een mega grote knuffel schaap met een shirtje aan en daarop stond " jij word grote zus!" ze vond het geweldig en slaapt nu elke avond ermee en zal ze altijd kunnen blijven bewaren. Ze is 8,5 jaar oud
Heyy @Gootje1988 .. Super leuk idee! Ik had idd een barbie met baby in de buik en een zwangere mama playmobil setje in gedachten. Maar ben erg wispelturig., hormonen? Hoe reageerde ze? Voel je je goed?
Wij hebben voor onze oudste een bedelarmbandje gekocht met 3 hartjes. Het grootste hartje was zij, het kleinere haar zusje en de kleinste de baby in mijn buik. Ze was er blij mee maar is het helaas verloren.
Ow dat zijn ook leuke ideetjes! Ach hormonen of perfecties... Je kan het maar 1 keer vertellen toch? Ze kreeg het cadeautje van sinterklaas en zwarte Piet die ook in het complot zaten ook al geloofd ze niet meer maar was met de hele schoonfamilie erbij en ze was sprakeloos hahaha duurde even voordat het kwartje viel maar daarna huilen en zei ze " mijn droom komt eindelijk uit na 5 jaar" heel ontroerend en zo mooi Ben erg vermoeid en nog steeds de hele dag wat misselijk en verschrikkelijke realistische dromen, voor de rest geniet ik er super van! Kijk uit naar de echo! En jij? Binnenkort al de eerste echo?
Wij hadden een babypakje, samen met een echo-fotootje, als cadeautje ingepakt. Ze mocht het toen uitpakken. Ze het snapte het bijna meteen en was zo blij Echt lief! Ze is btw 4 jaar.
Wij hebben gewacht tot we het geslacht wisten. Was rond 14 weken. We hebben toen een gendercake laten maken en in t weekend zette we de taart op tafel en vertelden we de kids dat ze dus een broertje/zusje kregen maar dat de kleur aan de binnenkant van de cake het meteen zou vertellen. Ze waren toen 6, 3 en 2 jaar. Was super leuk.
Hier gewacht tot we geslacht wisten en allemaal ballon gegeven en die mochten ze doorprikken daar kwam kleur confetti uit superleuk!
Mijn zoontje wist eerder dat ik zwanger was! Dus vertellen was niet nodig bij nr.2 Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je andere kinderen het nog niet weten. Heb je het er dan nooit over als ze in de buurt zijn?
Nee ik heb het echt niet de hele dag over zwanger zijn zeker de eerste weken valt er toch niets te bespreken? En er zijn veel onderwerpen waar ik het niet over heb waar de kinderen bij zijn dus ik vind dat niet lastig
hihi wij wel hoor! We dagdromen er wat af En sowieso wordt er veel gepraat hier, juist ook met de kinderen
Ze voelen vast dat er iets is maar denk niet dat ze écht weten. Niemand weet het nog dus er wordt nog niet echt over gepraat hier in huis
Hier waren de kinderen 6 en 8 jaar toen we vertelden over de baby in mama’s buik. We hebben het pas na de 12 weken echo verteld. Verder geen toeters en bellen want dit nieuws was al feestelijk genoeg. Hun reactie was zo oprecht blij en verheugd, geweldig.
Ik zou het echt zonde vinden om het op een 'gewone' manier te vertellen. Zoiets is echt bijzonder vind ik. Mijn zoontje is net een maand 2 dus die begrijpt het niet heel goed. Een grote verrassing vond ik niet nodig omdat hij het nog steeds lastig vind. Hij komt soms zelfs naar me toe en wijst naar zijn eigen buik en zegt dan baby Maar juist op een oudere leeftijd is het heel leuk om zoiets op een bijzondere manier te vertellen. Ik heb helaas geen ideeën, maar hierboven staan er hele leuke! Mocht je ervoor kiezen om het op een uitgebreidere manier te vertellen, ben ik heel erg benieuwd naar hoe het gegaan is!!
Ik kan je alleen maar aanraden om het moment dat je het de kinderen verteld, om dat te filmen! Is echt zo leuk om die reactie terug te zien! Ook voor later! Hier ging de oudste keihard huilen. Wij zeiden; we hebben een verrassing! Toen we het nieuws vertelden, was ze zwaar teleurgesteld want ze dacht dat ze eindelijk die langverwachte step zou krijgen!! Waar dat ineens vandaan kwam? God oh god wat hebben we gelachen Maargoed nog steeds leuk om terug te zien!
Wij gaan het morgen vertellen waarschijnlijk en gaan het waarschijnlijk ook opnemen. Ik zie hier erg leuke ideeën voorbijkomen, maar ik denk dat het te kort dag is om dat nog te regelen. Wij zouden eigenlijk juist nog wel iets langer willen wachten, maar in verband met de kerst kunnen we het dan ook niet meer voor de familie geboren houden dus willen we het de kinderen ook vertellen. Daarbij begin ik steeds misselijker te worden en dat valt op. Maar we hebben in het voorjaar ook een miskraam nog vrijlaat gehad en ik denk dat ze heel erg verdrietig zouden zijn geweest als ze het toen al hadden geweten.